Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Shirley schreef:Nou ja zeg ... als er voor elke pony die momenteel een paar weken binnenstaat de dierenbescherming gebeld moet worden, krijgen die het akelig druk, vrees ik !
Rubber_Duck schreef:Er wordt wel steeds gezegd dat de pony zo vals is en dat hij al 'een maand op stal staat' en dat soort dingen, maar in hoe verre is deze pony echt gevaarlijk? Natuurlijk snap ik dat een pony flink uit zijn dak kan gaan als hij uit zijn stal gehaald wordt na zo'n tijd maar ik vroeg me een aantal dingen af.
Is de pony in die maand (of zelfs dat jaar?) nog in handen geweest?
Hoe lang is het geleden dat hij aangeraakt is e.d. en hoe vals is hij gezien gericht aanvallen?
Ik heb verder geen ervaring met 'verwilderde' dieren maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat een paard van 15 dat nog bereden is nota bene na een maand stal ineens vals en onhandelbaar is. Dan moet er toch iemand zijn die hem de baas is en dat stukje naar de wei kan lopen zonder ongelukken?
Ik snap namelijk niet zo goed waarom dit topic wordt geopend als je, TS, niets wil aannemen. Die pony is niet van jou, waarom doe je het dan? Als je zo'n medelijden hebt met dat dier had je al eerder actie kunnen ondernemen? Als het zulke goede vrienden zijn, waarom luisteren ze dan niet naar jou omdat jij wel verstand van paarden hebt en zij niet? Die pony staat al zo lang op stal dat die ene extra dag geen kwaad kan, ga met deze mensen om tafel en zeg dat jij dit niet kan.
annnepannne schreef:vuurneon schreef:Is het terrein wel afgesloten overigens? Want als de pony wel losbreekt, dat ie dan niet de weg over kan vliegen bijvoorbeeld.
nee maar de oprit gaan we afzetten met lint en prikpaaltjes en verder is de boerderij omringt met een grote sloot.
annnepannne schreef:Hij is er vorige maand uit geweest voor de hoefsmid, daarvoor stond hij ook al op stal, hij komt zijn stal uit voor de hoefsmid en verder staat hij al sinds oktober/november op stal. En hij is al een aantal jaar niet in handen geweest.