BarbaLala schreef:Ik denk dat zo'n "uitdaging" alleen leuk is als je er bewust voor gekozen hebt om zo'n pony aan te schaffen.
Ts wilde en dacht een ongecompliceerd dier aan te schaffen, en het bleek een "uitdaging".
Exact!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
AnnemiekvM schreef:Wat vervelend. Ik heb niet alles gelezen.
Maar als de vorige eigenaar hem terug wil nemen zou ik daar voor kiezen. Je raakt dan wel wat geld 'kwijt' maar dan is het wel netjes voor oude eigenaar en pony. En waarschijnlijk hou je daar zelf ook een beter gevoel aan over.
Alfi2010 schreef:TS: is er niemand van bokt die bij je in de buurt woont en die eens naar hem kan kijken op een onbevooroordeelde manier?
Kun je eens een filmpje maken en plaatsen van hoe hij zich gedraagt, geeft misschien een beter beeld van hem.
Kom op jongens, er zijin zoveel mensen hier die tips geven maar nog niemand van ons is langs geweest. Ik heb helaas geen tijd om langs te gaan om te kijken. Ik zou hem op zich wel een kans willen geven, hoewel hij te klein is voor om in spoan te lopen met onze welsh en te groot voor het span met onze mini's, maar we hebben er al 9 en financieel zit nr 10 er even niet in.
En als hij echt zo erg is als je beschrijft vind ik dat je dan ook eerlijk moet zijn naar de pony en dan is een enkeltje slager misschien de beste oplossing (en hem dus niet via Marktplaats proberen te verkopen met een leuk verhaal erbij zoals nu gebeurd: geen klik?? Zet er dan gewoon bij dat hij zich vals gedraagt dan weet een koper waar hij aan toe is en heb je eerder kans dat hij bij de juiste persoon terecht komt (die er dus wel een uitdaging in ziet). En geld vragen voor zo'n diertje vind ik helemaal not-done, je mag al blij zij als iemand het met hem wil proberen als je zijn verhaal eerlijk verteld).
Mear schreef:Ik zou wel oppassen met het dier gratis aan te bieden. Ik snap dat een goed tehuis belangrijker is, maar op de een of andere manier zie ik altijd van die mensen voor me die dan een l*lverhaal ophangen om dat diertje maar in handen te krijgen omdat hij gratis is... en dan kunnen ze hem toch weer niet aan en gaat het beestje van hand naar hand...
TamaradB schreef:Ik heb de prijs nu op gratis gezet inderdaad. Ik word helemaal idioot hier... Staat ie er gratis op, dan kan ik dat beter niet doen, staat ie er voor een bedrag op dan ben ik een oplichter. Ik doe mijn best, maar het lijkt moeilijk om het juiste te doen.
Natuurlijk bedankt voor je reactie, zo dacht ik er ook over, en daarom stond hij er eerst NIET gratis op, maar na de reacties zoals hierboven, dacht ik dat ik hem dan toch misschien maar gratis er op moet zetten. En nu? Nu weet ik het even helemaal niet meer.
kan je er gewoon geen prijs bij zetten, maar dat via de e-mail jullie er wel over uit kunnen komen (dus NOTK). En er in houden dat een goed tehuis belangrijker is dan de prijs.
funnyhorses schreef:NOOIT gratis aanbieden!!!
Een kennis van me die het niet meer aankon haar pony te onderhouden heeft haar dier toen ook gratis alszijnde weidemaatje aangeboden.
Er zijn toen 2 vrouwen (moeder en dochter) op af gekomen,met de mooiste verhalen en deden zelfs meehuilen met die kennis.
1000 beloftes hoe goed het dier het ging krijgen omdat ze ook een oudje hadden lopen die niet alleen kon staan en blablabla
Beestje is inmiddels tig keren doorverkocht,kennis is hem kwijt!Doorverkocht als rijdier!!!!
Beestje had een beenprobleem waardoor het onrijdbaar is,toch loopt hij waarschijnlijk bij iemand met pijn onder het zadel!
Zo vies laf,stonden mee te janken en beloftes te maken en uiteindelijk bleken het grote leugenaars die geld wilden verdienen met doorverkopen.
Nee echt hoor,nooit gratis aanbieden,nog geen kanariepietje gratis aanbieden!!!
TamaradB schreef:Hij heeft mijn nichtje van drie uit het niets aangevallen. Sta met het meisje op de arm op een flinke afstand. Pony neemt een aanloop en grijpt mijn nichtje richting het gezicht. Super zielig dus maar BASTA! Er zijn grenzen, je hebt duidelijk niet alles gelezen. Ik vind het ook zielig.
TamaradB schreef:funnyhorses schreef:NOOIT gratis aanbieden!!!
Een kennis van me die het niet meer aankon haar pony te onderhouden heeft haar dier toen ook gratis alszijnde weidemaatje aangeboden.
Er zijn toen 2 vrouwen (moeder en dochter) op af gekomen,met de mooiste verhalen en deden zelfs meehuilen met die kennis.
1000 beloftes hoe goed het dier het ging krijgen omdat ze ook een oudje hadden lopen die niet alleen kon staan en blablabla
Beestje is inmiddels tig keren doorverkocht,kennis is hem kwijt!Doorverkocht als rijdier!!!!
Beestje had een beenprobleem waardoor het onrijdbaar is,toch loopt hij waarschijnlijk bij iemand met pijn onder het zadel!
Zo vies laf,stonden mee te janken en beloftes te maken en uiteindelijk bleken het grote leugenaars die geld wilden verdienen met doorverkopen.
Nee echt hoor,nooit gratis aanbieden,nog geen kanariepietje gratis aanbieden!!!
Wat sneu voor die kennis van jou!
Annickkii schreef:TamaradB schreef:Hij heeft mijn nichtje van drie uit het niets aangevallen. Sta met het meisje op de arm op een flinke afstand. Pony neemt een aanloop en grijpt mijn nichtje richting het gezicht. Super zielig dus maar BASTA! Er zijn grenzen, je hebt duidelijk niet alles gelezen. Ik vind het ook zielig.
Ik heb wel degelijk alles gelezen en zoals ik al zei is jet geen makkelijke situatie waar je niet op zit te wachten maar als je weet dat de pony zich vals gedraagt ga je toch niet met een kind van 3 bij hem in de buurt? Dan zoek je het ook wel een beetje op vind ik.
Wees dan zo eerlijk om het beestje de eeuwige groene weides te geven maar niet weer de handel in want dat gebeurd geheid.
Het is jammer dat ik het geld niet heb om een shetje erbij te hebben anders had ik het graag geprobeerd.
En voor de volgende keer, neem een beestje eerst op proef, scheelt een hoop ellende.
Annickkii schreef:TamaradB schreef:Hij heeft mijn nichtje van drie uit het niets aangevallen. Sta met het meisje op de arm op een flinke afstand. Pony neemt een aanloop en grijpt mijn nichtje richting het gezicht. Super zielig dus maar BASTA! Er zijn grenzen, je hebt duidelijk niet alles gelezen. Ik vind het ook zielig.
Ik heb wel degelijk alles gelezen en zoals ik al zei is jet geen makkelijke situatie waar je niet op zit te wachten maar als je weet dat de pony zich vals gedraagt ga je toch niet met een kind van 3 bij hem in de buurt? Dan zoek je het ook wel een beetje op vind ik.
Wees dan zo eerlijk om het beestje de eeuwige groene weides te geven maar niet weer de handel in want dat gebeurd geheid.
Het is jammer dat ik het geld niet heb om een shetje erbij te hebben anders had ik het graag geprobeerd.
En voor de volgende keer, neem een beestje eerst op proef, scheelt een hoop ellende.
TamaradB schreef:mooney schreef:Als ik dit lees zou ik hem gewoon deze week nog terug brengen.
Pony en jij halen elkaar duidelijk het bloed onder de nagels vandaan.
Het is natuurlijk enkel tekst, maar op mij heeft de toon van je berichten zo'n negatieve naklank dat je niet 'lekker' met dit beestje aan de slag kan gaan. Geen van beide worden er nu beter van.
Niet aanvallend bedoelt hoor en als je aan de slag wil, dat vooral doen.
Maar een slechte start en vervolgens met negativiteit doorwerken werkt zelden.
EDIT: Ik lees veel dat de pony niet genoeg tijd heeft gehad, maar van een lieve pony naar een schurk vindt ik niet slechts een kwestie van moeten wennen. Dan is er wel wat meer aan de hand.
Heb je ook gezien hoe de vorige eigenaresse met hem werkte/omging? Misschien geef je onbewust tegensprekende signalen af (in vergelijking met wat hij gewend is)
Dank je wel voor je eerlijke reactie, ik denk dat je de kern raakt. Maar ik WIL zo graag dat het werkt. Ik wil graag het geduld hebben, omdat ik heb gezien hoe hij was. Van lieve pony naar schurk raakt de kern, zo voel ik het ook, en als er geen andere aanwijsbare redenen zijn, dan denk ik gewoon dat ie mij niet moet. Ik vind hem zo ontzettend leuk, ik wil zo graag dat het werkt en opgeven voelt als falen. Zijn vorige iegenaresse is heel nonchalant en ontweek moeilijke dingen, omdat ze zwanger was en geen risico wilde oopen.