Help! Valse pony gekocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 12:06

BarbaLala schreef:
Ik denk dat zo'n "uitdaging" alleen leuk is als je er bewust voor gekozen hebt om zo'n pony aan te schaffen.
Ts wilde en dacht een ongecompliceerd dier aan te schaffen, en het bleek een "uitdaging".

Exact!

Anoniem

Re: Help! Valse pony gekocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:22

Ik snap je wel hoor ts dat je er klaar mee bent maar ik vind dit wel heel sneu voor het shetje.
Ga na, dat beestje is vanuit de handel bij die vrouw gekomen, die vrouw heeft hem amper laten wennen en hij word al gecastreerd, vervolgens verkocht, nieuwe omgeving, nieuwe mensen, weer een andere methode qua omgang.
Vind je het gek dat dat beestje zo doet, hoe zou jij je voelen?
En dan het beestje weer verkopen, en maar afwachten of hij daar wel blijft? Sorry maar de handel is al zo slecht op het moment, en dan word er weer.met zo met hem gesleurd, vind het niet zo gek dat hij zich gaat afzetten.

Niet verkeerd bedoeld naar jou ts maar wees wel eerlijk tegenover hem, geef hem tijd en ga je meer verdiepen in methodes, zijn veel goeie tips gegeven waar je wat mee kan.
Je stalgenote kan er toch ook bij als ze niks van hem vraagt? Probeer zelf ook eens niks van hem te willen maar rustig aan te laten wennen. Hij staat er toch al...

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 12:31

Hij heeft mijn nichtje van drie uit het niets aangevallen. Sta met het meisje op de arm op een flinke afstand. Pony neemt een aanloop en grijpt mijn nichtje richting het gezicht. Super zielig dus maar BASTA! Er zijn grenzen, je hebt duidelijk niet alles gelezen. Ik vind het ook zielig.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:36

TS: is er niemand van bokt die bij je in de buurt woont en die eens naar hem kan kijken op een onbevooroordeelde manier?
Kun je eens een filmpje maken en plaatsen van hoe hij zich gedraagt, geeft misschien een beter beeld van hem.

Kom op jongens, er zijin zoveel mensen hier die tips geven maar nog niemand van ons is langs geweest. Ik heb helaas geen tijd om langs te gaan om te kijken. Ik zou hem op zich wel een kans willen geven, hoewel hij te klein is voor om in spoan te lopen met onze welsh en te groot voor het span met onze mini's, maar we hebben er al 9 en financieel zit nr 10 er even niet in.

En als hij echt zo erg is als je beschrijft vind ik dat je dan ook eerlijk moet zijn naar de pony en dan is een enkeltje slager misschien de beste oplossing (en hem dus niet via Marktplaats proberen te verkopen met een leuk verhaal erbij zoals nu gebeurd: geen klik?? Zet er dan gewoon bij dat hij zich vals gedraagt dan weet een koper waar hij aan toe is en heb je eerder kans dat hij bij de juiste persoon terecht komt (die er dus wel een uitdaging in ziet). En geld vragen voor zo'n diertje vind ik helemaal not-done, je mag al blij zij als iemand het met hem wil proberen als je zijn verhaal eerlijk verteld).

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:37

Wat vervelend. Ik heb niet alles gelezen.
Maar als de vorige eigenaar hem terug wil nemen zou ik daar voor kiezen. Je raakt dan wel wat geld 'kwijt' maar dan is het wel netjes voor oude eigenaar en pony. En waarschijnlijk hou je daar zelf ook een beter gevoel aan over.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:44

alles is al genoemd wat ik weet dat helpt zie ik ! mijn pony 'beet' wel eens. hij zette dan zijn tanden in mijn broek of jas, en liet niet meer los. elke x wanneer hij dat deed kreeg hij een tik op zijn neus, niet al te hard maar wel dat hij zoiets heeft van dat had ik beter niet kunnen doen ! en dat heeft geholpen, want hij doet het nou niet meer ! succes ermee !! :j :j

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:44

Ik zou wel oppassen met het dier gratis aan te bieden. Ik snap dat een goed tehuis belangrijker is, maar op de een of andere manier zie ik altijd van die mensen voor me die dan een l*lverhaal ophangen om dat diertje maar in handen te krijgen omdat hij gratis is... en dan kunnen ze hem toch weer niet aan en gaat het beestje van hand naar hand...

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 12:45

AnnemiekvM schreef:
Wat vervelend. Ik heb niet alles gelezen.
Maar als de vorige eigenaar hem terug wil nemen zou ik daar voor kiezen. Je raakt dan wel wat geld 'kwijt' maar dan is het wel netjes voor oude eigenaar en pony. En waarschijnlijk hou je daar zelf ook een beter gevoel aan over.

Eigenaar is niet bereid de pony terug te nemen.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 12:47

Alfi2010 schreef:
TS: is er niemand van bokt die bij je in de buurt woont en die eens naar hem kan kijken op een onbevooroordeelde manier?
Kun je eens een filmpje maken en plaatsen van hoe hij zich gedraagt, geeft misschien een beter beeld van hem.

Kom op jongens, er zijin zoveel mensen hier die tips geven maar nog niemand van ons is langs geweest. Ik heb helaas geen tijd om langs te gaan om te kijken. Ik zou hem op zich wel een kans willen geven, hoewel hij te klein is voor om in spoan te lopen met onze welsh en te groot voor het span met onze mini's, maar we hebben er al 9 en financieel zit nr 10 er even niet in.

En als hij echt zo erg is als je beschrijft vind ik dat je dan ook eerlijk moet zijn naar de pony en dan is een enkeltje slager misschien de beste oplossing (en hem dus niet via Marktplaats proberen te verkopen met een leuk verhaal erbij zoals nu gebeurd: geen klik?? Zet er dan gewoon bij dat hij zich vals gedraagt dan weet een koper waar hij aan toe is en heb je eerder kans dat hij bij de juiste persoon terecht komt (die er dus wel een uitdaging in ziet). En geld vragen voor zo'n diertje vind ik helemaal not-done, je mag al blij zij als iemand het met hem wil proberen als je zijn verhaal eerlijk verteld).

Hij stond op Marktplaats met de vermelding erbij dat hij niet gratis is, omdat ik niet wil dat hij van hand tot hand gaat in handelscircuits. Als mensen reageren komen we er wel uit.
Ik zeg niet (dit heb ik al tientallen keren eerder geschreven, maar goed) niet da de pony vals IS, maar dat hij zich vals GEDRAAGT! Hij klikt niet met mij, maar met zijn vorige eigenaresse was er geen probleem. Ik wil dus dat mensen langskomen en met eigen ogen kunnen zien wie Robin is en waarom.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 12:50

Mear schreef:
Ik zou wel oppassen met het dier gratis aan te bieden. Ik snap dat een goed tehuis belangrijker is, maar op de een of andere manier zie ik altijd van die mensen voor me die dan een l*lverhaal ophangen om dat diertje maar in handen te krijgen omdat hij gratis is... en dan kunnen ze hem toch weer niet aan en gaat het beestje van hand naar hand...

Ik heb de prijs nu op gratis gezet inderdaad. Ik word helemaal idioot hier... Staat ie er gratis op, dan kan ik dat beter niet doen, staat ie er voor een bedrag op dan ben ik een oplichter. Ik doe mijn best, maar het lijkt moeilijk om het juiste te doen.
Natuurlijk bedankt voor je reactie, zo dacht ik er ook over, en daarom stond hij er eerst NIET gratis op, maar na de reacties zoals hierboven, dacht ik dat ik hem dan toch misschien maar gratis er op moet zetten. En nu? Nu weet ik het even helemaal niet meer.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:52

TamaradB schreef:
Ik heb de prijs nu op gratis gezet inderdaad. Ik word helemaal idioot hier... Staat ie er gratis op, dan kan ik dat beter niet doen, staat ie er voor een bedrag op dan ben ik een oplichter. Ik doe mijn best, maar het lijkt moeilijk om het juiste te doen.
Natuurlijk bedankt voor je reactie, zo dacht ik er ook over, en daarom stond hij er eerst NIET gratis op, maar na de reacties zoals hierboven, dacht ik dat ik hem dan toch misschien maar gratis er op moet zetten. En nu? Nu weet ik het even helemaal niet meer.

Ik merk zeker aan je dat je het echt goed probeert allemaal :(:) kan je er gewoon geen prijs bij zetten, maar dat via de e-mail jullie er wel over uit kunnen komen (dus NOTK). En er in houden dat een goed tehuis belangrijker is dan de prijs. :(:)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:52

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 21-11-22 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:04

NOOIT gratis aanbieden!!!
Een kennis van me die het niet meer aankon haar pony te onderhouden heeft haar dier toen ook gratis alszijnde weidemaatje aangeboden.
Er zijn toen 2 vrouwen (moeder en dochter) op af gekomen,met de mooiste verhalen en deden zelfs meehuilen met die kennis.
1000 beloftes hoe goed het dier het ging krijgen omdat ze ook een oudje hadden lopen die niet alleen kon staan en blablabla

Beestje is inmiddels tig keren doorverkocht,kennis is hem kwijt!Doorverkocht als rijdier!!!!
Beestje had een beenprobleem waardoor het onrijdbaar is,toch loopt hij waarschijnlijk bij iemand met pijn onder het zadel!
Zo vies laf,stonden mee te janken en beloftes te maken en uiteindelijk bleken het grote leugenaars die geld wilden verdienen met doorverkopen.

Nee echt hoor,nooit gratis aanbieden,nog geen kanariepietje gratis aanbieden!!!

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 13:06

funnyhorses schreef:
Een kennis van me die het niet meer aankon haar pony te onderhouden heeft haar dier toen ook gratis alszijnde weidemaatje aangeboden.
Er zijn toen 2 vrouwen (moeder en dochter) op af gekomen,met de mooiste verhalen en deden zelfs meehuilen met die kennis.
1000 beloftes hoe goed het dier het ging krijgen omdat ze ook een oudje hadden lopen die niet alleen kon staan en blablabla

Beestje is inmiddels tig keren doorverkocht,kennis is hem kwijt!Doorverkocht als rijdier!!!!
Beestje had een beenprobleem waardoor het onrijdbaar is,toch loopt hij waarschijnlijk bij iemand met pijn onder het zadel!
Zo vies laf,stonden mee te janken en beloftes te maken en uiteindelijk bleken het grote leugenaars die geld wilden verdienen met doorverkopen.

Wat sneu voor die kennis van jou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:08

TamaradB schreef:
Hij heeft mijn nichtje van drie uit het niets aangevallen. Sta met het meisje op de arm op een flinke afstand. Pony neemt een aanloop en grijpt mijn nichtje richting het gezicht. Super zielig dus maar BASTA! Er zijn grenzen, je hebt duidelijk niet alles gelezen. Ik vind het ook zielig.

Ik heb wel degelijk alles gelezen en zoals ik al zei is jet geen makkelijke situatie waar je niet op zit te wachten maar als je weet dat de pony zich vals gedraagt ga je toch niet met een kind van 3 bij hem in de buurt? Dan zoek je het ook wel een beetje op vind ik.
Wees dan zo eerlijk om het beestje de eeuwige groene weides te geven maar niet weer de handel in want dat gebeurd geheid.
Het is jammer dat ik het geld niet heb om een shetje erbij te hebben anders had ik het graag geprobeerd.

En voor de volgende keer, neem een beestje eerst op proef, scheelt een hoop ellende.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:14

TamaradB schreef:
funnyhorses schreef:

Wat sneu voor die kennis van jou!

Dat was echt heel erg!!
Toen de pony de eerste keer werd doorverkocht had een meisje via de chip het adres van dr ouders opgespoort.Kind belde alleen maar om te vragen naar de geschiedenis en schrok natuurlijk toen de waarheid boven kwam.
Maar ook deze hield niet de belofte om contact te houden en komen kijken en eventueel terug nemen kwam er niet van.
Alle contact was na 3x malen foetsie en nooit heeft ze laten weten waar het dier stond.

Je kunt je de schuldgevoelens wel voorstellen,zit je in geld-nood en je wilt het beste voor je dier,je zoekt naar jou idee de beste mensen uit en wat krijg je voor je goedmoedigheid?Juist een schop en steek in je rug!!!
Ik heb hier vaak gezeten met een finaal van verdriet opgeloste persoon,zij heeft in veeltegoed vertrouwen gehandeld helaas,deze mensen konden goed toneel spelen en hadden alles behalve liefde voor paarden! ;(

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:21

ik heb jou nog een pb gestuurd.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 13:37

Annickkii schreef:
TamaradB schreef:

Ik heb wel degelijk alles gelezen en zoals ik al zei is jet geen makkelijke situatie waar je niet op zit te wachten maar als je weet dat de pony zich vals gedraagt ga je toch niet met een kind van 3 bij hem in de buurt? Dan zoek je het ook wel een beetje op vind ik.
Wees dan zo eerlijk om het beestje de eeuwige groene weides te geven maar niet weer de handel in want dat gebeurd geheid.
Het is jammer dat ik het geld niet heb om een shetje erbij te hebben anders had ik het graag geprobeerd.

En voor de volgende keer, neem een beestje eerst op proef, scheelt een hoop ellende.

Ik sta met het kind op de arm buiten de paddock, kind is op dat moment hoger dan de pony, er staat iemand naast me waardoor ik niet uit kan wijken, en de pony komt aanrennen, maakt een soort steiger en pakt haar. Is dat onveilig? Kun je beter helemaal thuis blijven, als je snapt wat ik bedoel.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:42

Weet je wat ik denk als ik de gedragingen zo lees?Dat het dier behoorlijk gepest is toen het veulen was.
Heel vroeger toen ik nog kind was was er ook zo'n "geval" en dat beestje was altijd door de plaatselijke jeugd gepest,als veulen werd het aan de voorbeentjes opgetild,werd opgejaagd had gewoon geen rust als er mensen in zn buurt waren.Die werd dus ook zo gevaarlijk en sloeg toen ie ouder was letterlijk alles uit de wei.De boer (fokker) kon er niks meer mee,dus beestje moest hemelen.
Mijn god wat heb ik me daar voor ge-ekeld hoe die k*t kinderen met dat dier omgingen bah!

Wie weet wat die pony van ts allemaal heeft moeten slikken,ze zijn immers niet voor niets zo.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:50

Annickkii schreef:
TamaradB schreef:

Mag wel een beetje vriendelijker.

Vervelend TS en dit kan iedereen gebeuren.
Ik heb het gehad met me eerste haflinger die toch nog 5 jaar bij mij is gebleven.
Ik heb vanalles geprobeert en bleef maar proberen.
Ook uit het niets aanvallen, als je in de wei stond aankomen stormen en niet stoppen.
Als je stond te aaien draaid die zicht plots om en schopte. Enz.
Tot dat iemand zei: verkopen of naar de slachter, dadelijk gebeuren de grootste ongelukken.
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 22-01-13 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:51

TamaradB schreef:
mooney schreef:
Als ik dit lees zou ik hem gewoon deze week nog terug brengen.
Pony en jij halen elkaar duidelijk het bloed onder de nagels vandaan.
Het is natuurlijk enkel tekst, maar op mij heeft de toon van je berichten zo'n negatieve naklank dat je niet 'lekker' met dit beestje aan de slag kan gaan. Geen van beide worden er nu beter van.

Niet aanvallend bedoelt hoor en als je aan de slag wil, dat vooral doen.
Maar een slechte start en vervolgens met negativiteit doorwerken werkt zelden.

EDIT: Ik lees veel dat de pony niet genoeg tijd heeft gehad, maar van een lieve pony naar een schurk vindt ik niet slechts een kwestie van moeten wennen. Dan is er wel wat meer aan de hand.
Heb je ook gezien hoe de vorige eigenaresse met hem werkte/omging? Misschien geef je onbewust tegensprekende signalen af (in vergelijking met wat hij gewend is)

Dank je wel voor je eerlijke reactie, ik denk dat je de kern raakt. Maar ik WIL zo graag dat het werkt. Ik wil graag het geduld hebben, omdat ik heb gezien hoe hij was. Van lieve pony naar schurk raakt de kern, zo voel ik het ook, en als er geen andere aanwijsbare redenen zijn, dan denk ik gewoon dat ie mij niet moet. Ik vind hem zo ontzettend leuk, ik wil zo graag dat het werkt en opgeven voelt als falen. Zijn vorige iegenaresse is heel nonchalant en ontweek moeilijke dingen, omdat ze zwanger was en geen risico wilde oopen.

Flauwekul dat ze m verkoopt met als reden van plotse zwangerschap. Ze wil ervanaf omdat hij niet leuk is in de omgang. Ze heeft m heel kort gehad zei je? en ze onwijkt moeilijke dingen.

Hij is nooit opgevoed en ze heeft er nooit wat mee gedaan anders had hij zich nu heus wel beter gedragen.

Hup terug naar haar en koop een ander leukere shetlander.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:57

Hoe vervelend het ook is, maar ik zou als ik in jouw schoenen stond, nog 1x geld uitgeven en dat is om hem te laten inslapen.. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat hij dadelijk verkocht word en dan alsnog een kind zou kunnen bijten.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:04

Wat een sneu verhaal. Zonde dat de aankoop van een pony zo afloopt, maar ik kan me wel voorstellen dat je deze keuze maakt.
Qua prijs is het inderdaad niet handig om er gratis bij te zetten. Wat ik persoonlijk zou doen is een x bedrag in de advertentie noemen en als er dan mensen geïnteresseerd zijn kun je altijd nog aangeven dat ze hem gratis mogen overnemen. Mensen die bereid zijn om te betalen voor een dier, zijn over het algemeen ook bereid om er goed voor te zorgen. Bij een dier dat gratis aangeboden wordt reageren er vaak ook meer dubieuze figuren. Mooie verhalen kan iedereen immers vertellen.

Aan het begin van je topic wilde ik je iemand in je buurt aanraden die je hoogstwaarschijnlijk wel zou kunnen helpen met de training van dit dier. Nu je op het punt van verkoop staat is dat misschien wat minder relevant, maar ik denk dat ik toch even contact op zou nemen met haar om te kijken wat ze voor je zou kunnen betekenen. Wie weet kan ze je met een lesje helpen en kun je wel veilig met de pony verder, misschien adviseert ze je om hem weg te doen, misschien wil ze er zelf mee aan de slag of heeft ze een andere creatieve oplossing. Als je daar interesse in hebt mag je me wel even pb-en voor haar gegeven. Ze zit op een half uurtje afstand van jou.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:14

Vooropgesteld dat ik het rot voor je vind dat het zo gelopen is, zou ik toch kiezen om het inderdaad naar de eeuwige weides te laten gaan. Je wilt het toch niet op je geweten hebben dat dit nogmaals ergens fout gaat en dan misschien wel met ernstiger gevolgen? Het is wat je zegt: met de aankoop van een dier, koop je ook de verantwoordelijkheid. Hoe vervelend dat in deze situatie ook is.
Sterkte!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:28

Vervelende kwestie TS. Ik heb er eentje die is helemaal verknipt. Als veulen slecht behandeld. Hij stond destijds op marktplaats dat hij voor een handtekening dat het voor eigen risico was opgehaald kon worden. Ik heb er een stevige kluif aan gehad. Hij was echter levensgevaarlijk. Hij beet en sloeg. Nu kan ik het land in zonder dat hij me direct aanvalt. Hij weet nu dat ik "goed volk" ben die eten geeft. Ik heb hem nog steeds omdat ik weet dat hij anders niet meer had geleefd. Hij had de handel in gegaan en uiteindelijk was hij bij de slacht beland. Hij doet het erg goed in de kudde en staat onderaan in rang. Veel respect voor soortgenoten en wantrouwen in de mens. Wel triest toch?

Gratis op marktplaats zetten is mi geen goed idee. Ten eerste krijg je veel mafketels die reageren en je hemel en gouden bergen beloven maar de kans is groot dat hij het nog slechter zal krijgen en bij de slacht belandt.

Ik zou iemand vragen, die bekend is met dit soort gedrag, hem eens te polsen. Wat is de reden dat hij zo doet tegen jou? Wat voor nieuwe eigenaar past het best bij hem etc.etc.

Tja, ik heb inmiddels 15 pony's en kan er gewoon geen meer bij nemen anders had hij hier van harte welkom geweest. Ik moet helaas ergens een grens trekken aangezien alles wat hier komt voor het leven blijft.

Succes TS en mocht je nog vragen hebben PB je maar.