Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Sprintje schreef:Marijse schreef:Heb geprobeerd op stal nog even ontspannen te knuffelen met haar en dat
lukt ook niet. Ik mag niet aan haar hoofd zitten en ze blijft niet staan.
Ik denk dat je hier de kern van het probleem hebt. Het paard moet in mijn ogen eerst naar jou toe gaan komen voordat jij er iets mee kan. Ga maar eens stil in een hoekje van de stal staan of zitten, en wacht, wacht op haar. Laat je paard eens het eerste contact maken (en dan dus zonder eten te gebruiken!).
Citaat:Ik denk echt dat ze gespannen is doordat jij dat ook bent...jij zegt dat ze gespannen is omdat het donker werd...waarom zou een paard daar gespannen van worden?
Citaat:Citaat:Sonja schreef:
Een braaf paard kopen kan idereen. Een paard braaf houden niet.
Als beginner mer een eigen paard heb je behalve goede begeleiding eigenlijk ook gewoon een goede bijrijder nodig.
Is dat een optie voor jullie?
Ben ik het niet mee eens, dan is het ook geen braaf paard geweest.
Een braaf paard blijft braaf, juist met beginners. Anders is het nooit een braaf paard geweest.
En ik ben bang dat dit hier het geval is..
Voor er ongelukken gebeuren, ruil haar asjeblieft in! Tegen een braaf paard waar je wel gewoon een buitenritje mee kan maken..
anneliesdj schreef:Oja, dan zou het idd de aard van het beestje kunnen zijn.
Maar dan vind ik weer dat de handelsstal een flinke steek heeft laten vallen om zon paard aan een beginner te verkopen, die weten ook wel dat ze een stuk feller kan worden als er goed voer in gaat.
Maarja, je zou ze ook 2 weken hebben staan waarin ze alleen eten.
Marijse schreef:Nu zijn wij geen ervaren ruiters, dus ze neemt ons ook in de maling met rijden.
ikke schreef:44Myrthe44 schreef:[quote ="Sonja"]
Een braaf paard kopen kan idereen. Een paard braaf houden niet.
Als beginner mer een eigen paard heb je behalve goede begeleiding eigenlijk ook gewoon een goede bijrijder nodig.
Is dat een optie voor jullie?
Ben ik het niet mee eens, dan is het ook geen braaf paard geweest.
Een braaf paard blijft braaf, juist met beginners. Anders is het nooit een braaf paard geweest.
Voor er ongelukken gebeuren, ruil haar asjeblieft in! Tegen een braaf paard waar je wel gewoon een buitenritje mee kan maken..
Ik zou zeggen, ga een maand voor een van de paarden van mijn lesgeefmens zorgen; eens kijken of jij sterk genoeg in je schoenen staat om dat paard braaf te houden.
Dat dat paard braaf is, dat weet ik uit ervaring; ik heb met dat paard dingen gedaan en ben op plekken geweest waar het gros hier niet eens over durft te denken er te gaan rijden.
44Myrthe44 schreef:Sonja schreef:Een braaf paard kopen kan idereen. Een paard braaf houden niet.
Is dat een optie voor jullie?ikke schreef:Ben ik het niet mee eens, dan is het ook geen braaf paard geweest.
Ik zou zeggen, ga een maand voor een van de paarden van mijn lesgeefmens zorgen; eens kijken of jij sterk genoeg in je schoenen staat om dat paard braaf te houden.
Dat dat paard braaf is, dat weet ik uit ervaring; ik heb met dat paard dingen gedaan en ben op plekken geweest waar het gros hier niet eens over durft te denken er te gaan rijden.
Amaris schreef:Precies. Ik snap die hele discussie ook niet.
Je hebt gewoon paarden die heerlijk ongecompliceerd zijn en waar geen kwaad in zit. Die blijven zo en veranderen echt niet ineens in bokkende monsters omdat baasje niet consequent is.
Als die paarden van lesgeefmens van Ikke zo verschrikkelijk worden als ze niet strak in de hand gehouden worden, dan vraag ik me af hoe braaf die dan eigenlijk zijn. Gewoon niet, denk ik zo.