Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
spatter schreef:ik zou nooit een onderdanig paard met de baas van de kudde samen zetten
liever zet ik zo'n dier samen met de laagste in rang van de kudde
daar ergers zal het namelijk toch uitgevochten moeten worden
als ik een nieuw paard in de kudde breng waarvan ik denk dat het wel zal lukken
zet ik eerst de nieuweling los en daarna begin ik met de laagste in rang er bij te zetten
gaat dat goed komt de volgende er bij en tenslotte de kuddeleider
zo voorkom je dat de kuddeleider met de hele groep achter de nieuweling aan gaat
de rest van de groep heeft al kennis gemaakt en laat het verder over aan de kuddeleider of de nieuweling er bij mag
Setteli schreef:Maar de tijd zal het leren.
Koper schreef:Setteli schreef:Maar de tijd zal het leren.
Ik hoop inderdaad dat jij mettertijd zult leren.
En voor wat betreft je opmerkingen over je stalgenoot: die vind ik meer dan schandalig. Waar haal jij de arrogantie vandaan om zo over haar te oordelen en dat ook nog zo openbaar op het internet te zetten. Gatver wat walgelijk. Aardiger dan zo kan ik het niet zeggen![]()
Heel veel succes verder...
Setteli schreef:Dit is een oude pony (26 jaar) die al jaren hoefbevangen is, cushing heeft en al maanden op bute staat. Eigenaresse ziet het allemaal nog positief in (ten onrechte), maar het gaat steeds slechter met het beestje.
Setteli schreef:Ze staat nu ook samen met de rest en dat gaat prima. Maar als ik de shet erbij zet gaat ie in 1 streep op haar af. En daarbij het probleem dat de À pony de shet nergens heen laat gaan. Dus als hij gaat rennen, rent zij mee. En heeft de jaarling er 2 achter zich aan. Alleen de shet zit achter haar aan, de A pony wel alleen de shet bij houden. Die mag van haar met niemand anders praten, ze is heel bezitterig. Maar de shet trekt zich daar weinig van aan.
Koper schreef:Setteli schreef:Dit is een oude pony (26 jaar) die al jaren hoefbevangen is, cushing heeft en al maanden op bute staat. Eigenaresse ziet het allemaal nog positief in (ten onrechte), maar het gaat steeds slechter met het beestje.
Hoe noem jij dit dan? Je velt een oordeel over hoe een ander met z'n paard doet. Ben jij veearts? Ik denk het niet. Jij bent niet in de positie om een oordeel over haar te vellen.
Uit wat je over de paarden schrijft is voor de vrienden van je stalgenoot ook op te maken over wie het gaat. Eigenlijk hoop ik dat haar ter ore komt wat jij zoal over haar op bokt neerpleurt.
Maar goed, ik houd er al over op. Veel wijsheid toegewenst.
ponyparadijs schreef:Die jaarling heeft natuurlijk wel al eerder in die kudde gestaan. Tenslotte is het niet een aangekochte jaarling. maar eigen fok.
Het had net zo goed wel goed kunnen gaan. Dan had niemand er wat van geweten. Nu het mis gaat (wat waarschijnlijk in het begin van het seizoen net zo goed was mis gegaan) gaan we zeggen dat ze in oktober niet meer bij de kudde zou kunnen?
Ariebren schreef:Ik snap nog steeds niet dat een paarden eigenaar een jaarling, in oktober, in een bestaande kudde zet.
liss schreef:in je eerste post, TS, had je het over een stick,
waarom zet je de shet niet aan een touw?
persoonlijk zou ik hiervoor kiezen, of de shet ergens anders zetten.
ik heb ervaring met shetters aan een touw, ik vind dat het best kan.

spatter schreef:russel dat is geen normaal gedrag van een kuddeleider
die gaat zich nooit over een vreemd paard ontfermen en zijn bestaande kudde negeren
wel fijn dat het bij jou zo werkt trouwens
Nou, ik had dit gedrag eerder nooit gezien, maar toevallig vorige week wél.