ik weet ook niet hoe de eigenaresse er over denkt, even aaien/aanhalen heeft ze geen moeite mee, ik overigens ook niet, maar ik laat het wel daarbij, je weet nooit, en het zijn niet mijn dieren
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik heb nogal een geval apart (paard), dus ik ben wel voorzichtig met 'vreemde' mensen. Staleigenaar, vriendinnen etc laat ik er wel gewoon mee omgaan, die ken ik. Maar voor de rest.. tjsa, ik laat niet heel gauw iemand iets doen als ik hem/haar niet ken. Misschien komt dat ook omdat paardlief niet zo gauw mensen vertrouwd
Als ik hen op stal aan het poetsen ben komen de mensen ook altijd wel even aaien als ze voorbij komen, daar heb ik echt geen problemen mee. Maar het is ook niet de bedoeling dat ze dan in mijn plaats het paard gaan poetsen ofzo, dat doe ik gewoon zelf. En verder als we ergens stoppen op buitenrit heb ik ook altijd wel kinderen en mensen rond de paarden hangen, en die mogen aaien en doen zoveel ze willen, heb ik echt geen problemen mee. Maar als dan (zoals vandaag) een kind vraag "mag ik erop zitten", dat mag dan weer niet
Dus ja, het hangt er allemaal een beetje vanaf wat en hoe, het is echt niet zo dat er nooit iemand aan mijn paarden mag komen ofzo, maar ze moeten niet allemaal te pas en te onpas in de weide rondlopen, daar kan ik niet tegen
(doen ze ook niet hoor, gelukkig).
Maar verder als ik er mee bezig ben wil ik met rust gelaten worden
Mijn pony's, mijn training

)... maar rijden? No way!
Jibbel schreef:Moet ook zeggen dat ik het nooit als positief ervaren heb als je paard in veel handen komt. Zeker mijn jonkie ontwikkelde gedrag wat ik niet wilde hebben, ze krijgen de ruimte om dingen uit te proberen, gaan een keer over een grens en proberen het vervolgens bij jou zelf ook. Daar zit ik dus niet erg op te wachten.
), maar ze heeft niet zo snel respect voor iemand en de meeste mensen zijn niet consequent genoeg, laten haar een beetje d'r gang gaan (waardoor mevrouw d'r eigen feestje gaat vieren) en corrigeren haar niet als ze zich dominant gedraagt, waardoor ik daarna weer van voren af aan kan beginnen... daarnaast zie ik ook altijd 100 dingen die ik zelf net anders zou doen als iemand anders iets met m'n paard doet (of dat nou simpele dingen zoals begroeten/aaien of naar de wei brengen is, maakt niet uit
) en dan moet ik me altijd inhouden om niet steeds opmerkingen te maken
heel irritant... maar aangezien mijn paard veel te eenkennig is dwing ik mezelf om af en toe iemand anders erbij te betrekken, maar leuk vind ik het echt niet
In het begin had ik bij mijn verzorgpony van Óeh wat zijn die meisjes met hem aan het doen gewoon ongeloofelijk bezorgdt omdat ik vroeger een shetty had en die hebben aan aantal meisjes opgejaagt en is die zo het prikkeldraad in gesprongen,
! We hebben nu een verzorgster voor een van de paarden, en dat is echt een toffe meid. Die zou ik haar dan wel laten longeren
!
! Dan ben ik echt een leeuw
! Niemand anders erop, alleen ik
!