DWitzel schreef:Bedankt voor jullie reacties, maar misschien nog even ter aanvulling, ik heb dit hier niet gezet om te vragen wat voor een ziekte deze pony heeft, maar omdat ik benieuwd ben of anderen dit gedrag herkennen! Dan had ik mijn post wel bij een medisch topic gezet! De pony heeft echt geen koliek, hij moet serieus zijn best doen om op zijn rug te liggen, rolt een aantal keer, rolt soms te ver of niet ver genoeg en vind dan uiteindelijk de balans voor op zijn rug liggen, dit is niet makkelijk! en je ziet hem ook wel zijn best doen om die balans te houden! Hij is verder gewoon aan het rondkijken...... De pony doet het regelmatig, zowel overdag op de wei als dus in de paddock. Naast onze wei loopt een fietspad, er zijn ook hier wel eens mensen die stoppen om naar hem te kijken...... Vwb de grote zwarte, die staat op rust, het was ruim 25°C toen ik dit filmpje maakte, we hadden een lange rit gemaakt en verder was hij de hele dag op de wei, staat dus gewoon van een zwoele avond te genieten.
Je krijgt toch ook antwoord op je vraag of anderen het herkennen? Ja is het antwoord al meerdere keren geweest en veelal was het een medische aandoening blijkbaar.