prinero schreef:Gelukkig dekt mijn ruin niet, hij staat nu als enige ruin met 4 merries. Heerlijke rustige koppel en geen gezeur met wonden, krassen en schrammen. Toen mijn ruin nog met alleen maar andere ruinen stond was hij overigens veel meer beschadigd dan nu.
Ik vind dat zowel als paardeigenaar als stalgenoten je verantwoordelijkheid moet nemen. Als die van mij wel zou dekken en andere zouden er last van hebben, dan zou ik op zoek moeten naar een andere optie vind ik.
De meeste ruinen blijven toch wat dominant naar elkaar, en tja, spelen gaat ook niet bepaald zachtzinnig.
Maar goed, als je bij ons op stal kijkt naar de ruinen die nu samen lopen gaat dat heel goed en hebben ze het prima naar hun zin
Ik denk inderdaad dat je samen moet kijken naar de beste oplossing.
Als een merrie eigenaar het geen probleem vind dat haar paard gedekt word, ja, dan kan je het zo laten. Of dat nu "verstandig"is of niet.
Als jou ruin wel zou dekken en ik dat als merrie eigenaar niet tof zou vinden dan vind ik ook dat er een oplossing moet komen.
Eigenlijk is het precies hetzelfde als met slopers....., sommige paarden zijn heel erg goed in het slopen van andermans dekens...., je kan als eigenaar moeilijk elke keer een nieuwe deken kopen..., dan kijk je toch ook naar de beste oplossing voor sloper en slachtoffer??
Of zeg ik nu iets heel doms?