Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Soprano schreef:Dus als je paard niet veel haar had en zwart was mocht die wel gewoon naar buiten?
Want een gekke reden! Ik heb een tinker met een gigantische haarbos en sokken die vanaf haar knieën zijn, ze is bont dus ook wit en in de winter vervloek ik haar heel erg veel want ook zij vind het fantastisch om in die vieste plekjes te rollen. Maar om daarvoor je paard op stal te zetten?
Dit is mijn tinkermerrie en ik zie haar veel liever zo dan helemaal wit in een stal...
[ Afbeelding ]
Wordt het niet tijd om een plastic paard aan te schaffen en die te vertroetelen? Sportpaard of niet, elk paard moet elke dag naar buiten, hetzij op het zand als het dier gevoelig is voor hoefbevangenheid, te dik is of als er gewoon weinig gras is, hetzij "gewoon" op de wei. Ik snap niet dat er nog mensen zijn die hun paard zo houden, jeweetwel dat KUDDEdier wat gewend was om de hele dag te scharrelen... Nee ik ben geen natural maar ik doe mijn paarden er geen plezier mee als ik ze weinig of nooit buiten zet. Daarom staat ze voor HUN gemak 24/7 buiten. Ik sta in de kou/wind/regen ze te voeren en water te geven ipv dat ik in een warme kantine zit maar dat is enkel omdat ZIJ het willendandir schreef:Soprano schreef:Maar TS even een vraag, je andere paard mag dus wel gewoon dagelijks in de wei? Gewoon om de simpele reden dat die bruin is?
de ander is al acht jaar arthrosepatient....hij is echter erg dominant, en als ik door de week ga werken durf ik hen niet alleen te laten...
dandir schreef:dandir schreef:
met alle respect , maar haar witte vacht, lange manen en staart ,en het land waar ze staat , is imo geen excuus om haar op stal te houden.
manen en staart kun je vlechten om ze mooi te houden , en borstels ed zijn er niet voor niets uitgevonden.
jammer dat het dier er op deze wijze de dupe van wordt ,want het zou zo maar eens kunnen dat alle euvel verholpen zou zijn als ze ook gewoon lekker op de weide zou mogen ,net als je andere paard , nu heeft de ene een paardwaardig leven ,en de andere wordt opgehokt en mag toekijken hoe de rest wel lekker naar buiten mag.
als je om je dier geeft ,zou ik daar nog maar eens goed over nadenken........
sommigen
) zandpaddock met een stuk betegeld, schuilstalletje o.i.d. Dan is ze tenminste buiten, kan droog staan dus minder kans dat ze nat+vies is, zand heb je er zo afgeborsteld en op de stenen wordt ze natuurlijk niet vies. Maak het zo ruim dat ze lekker kan rennen in het zand, dat zal haar al gelukkiger maken! Lekkere grote plak hooi erbij...
zal je paard anders over denken, zou willen dat ie in een andere kleur was geboren. Maar als je je paard geen paard wil laten zijn en te beroerd en om te poetsen om of een vies paard te rijden begin er dan niet aan....Heerlijk om lekker om op mijn naar mest ruikende en onder modderzittende knollie te rijden. Maar wat had je anders voor reacties verwacht

Heleennn schreef:Volgens mij beseffen jullie niet goed dat het zo bijna overal gaat, paard staat minstens 22 uur per dag op stal en gaat bijna nooit naar buiten omdat de eigenaar enkel op woensdag en in het weekend komt paardrijden. Zo gaat het helaas op bijna alle maneges waar mensen hun paard hebben staan. Tenminste in België is dat zo, ik weet niet hoe het in Nederland zit...
Ik ... kunnen.