Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AmySP schreef:jesito schreef:amySP, je praat nu zelf ook over uitersten.
Paarden die 24/7 op een weitje staan hebben ook veel licht, ruimte en vaak veel aandacht.
Daarbij heeft een paard ook heel veel aan aandacht van soortgenootjes.
En ja een paard dat dagenlang dag in dag uit op stal staat, vind ik zielig.
Maar zoals eerder gezegd tussen 24/7 buiten of 24/7 binnen zit een heel groot vlak.
Ik heb duidelijk gezegd: 'ik zeg niet dat dit altijd het geval is'.
En in de OP lijkt het wel alsof dat zo is.
Snap ik ook wel, maar het gaat er toch niet om wat JIJ ervan vindt? Als jij dat met je eigen paarden absoluut niet wil doen dan is dat toch prima? Dat betekent niet dat anderen dat niet mogen.
Franka1986 schreef:Ik ga naar een stal waar ze in de winter op een grote droge zandplaat komen te staan met ruwvoer en een schuilstal (waar ze nooit in staan)... Dat is dus ook een goede oplossing als de boer of pensionhouder niet wilt als het land stuk wordt gelopen, en zo staan de paarden er toch tevreden bij altijd beter dan op stal... April t/m oktober (of langer ligt aan het weer) staan ze 24 uur op het land.
Yamcha schreef:Moeten ze het wel willen, een goede paddock aanleggen, die geen modderbende wordt is een heel duur grapje......
unamie schreef:Helaas wordt het nog steeds normaal gevonden word om je paard 24uur per dag op te sluiten
Paarden geven vaak zelf heel goed aan hoe ze zich voelen
Mensen vinden het vaak leuk als hun paarden hinniken als ze het baasjes horen als ze eraan komen
Helaas is dit niets anders dan een roep in de duisternis
Na al dat wachten komt er eindelijk iemand die ze voor een uurtje komt bevrijden na 24uur eenzame opsluiting![]()
Hier lopen ze 24uur buiten (met inloopstal)
Als ik in de morgen kom voeren zijn ze allemaal rustig
in tegenstelling tot vroeger toen ik ze in de nacht nog op stal had staan
Toen werd er ook tegen de deur geschopt en gehinnikt als ik kwam voeren
Helaas worden deze signalen opgevangen als ''mijn paard is zo blij dat ie me ziet"
Ook vind ik dat Dierenartsen te snel boxrust voorschrijven
Je gaat zelf toch ook niet de hele dag in bed liggen als je je enkel hebt verzwikt
norski schreef:En het ergste is, ik ken een heleboel mensen die zo met hun paard om gaan. BIj ons op stal staan er 3 ( En die komen niet eens kijken) 1 keer per maand komen ze stalgeld betalen.
't is dat ze in pension staan en ze gelukkig in groepen overdag buiten komen, maar ze zijn zo zielig.
Franka1986 schreef:Yamcha schreef:Moeten ze het wel willen, een goede paddock aanleggen, die geen modderbende wordt is een heel duur grapje......
Stallen bouwen is ook een behoorlijke uitgaven dan zou ik liever kiezen voor een goede zandlaag met schuilstal aangezien een hokkie van 3 bij 3 overbodig is