Pony vliegt als een gek zijn stal uit levensgevaarlijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

In_Black

Re: Pony vliegt als een gek zijn stal uit levensgevaarlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:30

Tegen betaling van het stalgeld mogen ze gerust naar het Noorden komen. Inbegrepen onderdak, onbeperkt ruwvoer van goede kwaliteit, dagelijks minstens 7 uur de wei op en huisvesting in groepsboxen is ook te realiseren. Maar het heikele punt is dat de paarden daar wel bij zullen varen, maar wanneer de knop niet omgaat in het hoofd van de eigenares, is het onbegonnen werk.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 22:36

In_Black

Ik ga mijn pony nooit bij jou in training zetten, ;)
En de reden daarvan kan je zelf wel gaan bedenken, :D
Ik wil dit zelf gaan oplossen met mijn pony , ik ga hier rustig de tijd voor nemen en ik ga niks overhaasten.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:52

maar jazzgps....ga je dit helemaal in je eentje doen met alleen virtuele hulp van bokt of ga je ook daadwerkelijk stappen in de goede richting door hulp in te schakelen...?!

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:53

In_Black schreef:
Niet doen HorseChica! Dat wil de Ts helemaal niet horen! :D

Dat kan mij nie an de konte roestn ;)
...zal 't vanzelf wel merken...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:05

TS, ik wil dit niet zeggen om jou af te kraken oid, laat dat voorop staan. Maar als je zelf niet weet hoe je het op moet lossen, schakel dan ajb hulp in. De tijd die het jou zal kosten om een oplossing voor het probleem te zoeken, staat jouw paardje in zijn box erg bang te wezen. Hoe lang gaat het je duren om die angst weg te halen, hoelang moet jouw paardje elke dag heftige angst ervaren? Hoe lang zal het duren tot jij zelf (zwaar)gewond raakt door jouw eigen paard?

Vraag desnoods of iemand gewoon even een kijkje kan komen nemen voor een paar uurtjes, en een stappenplan oid voor je op kan maken. Hoeft geen dure zweverige goeroe te zijn, gewoon iemand met de nodige ervaring met paarden. Dan heb je een beginnetje waaraan je kan werken, jij samen met je paard, en niemand die tussen jullie 2 komt. Hoe eerder je hulp gaat zoeken, hoe eerder jouw paard weer zonder angst door het leven kan.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:06

de topic steller is hier een soort relmaker, zo noem ik dat.
je bent al zeker niet op zoek naar een oplossing want je bent ervan overtuigd dat je het allemaal wel aankan, uit de verhalen is dit niet helemaal correct.
Zoek hulp, en ik bedoel hier echt proffesionele hulp, zoiets kost idd centen , maar jij maakt een paard tot een probleempaard , en dit kan/zal voor heel zijn verdere leven een probleem blijven
Ik weet dat je nu weer gaat stijgeren, en in het verweer gaat gaan, maar onkunde is hier echt de oorzaak van heel dit probleem, hetgeen in weze als het tijdig en vlug op een correcte manier zou gecorrigeerd geweest zijn helemaal nooit zo zou voorgekomen hebben.
Zoek hulp.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:13

aeolusnr1 schreef:
de topic steller is hier een soort relmaker, zo noem ik dat.
je bent al zeker niet op zoek naar een oplossing want je bent ervan overtuigd dat je het allemaal wel aankan, uit de verhalen is dit niet helemaal correct.
Zoek hulp, en ik bedoel hier echt proffesionele hulp, zoiets kost idd centen , maar jij maakt een paard tot een probleempaard , en dit kan/zal voor heel zijn verdere leven een probleem blijven
Ik weet dat je nu weer gaat stijgeren, en in het verweer gaat gaan, maar onkunde is hier echt de oorzaak van heel dit probleem, hetgeen in weze als het tijdig en vlug op een correcte manier zou gecorrigeerd geweest zijn helemaal nooit zo zou voorgekomen hebben.
Zoek hulp.

helemaal met je eens...

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:20

jazzgps schreef:
In_Black

Ik ga mijn pony nooit bij jou in training zetten, ;)
En de reden daarvan kan je zelf wel gaan bedenken, :D
Ik wil dit zelf gaan oplossen met mijn pony , ik ga hier rustig de tijd voor nemen en ik ga niks overhaasten.

ik denk ook niet dat je pony er behoefte aan heeft, maar jij mag gerust een week mét mij tussen de paarden meelopen, samen met jouw paard en pony. Dit is niet om te bluffen maar om jou tot andere inzichten te laten komen voor nu en in de toekomst. Maar dan moet je wel willen incasseren en bovendien, leren!
je komt zelf met topics over problemen maar dit zijn dingen die een ander binnen een paar dagen op weet te lossen alleen jij staat daar niet voor open.
Je vraagt hulp via Bokt en slaat vervolgens de hulp af.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 23:29

Ik sla geen hulp af van bokt,
Ik doe alleen wat met adviezen, als ik denk dat het zou kunnen gaan werken bij mijn pony,
En ik gebruik de adviezen wel hoor die gegeven zijn , :D en jij kunt niet via je computerscherm zien. of ik de adviezen wel gebruik . ;)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:33

Is dit dezelfde pony die zo'n jeuk had/heeft?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:37

sommige mensen hebben een mening en zijn ervan overtuigd dat dat de enige juiste is. de ts heeft nog altijd zelf het recht om te beslissen wat ze er mee doet lijkt mij.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:39

franka75 schreef:
sommige mensen hebben een mening en zijn ervan overtuigd dat dat de enige juiste is. de ts heeft nog altijd zelf het recht om te beslissen wat ze er mee doet lijkt mij.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:54

Helemaal gelijk Franka, het ene problemen topic na het andere, en tegen goedwillende mensen met ervaring vervolgens een grote muil op zetten. Vandaar dat veel mensen het niet meer snappen. Elke goede raad wordt met welles en nietes afgeblaft......

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 01:13

In_Black schreef:
Helemaal gelijk Franka, het ene problemen topic na het andere, en tegen goedwillende mensen met ervaring vervolgens een grote muil op zetten. Vandaar dat veel mensen het niet meer snappen. Elke goede raad wordt met welles en nietes afgeblaft......

En dat jij verder een andere mening hier over hebt als mij dat is verder prima, maar naar een keer snap ik het ook wel wat je bedoelt. en dan hoef je dat niet nog meerdere keren te gaan herhalen,

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:37

franka75 schreef:

Jup, grootste recht om alle adviezen in de wind te slaan, no problemo.
Maar probleem van stormende pony blijft bestaan en is gewoon gevaarlijk, tornado is er niets bij.
En een ander persoon met genoeg kennis en kunde zou een frisse wind kunnen brengen qua ideeen,
waarmee de storm gaat liggen en veranderd in fris lente briesje ipv wervelstorm-look-a-like.
Fijn voor TS, fijn voor het paard en fijn voor alle eventueel op de gang lopende net toevallig passerende mensen
die bijna geplet worden.
Maar vooral fijn voor het paard, want een paard wat dit doet en zichzelf beschadigd op stal,
daar moet je echt wat mee.

TS neem aan dat je je probleem hier met een reden neerhebt gezet, aangezien ook jij niet echt
gelukkig bent met het huidige gedrag van je paard.
Dus alsjeblieft haal er iemand bij.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 14:15

franka75 schreef:

En hier sluit ik mij helemaal bij aan, _/-\o_

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:20

Ts ik moet echt zeggen dat ik me gruwelijk irriteer aan jouw reacties. In plaats van hier op zo'n flauwe manier te reageren kun je beter gewoon actie gaan ondernemen

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:28

Ik heb niet alle pagina's doorgelezen (want volgens mij is er weer flink gekat) maar ik denk dat het een aangewend iets is van de pony.
Deze pony heeft nu een paar keer het voormekaar gekregen om door de stalopening te vliegen en vind dit nu waarschijnlijk de "normaalste" zaak.
Dus paardje 'omtunen',....hoe?Dat kan op allerlei manieren zolang het maar zonder geweld en geschreeuw is.

Hoe reageerd je paardje op iets lekkers ts?Als ie bijvoorbeeld erg gesteld is op een appel of wortel dan zou je als je je pony uit de stal haald eerst in de box even met het lekkers bezig zijn.Zorg dat alle aandacht op het lekkers is gevestigd.

Hou dit lekkers letterlijk onder zn neus en loop rustig de box uit.Dit zal natuurlijk niet alla minuut werken he!!!Dit moet je oefenen,je paard moet even zn denkwijze omgooien en leren dat ie OOK normaal door een deuropening kan lopen.

Punt is dat ie jou helemaal moet vertrouwen op het moment van uit de box halen,en ELK paard is te paaien met lekkers das een gegeven feit.
Dus je paard uit die fixatie van de deuropening halen en heel goed belonen bij elke stap die hij rustig zet.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 14:30

kim1207 schreef:
Ts ik moet echt zeggen dat ik me gruwelijk irriteer aan jouw reacties. In plaats van hier op zo'n flauwe manier te reageren kun je beter gewoon actie gaan ondernemen

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 14:54

funnyhorses schreef:
Ik heb niet alle pagina's doorgelezen (want volgens mij is er weer flink gekat) maar ik denk dat het een aangewend iets is van de pony.
Deze pony heeft nu een paar keer het voormekaar gekregen om door de stalopening te vliegen en vind dit nu waarschijnlijk de "normaalste" zaak.
Dus paardje 'omtunen',....hoe?Dat kan op allerlei manieren zolang het maar zonder geweld en geschreeuw is.

Hoe reageerd je paardje op iets lekkers ts?Als ie bijvoorbeeld erg gesteld is op een appel of wortel dan zou je als je je pony uit de stal haald eerst in de box even met het lekkers bezig zijn.Zorg dat alle aandacht op het lekkers is gevestigd.

Hou dit lekkers letterlijk onder zn neus en loop rustig de box uit.Dit zal natuurlijk niet alla minuut werken he!!!Dit moet je oefenen,je paard moet even zn denkwijze omgooien en leren dat ie OOK normaal door een deuropening kan lopen.

Punt is dat ie jou helemaal moet vertrouwen op het moment van uit de box halen,en ELK paard is te paaien met lekkers das een gegeven feit.
Dus je paard uit die fixatie van de deuropening halen en heel goed belonen bij elke stap die hij rustig zet.

Bedankt voor het goede mee denken, :D
Als hij iets lekkers krijgt zo als een appel of wortel of brokjes dan word hij daar heel erg vrolijk van ,
Voor elk stapje die hij op een rustige mannier gaat zetten richting de stal uit, daar krijgt hij een beloning voor,
En een aai over zijn hals krijgt hij ,zo dat hij weet dat hij het goed heeft gedaan,

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:13

Ik neem aan dat je de hengstenketting op een zachte manier wilt gaat aanhaken, zodat je hem geen pijn doet terwijl hij voor de deuropening 'vlucht' anders gaat hij de deuropening misschien ook associëren met pijn, waardoor hij nog banger kan worden. (een dier in het nauw kan rare sprongen maken, kijk je uit dat je je niet richting ziekenhuis laat schoppen/pletten en whatnot? jouw gezondheid is belangrijker dan de angst van een dier)

De tekst waarin ik las over je hengstenketting plannen zie ik niet meer staan, ik neem aan dat je het weggehaald hebt zodat je er geen commentaar op krijg of omdat je je bedacht hebt? maakt ook niet uit, ik ga in elk geval niet oordelen over welke hulpmiddelen je gebruikt of wilt gebruiken (want daar heb ik gewoon geen verstand van) maar ik zou er wel voorzichtig mee zijn, ik denk dat je met een (heftig) hulpmiddel namelijk ipv de boel verbeteren, in één rake klap ook de boel een eind kan laten verslechteren.

Heel veel succes toegewenst, hopelijk gaat je aanpak gewoon werken voor jou en je paard!

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 15:26

maar ik zou er wel voorzichtig mee zijn, ik denk dat je met een (heftig) hulpmiddel namelijk ipv de boel verbeteren, in één rake klap ook de boel een eind kan laten verslechteren.
Ik ben er ook heel voorzichtig met de hengsteketting ,ik heb er een bontje om de hengstelketting heen gedaan zo dat
Hij niet meteen op twee benen gaat staan in zijn stal, en dat de inwerking zo zacht mogelijk gaat blijven voor hem,
Ik doe dit voor de veiligheid van mij zelf, maar ook voor de veiligheid voor de pony,
Mijn pony knalt zo hard zijn stal uit, dat hij elke dag zo wat onderuit gaat,
Hier op stal zeggen de mensen ook tegen mij, dat mijn eigen veiligheid altijd voor gaat ,

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:31

Vind ik ook hoor, liever een bang paard dan dat jij in het ziekenhuis ligt! en ik vind het top van je dat je het gewoon op een zachte manier wilt gaan proberen, denk dat je paard je daar heel dankbaar voor is. Laat je weten of het gelukt is, en of er verbetering is?

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:33

Ts doet er weinig aan hoor om te veranderen dat is me inmiddels uit alle reacties wel duidelijk.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:38

Volgens mij is TS stronteigenwijs en schreeuwt ze een beetje op aandacht..
Denk is in het belang van het dier, is niet normaal dat hij/zij zo doet..
Kan me eigen een beetje irriteren aan dit zulk mensen, je krijgt zulk goed advies van verschillende mensen en zelfs mensen die aanbieden om je paardje te helpen dmv ergens anders te stallen..
Tis voor je paardje levensgevaarlijk maar ook voor jezelf hoor..!!