Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
aeolusnr1 schreef:de topic steller is hier een soort relmaker, zo noem ik dat.
je bent al zeker niet op zoek naar een oplossing want je bent ervan overtuigd dat je het allemaal wel aankan, uit de verhalen is dit niet helemaal correct.
Zoek hulp, en ik bedoel hier echt proffesionele hulp, zoiets kost idd centen , maar jij maakt een paard tot een probleempaard , en dit kan/zal voor heel zijn verdere leven een probleem blijven
Ik weet dat je nu weer gaat stijgeren, en in het verweer gaat gaan, maar onkunde is hier echt de oorzaak van heel dit probleem, hetgeen in weze als het tijdig en vlug op een correcte manier zou gecorrigeerd geweest zijn helemaal nooit zo zou voorgekomen hebben.
Zoek hulp.
jazzgps schreef:In_Black
Ik ga mijn pony nooit bij jou in training zetten,![]()
En de reden daarvan kan je zelf wel gaan bedenken,
Ik wil dit zelf gaan oplossen met mijn pony , ik ga hier rustig de tijd voor nemen en ik ga niks overhaasten.
In_Black schreef:Helemaal gelijk Franka, het ene problemen topic na het andere, en tegen goedwillende mensen met ervaring vervolgens een grote muil op zetten. Vandaar dat veel mensen het niet meer snappen. Elke goede raad wordt met welles en nietes afgeblaft......
franka75 schreef:sommige mensen hebben een mening en zijn ervan overtuigd dat dat de enige juiste is. de ts heeft nog altijd zelf het recht om te beslissen wat ze er mee doet lijkt mij.
funnyhorses schreef:Ik heb niet alle pagina's doorgelezen (want volgens mij is er weer flink gekat) maar ik denk dat het een aangewend iets is van de pony.
Deze pony heeft nu een paar keer het voormekaar gekregen om door de stalopening te vliegen en vind dit nu waarschijnlijk de "normaalste" zaak.
Dus paardje 'omtunen',....hoe?Dat kan op allerlei manieren zolang het maar zonder geweld en geschreeuw is.
Hoe reageerd je paardje op iets lekkers ts?Als ie bijvoorbeeld erg gesteld is op een appel of wortel dan zou je als je je pony uit de stal haald eerst in de box even met het lekkers bezig zijn.Zorg dat alle aandacht op het lekkers is gevestigd.
Hou dit lekkers letterlijk onder zn neus en loop rustig de box uit.Dit zal natuurlijk niet alla minuut werken he!!!Dit moet je oefenen,je paard moet even zn denkwijze omgooien en leren dat ie OOK normaal door een deuropening kan lopen.
Punt is dat ie jou helemaal moet vertrouwen op het moment van uit de box halen,en ELK paard is te paaien met lekkers das een gegeven feit.
Dus je paard uit die fixatie van de deuropening halen en heel goed belonen bij elke stap die hij rustig zet.