Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mika11 schreef:Een paar weken geleden was er ook een topic van iemand die 28 jaar was en in 2 VWO zit.
Alleen onder een andere gebruikersnaam.
Dat topic is toen gesloten, ben jij dat nu ook weer of is dat toeval?
Gooya schreef:Wil je het paard nog een kans geven TS?
Je paard werd weggehaald uit haar vertrouwde omgeving, weg van de bekende mensen en weg van de paardenvrienden, weg van alles wat zekerheid gaf. Helemaal alleen in een trailer (was ze al bekend met trailer?) en er gebeuren allemaal enge dingen. Dan wordt ze uit de trailer gehaald door iemand die na deze rit al een enorme hekel aan haar heeft![]()
Stel dat ze jou uit je vertrouwde omgeving weg zouden halen, je bij iemand neerzetten die eigenlijk een hekel aan je heeft, die allemaal dingen doet die je niet kent en je niet daarbij een vertrouwd gevoel geeft, die tegen je schreeuwen dat je een k-utmens en een rotmens bent, die vervolgens een zadel op je rug doen, terwijl je misschien wel heel veel rugpijn hebt - dat je enorm scheef loopt om jezelf een beetje te ontzien, die probeert zijn gram te halen over jouw rug heen?
Heb je het paard een kans gegeven of moest ie zich gelijk als een robot gedragen? Ook een leider kan zachtheid en genegenheid uitstralen en begrip tonen, maar toch zijn eigen grenzen stellen.
Wordt eerst maatje met je paard. Ga elkaar leren kennen. Gun dit paard een tijd om te wennen.
Wie weet wat voor prachtig dier er schuilt onder dit uiterlijk vertoon van protest en boosheid.
Als jij je boosheid en teleurstelling aan de kant kan zetten, en onder goede begeleiding wilt proberen iets op te bouwen met dit paard.... ik denk echt dat het de moeite waard is.
Is het je dit allemaal niet waard? Mijn advies: breng het paard zo snel mogelijk terug. Wacht niet op de vorige eigenaar, want natuulijk komt deze niet zelf het paard ophalen.
Ik hoop dat er voor dit paard ergens een mooie toekomst ligt.
Damn.... ik heb er al twee, maar wat zou ik dit paard graag een huisje geven...
Edit: tiepvouten verwijderd...
Faruba schreef:Laat me raden..., is SandravdB soms bij je paard wezen kijken??
Ik wou net hetzelfde zeggen.
ElCamino schreef:Ik ben het met de meesten eens hoor....maarre...
Zullen we het eens omdraaien voor de grap....
Wat als de merrie idd een paard is met een verleden en naar de knoppen is geholpen door de vorige eigenaren en haar verleden....dat dit dier zo gevormd is en de 20 heeft gehaald met een hoop ellende..harde paarden redden dat wel en sommige mensen vinden zo'n dier een "uitdaging" en als het niet lukt doen we het weg...
Wat als de handelaar dit wist en gewoon heeft gewacht op een domme meid die hier intrapt...
Wat als de TS nou echt geen verstand evan heeft en een domme actie heeft uitgehaald.......
Dan is het een heel ander verhaal...dan roept iedereen dat de handelaar een eikel is etc
Feit blijft, niemand zit te wachten op zo'n paard en als er werkelijk niks mee aan de hand was en het dier makkelijk te rijden was had de handelaar het allang opgehaald. Hij haalt het niet op dus er zal wel een verhaal achter zitten
Nogmaals als het niet zo is ga ik met de meesten mee maar er kan ook gewoo wel iets mis zijn met dat dier, en voor 500 ga je het niet door de medische molen halen, en kun je het gewoon laten schieten, beur je nog 180 terug of zo..
Zelf heb ik 2 paarden met allerlei gebreken, een quarter van 6 die ook niks kostte vanwege een hoop narigheid, die keus heb ik gemaakt, ik ga ermee aan de slag en lukt het niet mag hij blijven als weidemaatje.Ik heb de luxe en ruimte om dat te kunnen. Maar ik begrijp ook dat er mensen zijn die een paard zoeken,(en hoe dom ook...er .500 euo ervoor betalen en iets goeds verwachten...) wat niet bevalt en voor dat geld er niet aan gaan dokteren en het duer wegbrengen.
Misschien is de merrie wel beter af als ze dood is....heeft ze geen mensen meer aan haar zitten die haar wel even zullen opvoeden, rijden, etc etc...paardje heeft al genoeg ellende meegemaakt
quartel schreef:ElCamino schreef:Ik ben het met de meesten eens hoor....maarre...
Wat als de merrie idd een paard is met een verleden en naar de knoppen is geholpen door de vorige eigenaren en haar verleden....dat dit dier zo gevormd is en de 20 heeft gehaald met een hoop ellende..harde paarden redden dat wel en sommige mensen vinden zo'n dier een "uitdaging" en als het niet lukt doen we het weg...
Wat als de handelaar dit wist en gewoon heeft gewacht op een domme meid die hier intrapt...
Wat als de TS nou echt geen verstand evan heeft en een domme actie heeft uitgehaald.......
Dan is het een heel ander verhaal...dan roept iedereen dat de handelaar een eikel is etc
Feit blijft, niemand zit te wachten op zo'n paard en als er werkelijk niks mee aan de hand was en het dier makkelijk te rijden was had de handelaar het allang opgehaald. Hij haalt het niet op dus er zal wel een verhaal achter zitten
Nogmaals als het niet zo is ga ik met de meesten mee maar er kan ook gewoo wel iets mis zijn met dat dier, en voor 500 ga je het niet door de medische molen halen, en kun je het gewoon laten schieten, beur je nog 180 terug of zo..
Zelf heb ik 2 paarden met allerlei gebreken, een quarter van 6 die ook niks kostte vanwege een hoop narigheid, die keus heb ik gemaakt, ik ga ermee aan de slag en lukt het niet mag hij blijven als weidemaatje.Ik heb de luxe en ruimte om dat te kunnen. Maar ik begrijp ook dat er mensen zijn die een paard zoeken,(en hoe dom ook...er .500 euo ervoor betalen en iets goeds verwachten...) wat niet bevalt en voor dat geld er niet aan gaan dokteren en het duer wegbrengen.
Misschien is de merrie wel beter af als ze dood is....heeft ze geen mensen meer aan haar zitten die haar wel even zullen opvoeden, rijden, etc etc...paardje heeft al genoeg ellende meegemaakt
|Het dier is 20!!!
Zou een vorige eigenaar deze keus dan allang niet gemaakt hebben

quartel schreef:ElCamino schreef:Ik ben het met de meesten eens hoor....maarre...
|Het dier is 20!!!
Zou een vorige eigenaar deze keus dan allang niet gemaakt hebben
Als ik naar de foto kijk waar ze bereden wordt ziet dat er niet geweldig uit en volgens mij houdt de ruiter met één hand een bokriempje vast
mika11 schreef:mika11 schreef:Een paar weken geleden was er ook een topic van iemand die 28 jaar was en in 2 VWO zit.
Alleen onder een andere gebruikersnaam.
Dat topic is toen gesloten, ben jij dat nu ook weer of is dat toeval?
Ik zie dat jij het nu hebt verwijderd in je profiel dat je 28 jaar bent en in 2 VWO zit.
Maar ik vraag me nog steeds af of jij dat weer bent.
Zoveel mensen zijn er niet van 28 jaar in 2 VWO.
chanel1985 schreef:Ik ben echt gedegouteerd door zo'n onrespectvol zijn tegenover een paard die ocharme juist verhuist is en nog stress heeft.
Jij verdient het niet om een paard (of eender wel dier) te hebben, zo ga je niet met levende wezens om, en ik vraag me af hoe jij als mens bent aangezien je dieren als vuil behandelt.
Ik kan het echt niet vatten dat er zo'n mensen leven, je bent al even slecht als die mensen die hun dieren niet verzorgen en verwaarlozen!
Echt om te k****n!
begrijpelijk dat je het er niet mee eens bent maar........
piecon schreef:Ik zou het paard voor 2 redenen op de trailer zetten.
1. terugbrengen
2. naar de slacht
De uitspraken hier van "als ze vals was was ze geen 20 geworden" zijn ronduit onzin. Bij fokmerries bij dubieuse fokkers wordt daar namelijk niet naar gekeken, lekker belangrijk. Ook de uitspraken van "doe hem naar iemand die er wel tijd in wil steken" slaan nergens op. Het paard is 20!!!! Hoeveel tijd wil je er nog in steken? Paarden worden ook van het wisselen van stal niet vals. Ze kunnen hooguit een paar weken van de waps zijn, maar vals????
En ja, dat de TS hier niet verstandig aan gedaan heeft klopt. Maar ik krijg sterk de indruk dat de oude eigenaar blij is dat hij van het paard af is. Om te voorkomen dat er gezeuld en geprutst gaat worden met dit oude beestje is het het beste om haar te laten gaan. Dat is in dit geval het paardvriendelijkst.
Don't get me wrong. Ik ben gek op paarden , alleen je moet wel reeel blijven.
quartel schreef:chanel1985 schreef:Ik ben echt gedegouteerd door zo'n onrespectvol zijn tegenover een paard die ocharme juist verhuist is en nog stress heeft.
Jij verdient het niet om een paard (of eender wel dier) te hebben, zo ga je niet met levende wezens om, en ik vraag me af hoe jij als mens bent aangezien je dieren als vuil behandelt.
Ik kan het echt niet vatten dat er zo'n mensen leven, je bent al even slecht als die mensen die hun dieren niet verzorgen en verwaarlozen!
Echt om te k****n!
begrijpelijk dat je het er niet mee eens bent maar........
ga je niet een beetje te ver over de grenzen en op laag niveau???