Yviertje schreef:Denk dat TS ook meer bedoelt dat jonge meisjes gewoon te snel roepen dat iemand een JU, hulpteugel, oid moeten gebruiken om het paard te laten luisteren. En dat heel veel van die meiden gewoon niet weten wat ze nu eigenlijk zeggen, omdat ze de werking ervan niet weten. Maar dat hebben ze iemand op stal weleens zien doen (wat niet wilt zeggen dat die persoon er wel verstand van heeft)
JU is IMO ook wat anders dan je grenzen/correcties aangeven of longeren. Ik kan mijn paard longeren/corrigeren tot ik een ons weeg, maar ik zal daar geen JU mee bereiken (dat zal sowieso nooit gebeuren, maar dat terzijde).
Alles wat gebruikt word in onervaren handen, zonder juiste begeleiding, word het paard slechter van.
Inderdaad. Het is ook niet erg als ze advies geven die niet correct is. We moeten immers allemaal leren...
Maar, het feit dat zulke jonge meisjes totaal niet open staan voor andere argumenten, steevast blijven bij hun standpunt, denken genoeg ervaring en kennis te hebben en werkelijk alleswetend denken te zijn. Wat hoe je het ook went of keert onmogelijk is op die leeftijd.
Wat betreft Join-up ben ik ook het met je eens, maar hier zeggen meerdere mensen anders. Dus dat ga ik even na.

Ik vind dit echt jammer! 
'