moeilijk paard en waarschijnlijk zomerexceem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Re: moeilijk paard en waarschijnlijk zomerexceem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 19:52

ik geloof dat het ook echt jongheid is. Ze kent verder niks en ze is eigenlijk ook nooit gelongeerd. Als ze straks wat makkelijker is dan gaan we haar longeren. Ze loopt nu ook anders omdat haar hoeven al best lang worden denk ik. Ik heb nog gene telefoontje van de hoefsmid gehad als hij vanavond niet gebeld heeft. Bel ik hem morgen nog even. Hij zal het wel druk hebben vandaag en later op de avond gaan kappen met dit mooie weer

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:09

Stap voor stap inderdaad, ook te lange tenen kan het beeld vertekenen...ben benieuwd....dan weer een filmpje en nieuwe beoordeling.....is ook leuk als het terug kunt kijken straks ,hoop dat je dan met trots kunt zeggen: Kijk Zo zijn we begonnen en zo is ze nu....dat ze kan laten zien wat er in zit...zal je nog verbazen hoor !

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 20:24

haha ik ben heel benieuwd. Heb nog niets gehoord van de hoefsmid maar ik zal hem morgen even bellen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:37

Ik vraag me af of ik wel hetzelfde filmpje zie. RV loopt ie frans. LV zie ik er weinig aan. Dier is nog jong en slungelig. Het woord ataxie zou ik nog niet in de mond willen nemen want daar lijkt het mij veel te vroeg voor en wsl. ook helemaal niet aan de orde.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 21:01

okay, bedankt voor je reactie. Ik heb gisteravond dehoefsmid maar gebeld maar hij had de beste man nog niet gesproken en hij belt mij nog terug. Of zou hij niet meer durven ;)

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 01:05

ik vind dat ze heel merkwaardig loopt, vooral linksachter loopt ze voor mij duidelijk niet rad, heup?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 16:54

hoi allemaal,

eindelijk heb ikwoensdag de hoefsmid weer te pakken gekregen en hij komt 16 juli in de middag.ikben echt super benieuwd!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 21:18

ik weet nu ook hoe hij Bram de Lange volgens mij van eponahorsecare.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:29

Blijf ondertussen dit paard observeren ...wat zie je ...zowel positief als negatief...in gedrag en beweging en naar je andere paard toe, schrijf het desnoods op...kan ook veel inzicht bieden in het denken en doen van het paard !
Dat wordt meestal wel even gevraagd !
Ik hoop dat jouw zorgen en geduld beloond zal worden !
Ook ik ben benieuwd !

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 19:31

ze veranderd al met de dag. We kunnen haar nu vast pakken aan een touw en we kunnen haar al een beetje poetsen aanhaar voorbenen. Ze tilt hem wel steeds op maar we blijven ondertussen ook stiekem zelf een beetje oefenen met de tips van Bram

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 08:46

today is the day. Kreeg net een sms van de hoefsmid dat ze vanmiddag komen. Ik zal proberenvanavond of morgen hier nog even een berichtje achter te laten

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 09:09

Klopt het dat je dit paard al eens te koop aangeboden hebt???
Filmpje komt mij bekend voor.

Wel een leuk paardje om te zien. Hoop dat het goed komt.

Ik heb helaas een kleine van anderhalf, anders had ik best zin in zo'n uitdaging.
Heb veel paarden zadelmak gemaakt en ook van die hele lastige.

Succes in ieder geval.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 12:20

ja klopt ze heeft te koop gestaan. We willen even dit afwachten en wahten tot haar paspoort binnen is en dan willen we haar weer proberen te verkopen

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 18:57

even een korte update: Zalmorgen kijken of ik iets met de filmpjes kan maken. Maar echt onvoorstelbaar!! Echt ongeloofelijk wat een geduldhaddeze man enwat een respect krijg hij van Lady. Hij heeft ons wat basis dingen laten zien en geleerd en het is een heel ander paard!!! Hij heeft lady en ons geleerd dat je een paard met je ogen kan sturen. Hij keek naar de achterbenen en hij begon meteen te draaien en andersom ook. Hijheeft maareen handbeweging te maken en ze achteruit. echt wow. Ze liep mooi achter hem en bleefstaanwanneer het moest. Het duurde even. Hij heeft eerst natuurlijk wel oefeningen met haar gedaan met kleine rondjes rechtsom en linksom en achterwaards en het ging het begin niet makkelijk maar ophet laatst echt met je ogen. Hij heeft er zelfs op gezeten en een rondje met haar gestapt en ze gaf geen kik!! Ze had het bit in enhet zadel op en we zien haar echt bijna nooit met haar oren naar voren en echt meteen haar oortjes naar voren en ze vond het geweldig!! En wij ook. wij stonden echt vol onbegrip te kijken. Na het rijden hebben wij haar vast gezet en geprobeerd haar te bekappen. Voor ging in het begin een beetje moeilijk omdat ze haar evenwicht niet goed wist te bewaren later ging de andere kant al een stuk makkelijker. Maar achter is niet gelukt.Ze begin meteen weer te trappen. Maar we waren ook al 2 1/2 uur met haar bezig en ze was er blijkbaar een beetje flauw van en begon te schrapen.We hebbennogeen paar pogingen gedaan met een touw langs haar benen enzovoort maar ze was daar nog niet helemaal klaar voor. We waren al lang blij dat het voor was gelukt!!! De voorste hoeven waren ook het langst. Achter kon het nog wel even wachten. We gaan nu zelf met haar aan de gang en we mogen altijd nog een keer bij hem langs komen om te kijken bij zijn cursussen en misscien lady een keer meenemen. ooh echt wow!!!

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:44

Super, dit verhaal is heel herkenbaar voor mij...ook ik heb dit heel vaak meegemaakt, onkunde verzorgers in combinatie met wat willen/moeten gaan doen van het paard...geef mij respect en je krijgt het dubbel terug in het werken en doen !
Zo fijn dat het balletje de goede kant op rolt, meid blijf op je gevoel af gaan, want ook jij kunt meer als je zelf denkt te kunnen...dit paard kun je straks op je stem rijden...laat haar je leermeesteres zijn !
Filmpje zou leuk zijn ...laat ons ook maar meegenieten...jouw eerlijkheid kan zovelen helpen in denken en doen ...simpele basiskennis maar o,zo belangrijk bij gevoelige , energieke paarden...leren begrijpen en omgaan met....praktijk zegt zoveel meer als theorie (boekje) !!!
Jammer dat de afstand te ver is...wou deze dames wel leren kennen....verdienen liefde en respect !
Gelukkig geef jij haar de tijd om een menselijke fout te corrigeren...zo te lezen ben je er op tijd bij en wordt haar gedrag niet verankerd !
Ben benieuwd naar een vervolgverhaal....

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 09:13

hahah een vervolgverhaal komt er zeker. We gaan eerst proberenzelf met haar aan de gang te gaan borstellen en rondjes draaien , achterwaards haar leren dat ze niet moet wegrennen voor engen dingen. enzovoort en ik ga nu ook met mijn eigen paard verder aan de gang er zijn genoeg dingen waarvan ik denk dat kan ik ook bij mijn paard gebruiken. Bijvoorbeeld haar leren dat ze haar hoofd naar beneden doet ofhaar vlucht gedrag veranderen door met een zweepje en stukje plastic er aan te doen enzovoort echt super.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 22:33

sorry maar ik kreeg het filmpje niet korter hahaha ik heb 2 1/2 uur gefilmt en dit filmpje duurd ongeveer 18 minuten

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 22:33

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:36

wil je hem graag kreupel hebben?

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:39

Vind dit er alles behalve vriendelijk uitzien.. Zou toch met wat meer geduld te werk gaan...
Een paard wat niks kent, en dus nul komma nul bespiering heeft is haast niet in staat om normaal een ruiter te dragen. Zou toch eerst eens wat aan de spier opbouw doen dmv longeren.
Laatst bijgewerkt door nolanlover op 17-07-11 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:41

wat jij hier in een korte tijd doet trek ik twee weken voor uit...

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:56

appiesjappie schreef:
ik heb 2 1/2 uur gefilmt en dit filmpje duurd ongeveer 18 minuten

Het filmpje is ook een samenvatting hè! Er staat niet dat het die man in zo'n korte tijd is gelukt.
Al komt het op mij inderdaad ook allemaal wat gehaast over. Zou er zelf ook wat meer tijd voor hebben uitgetrokken.
En sowieso niet 2,5 uur achterelkaar met dat paard aan de gang zijn gegaan. Die wordt behoorlijk onder druk gezet
in 1 keer.

Hij boekt resultaat, maar TS, ik hoop niet dat je verwacht dat je dit zelf ook allemaal meteen kunt doen. Je moet
echt wel even goed weten hoe je die aanwijzingen moet geven en waar precies de "nieuwe" knopjes zitten.

Geef je paard ook even tijd om al die nieuwe indrukken te verwerken. Dan heb je ook sneller resultaat.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:59

Ik moet zeggen dat ik het begin ook even met lichte frons heb bekeken >;) maar naar mate het filmpje vorderde zag ik wel veel positieve dingen. :j
Ik vond niet dat er geweld bij kwam,het paard was gewoon niet in staat om hem te begrijpen.Maar dieren zijn niet dom,dat zie je wel. ;)

En over longeren,nou als dat niet goed gedaan word kan een paard ook naar de kl*te gaan.
Ik zie dan liever een man meteen erop op rustige manier dan dat een jong paard door de rondte word gejaagd.

ts ik hoop dat je hier van hebt geleerd en dat je nu beter met je paard overweg zult kunnen.
Heel veel succes! +:)+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:17

geerke schreef:
wat jij hier in een korte tijd doet trek ik twee weken voor uit...

je hebt twee en een half uur gefilmt....dat noem ik een korte tijd.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:39

Heftig! Is niet mijn methode, ik zou hier ook weken voor uittrekken. Ik begrijp dat je blij bent, maar een paard zo overdonderen en zo lang, kan ook heel negatief uitpakken.