Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
annaaube schreef:jezus, niet omdraaien? en dan idd een trap krijgen? levensgevaarlijk! eerst omdraaien, hek dichtdoen, los klikken en snel onder het hek door (: dat is mijn manier. en als je je paard er maar gewoon in laat rennen... ik vind dat je paard gewoon moet wachten, het toont ook respect als je paard gewoon netjes samen met jou wacht.
) voor ie los mag, de kans op weggalopperen en bokken is dan ook veel kleiner.
Milly_ schreef:Ik doe gewoon de staldeur openhij kent zelf de weg naar de weide
Maar áls ik ze al eens aan de hand in de wei zet is het ook, eigenlijk uit gewoonte, omdraaien voordat het halster af gaat en direct een pasje naar achter als ze los zijn. Overigens kan dat hier in principe met het hek open, ze zullen d'r gek zijn om weer het landje uit te rennen als er aan de andere kant zoveel meer gras staat om op te vreten...annaaube schreef:jezus, niet omdraaien? en dan idd een trap krijgen? levensgevaarlijk! eerst omdraaien, hek dichtdoen, los klikken en snel onder het hek door (: dat is mijn manier. en als je je paard er maar gewoon in laat rennen... ik vind dat je paard gewoon moet wachten, het toont ook respect als je paard gewoon netjes samen met jou wacht.
jess8 schreef:wow nooit van gehoord neus na voren dus dat is levengevaarlijk een melige bui en je heb en hoef of 2 voor je hoofd. die lui moeten een trap krijgen zodat ze mee krijgen dat dat levensgevaarlijk is. ik draai de paarden ok altijd om tenzij het en heel oudje is hahah die doen niets. meestal styapik dan na achter maar bij jongere paardn die draai ik om. belachelijk dat ze dat levengevaarlijk is. die lui zijn paardenkenner?? nou niet dus haha
ceesje schreef:Altijd gewoon doen wat jezelf het beste lijkt , in dit filmpje vinden ze ook dat alles moet kunnen , voerschep , hond etc..... de paarden vinden dat dan ook....
http://youtu.be/GcovwXlsfY0