Cassidy schreef:Ook als je ergens niet in gelooft, kun je iets de voordeel van de twijfel geven en het gewoon proberen. Dat heet DURVEN, en over je zelfgestelde GRENZEN heengaan. Onbekende dingen zijn eng. Durf buiten je comfort zone te komen. Want wat heb je te verliezen?
Je zegt dat de band met je paard goed is. Ik durf zomaar te beweren dat de band met je paard via grondwerk nog kan verbeteren. Dat jullie samen kunnen groeien naar een niveau dat je nu niet voor mogelijk houdt.
Er is een gezegde: als je dingen doet zoals je ze altijd hebt gedaan, zul je de resultaten krijgen die je altijd hebt gekregen.
De oplossing ligt niet in het aanpassen van je huidige aanpak.
Je moet een compleet nieuwe weg inslaan.
En ja, dat is eng....
Een troost, er zijn velen je voorgegaan.
Succes verder.
Ik heb wel een mooi voorbeeld om iets te doen waar je geen vertrouwen in hebt maar anderen juist weer wel. Het heeft totaal niets met rijden te maken maar wel in geloof. Mijn paard was atactisch verklaard en afgekeurd om te dienen als rijdier. Ik had alle hoop verloren en zocht een plaats waar ze als grasmaaier kon dienen. Er kwam een osteopaat op stal die o.a met een wichel roede of iets dergelijks werkte. Ik had er geen vertrouwen in en maar ging er wel in mee en liet hem zijn ding doen. Weinig informatie verteld en hij kon mij precies vertellen wat het probleem was. Een aantal behandelingen verder kon ik er weer op en nu zijn we inmiddels 6 jaar verder en doet ze het nog steeds. Als ik er geen vertrouwen in had dan hadden we een hoop mooie dingen samen gemist. Soms moet je je eigen grenzen verleggen en dat kan ook op ander gebied zijn.

Je zegt; "Ik denk dat mijn paard er niets aan heeft",