waarom snap ik ook niet want ik ben zelf zeer groot schimmel fan maar het gros wil ze niet.
TS,fijn dat er een oplossing komt.
je zal je echt nog wel eens achter je oortjes krabben maar dat hoort er ook bij.
volhouden en maak er wat moois van.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Calimero_ schreef:Klopt, dat vind ik ook.
Aan de andere kant geeft het me ook heel veel zelfvertrouwen als ze zegt dat ik het zelf wel kan.
En als het me dan ook alleen lukt voel ik me al helemaal goed!
mltex schreef:Hartstikke stoer dat je het gaat proberen! zelfvertrouwen en wat hulp scheelt een hele hoop en heb je er straks een ontzettend leuk dier aan, zo niet kan je dr altijd nog verkopen.
Ik vind het een plaatje, en heb ook serieus ff zitten denken maar ik heb al een vetbol lopen waar ik gek mee ben.
In beide gevallen veel succes.
En het gaat wel lukken hoor, soms heb je dat zetje nodig en de feeling terugkrijgen wat weer vertrouwen schept.
En idd wat zinia zegt wat een onzin mbt schimmel. Kun je ook van vos zeggen ik vind niks zo saai als vos. Het is een persoonlike voorkeur en een goed paard...
Calimero_ schreef:Zoals ik al gezegd heb krijg ik hulp van mijn instructrice. Deze zal mij huis niet een paard laten verpesten (ze heeft zelf vele paarden hoog in de dressuur gereden, nu nog, met papieren ed.)
Dus ze heeft genoeg ervaring om van mij te zeggen of ik het kan of niet. Want ze geeft me immers ook al les sinds mijn 12de.
De prijs die ik er nu voor vroeg vond ik al laag en bijna genoeg voor een normaal ander paard.
Stel ik zeg over een half jaar ik wil haar toch weg doen kan ik haar tenminste normaal verkopen.
Betere tijd dan in de winter en ze is waarschijnlijk een stuk beter doorgereden.
Sky_As schreef:ik weet niet wat ze je aan stalgeld kost?
maar als ze je 300 euro per maand kost...kun je haar beter nu voor 1500 euro wegdoen..dan over een half jaar voor 2500,=
(want dan heeft ze je al 1800 euro extra gekost, excl. smid etc)
Er zijn gewoon wat dingen die je af moet wegen.
Je kunt haar beter nu voor wat minder wegdoen....een paar maanden geen paard en rustig rondkijken, ondertussen iedere maand stalgeld apart zetten om dat bij te leggen voor een nieuw paard.
Het valt allemaal niet mee, maar er is vast wel iemand die jouw paard een tweede kans wil geven.
kamsel schreef:Zoals ik je laatste post lees, heeft ze dus eenmalig gesteigerd (of althans meerdere keren tijdens 1 rit) en daarna heb je er helemaal niet meer opgezeten..
Calimero_ schreef:Sky_As schreef:ik weet niet wat ze je aan stalgeld kost?
maar als ze je 300 euro per maand kost...kun je haar beter nu voor 1500 euro wegdoen..dan over een half jaar voor 2500,=
(want dan heeft ze je al 1800 euro extra gekost, excl. smid etc)
Er zijn gewoon wat dingen die je af moet wegen.
Je kunt haar beter nu voor wat minder wegdoen....een paar maanden geen paard en rustig rondkijken, ondertussen iedere maand stalgeld apart zetten om dat bij te leggen voor een nieuw paard.
Het valt allemaal niet mee, maar er is vast wel iemand die jouw paard een tweede kans wil geven.
Ik betaal 175 stalgeld, dus dat zal niet opschieten.
En het is de bedoeling dat ik haar niet weg doe.
Dus ik snap je antwoord niet helemaal??

Calimero_ schreef:kamsel schreef:Zoals ik je laatste post lees, heeft ze dus eenmalig gesteigerd (of althans meerdere keren tijdens 1 rit) en daarna heb je er helemaal niet meer opgezeten..
En daarna heeft ze nog bij een vriendin van mij gestijgerd.
Daarna heb ik er wel weer eens opgezeten maar toen wou ze niet lopen..
kistaah schreef:Sky_As schreef:Ik heb net even je andere topic doorgelezen..maar waarom is don gregory eigenlijk weg?
want voor zover ik in je andere topic was dat ook de verkeerde keuze?
Lijkt me een beetje offtopic, en bovendien heeft ze dat enkee blz geleden al verteld
zodiacje schreef:heb je niemand in je omgeving die haar dan de komende maand kan rijden?
Als ze daar echt van opknapt heb je toch meer kans om haar dan beter te verkopen.
Dan weet je ook beter of het gedrag of medisch is want ik vindt dit wel heel sterk staken voor
alleen een gedragsprobleem...
iig sterkte!
kamsel schreef:Oké, dus jij verkoopt je paard omdat ze staakt, terwijl er niet eens geprobeerd is naar het probleem te kijken, laat staan dat er geprobeerd is het op te lossen? Ook niet een simpele poging dmv les van je instructrice?
Jouw instructrice die niets van de problemen bij paard en jou heeft gezien, kan nu wel aangeven dat jij het op kunt lossen?
Sky_As schreef:sorry, heb bijna alle blz gelezen...hier blijkbaar overheen gelezen....
en ik bedoelde het niet echt offtopic...meer van, als je weet wat je in ieder geval NIET zoekt....maakt het zoeken naar een nieuw paard al iets makkelijker!
ik vind ook dat je haar moet verkopen...lol met je knol blijft altijd het voornaamste..als jij er zelf geen vertrouwen in hebt....
en je hebt haar volgens mij pas een maand ofzo? (dus nog niet super aan gehecht, ze kan in die maand ook nog niet volledig verpest zijn in het staken etc.)
inruilen vind ik nooit echt een optie...je moet niet vergeten dat vooral handelaren inruilen, en die willen er echt zelf niks op toeleggen...die willen alleen maar winst maken.
maar goed, even ontopic dan maar, jij vraagt naar de vraagprijs.
Ik denk dat ze op dit moment rond de 1500 euro zit, afhankelijk van hoe ze beweegt (dit is namelijk niet van een foto af te zien)
haar maat, kleur en geslacht zit een klein beetje tegen....
daarbij is ze blijkbaar niet ongecompliceerd....
dan vind ik 1500 euro een net bedrag (in deze tijd) ....jaar of 4/5 geleden was ze waarschijnlijk zomaar nog 3000 euro waard.
Sky_As schreef:oke sorry,.....maar in dit topic wil je de vraagprijs weten voor een zeer moeilijk paard, die geven mensen je...
misschien dit topic dan maar sluiten en een nieuwe openen:
Ik ga er toch weer voor... (of iets in die trand)