Vraagprijs voor zeer moeilijk paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:47

het is geen onzin wat betreft schimmels!
waarom snap ik ook niet want ik ben zelf zeer groot schimmel fan maar het gros wil ze niet.

TS,fijn dat er een oplossing komt.
je zal je echt nog wel eens achter je oortjes krabben maar dat hoort er ook bij. :D
volhouden en maak er wat moois van. ;)

bastiano680

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 01:17

Calimero_ schreef:
Klopt, dat vind ik ook.
Aan de andere kant geeft het me ook heel veel zelfvertrouwen als ze zegt dat ik het zelf wel kan.
En als het me dan ook alleen lukt voel ik me al helemaal goed!

Soms is dat net genoeg he! Dat kleine beetje zelfvertrouwen wat een ander geeft. Hardstikke goed en veel succes! Het lukt je vast wel!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:53

mltex schreef:
Hartstikke stoer dat je het gaat proberen! zelfvertrouwen en wat hulp scheelt een hele hoop en heb je er straks een ontzettend leuk dier aan, zo niet kan je dr altijd nog verkopen.
Ik vind het een plaatje, en heb ook serieus ff zitten denken maar ik heb al een vetbol lopen waar ik gek mee ben.
In beide gevallen veel succes.

En het gaat wel lukken hoor, soms heb je dat zetje nodig en de feeling terugkrijgen wat weer vertrouwen schept.

En idd wat zinia zegt wat een onzin mbt schimmel. Kun je ook van vos zeggen ik vind niks zo saai als vos. Het is een persoonlike voorkeur en een goed paard... ;)

Sorry, maar ik vind dat je hier te licht over denkt. Zo niet kun je haar altijd nog verkopen, dan mag je al hopen dat het niet dusdanig geëscaleerd is dat er ongelukken zijn gebeurd en dan is het paard nog meer bevestigd in het negatieve, dus zal verkopen nog moeilijker worden..

Kleur onzin, tja mij zou de kleur ook niet zoveel uitmaken, maar er is meer vraag naar bruine/ zwarte paarden, daar kun je niet omheen.
Een écht goed paard heeft geen kleur, maar het gros is niet écht goed en dan zijn schimmel en vos de slechtst verkopende kleuren. Zeker in deze tijd is de keuze gewoon reuze, dus ja, dan kan een koper meer gaan kijken naar eigen voorkeuren.

Ik zou, denk ik, geen nieuwe potentiële kopers meer aantrekken, maar degene die al interesse hebben getoond ook zeker niet afwimpelen. Stel één van hen biedt wat jij vraagt, dan ben je toch gek als je het nog gaat proberen, met alle risico's vandien?

Calimero_

Re: Vraagprijs voor zeer moeilijk paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 11:38

Zoals ik al gezegd heb krijg ik hulp van mijn instructrice. Deze zal mij huis niet een paard laten verpesten (ze heeft zelf vele paarden hoog in de dressuur gereden, nu nog, met papieren ed.)
Dus ze heeft genoeg ervaring om van mij te zeggen of ik het kan of niet. Want ze geeft me immers ook al les sinds mijn 12de.
De prijs die ik er nu voor vroeg vond ik al laag en bijna genoeg voor een normaal ander paard.
Stel ik zeg over een half jaar ik wil haar toch weg doen kan ik haar tenminste normaal verkopen.
Betere tijd dan in de winter en ze is waarschijnlijk een stuk beter doorgereden.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:08

Calimero_ schreef:
Zoals ik al gezegd heb krijg ik hulp van mijn instructrice. Deze zal mij huis niet een paard laten verpesten (ze heeft zelf vele paarden hoog in de dressuur gereden, nu nog, met papieren ed.)
Dus ze heeft genoeg ervaring om van mij te zeggen of ik het kan of niet. Want ze geeft me immers ook al les sinds mijn 12de.
De prijs die ik er nu voor vroeg vond ik al laag en bijna genoeg voor een normaal ander paard.
Stel ik zeg over een half jaar ik wil haar toch weg doen kan ik haar tenminste normaal verkopen.
Betere tijd dan in de winter en ze is waarschijnlijk een stuk beter doorgereden.

Dan begrijp ik eerlijk gezegd niet dat je überhaupt in deze situatie terecht bent gekomen.
Maar goed, ik hoop dat het gaat zoals jij graag wil en wens je heel veel succes.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 12:18

Dat heb ik al eens uitgelegd, maar hier nog eens:
Ik heb dit paard gekregen, toen ben ik gaan rijden en dit ging goed.
Daarna moest ik geopereerd worden waardoor het rijden stil kwam te liggen.
Daarna ben ik er te vroeg weer opgestapt (waardoor ik niet genoeg kracht had).
Dat heeft ze gemerkt en die keer stijgerde ze. Toen ben ik bang geworden en heb niet meer gereden.
Daarna er nog iemand anders op gezet maar dat ging ook niet goed.
Doordat ik toen weinig zelfvertrouwen had dacht ik dat ik het niet kon.
Daarom heb ik haar op internet gezet. Maar nu heb ik nog een keer met mijn instructrice gepraat.
Die mij dus al heel lang les geeft en die zegt dat met haar hulp ik het wel kan.
Dat heeft me weer vertrouwen gegeven. En daarom ga ik er nu toch weer een keer voor.
Ik laat me vaak ompraten door mensen hier op bokt bijvoorbeeld die zeggen dat ik niet genoeg ervaring heb, en daar ga ik dan in mee. Terwijl jullie dat eigenlijk niet via de computer kunnen bekijken..

Zo iets duidelijker misschien?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:21

ik weet niet wat ze je aan stalgeld kost?
maar als ze je 300 euro per maand kost...kun je haar beter nu voor 1500 euro wegdoen..dan over een half jaar voor 2500,=

(want dan heeft ze je al 1800 euro extra gekost, excl. smid etc)

Er zijn gewoon wat dingen die je af moet wegen.
Je kunt haar beter nu voor wat minder wegdoen....een paar maanden geen paard en rustig rondkijken, ondertussen iedere maand stalgeld apart zetten om dat bij te leggen voor een nieuw paard.

Het valt allemaal niet mee, maar er is vast wel iemand die jouw paard een tweede kans wil geven.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 12:23

Sky_As schreef:
maar als ze je 300 euro per maand kost...kun je haar beter nu voor 1500 euro wegdoen..dan over een half jaar voor 2500,=

Je kunt haar beter nu voor wat minder wegdoen....een paar maanden geen paard en rustig rondkijken, ondertussen iedere maand stalgeld apart zetten om dat bij te leggen voor een nieuw paard.

Het valt allemaal niet mee, maar er is vast wel iemand die jouw paard een tweede kans wil geven.

Ik betaal 175 stalgeld, dus dat zal niet opschieten.
En het is de bedoeling dat ik haar niet weg doe.
Dus ik snap je antwoord niet helemaal??

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:25

Zoals ik je laatste post lees, heeft ze dus eenmalig gesteigerd (of althans meerdere keren tijdens 1 rit) en daarna heb je er helemaal niet meer opgezeten..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 12:26

kamsel schreef:
Zoals ik je laatste post lees, heeft ze dus eenmalig gesteigerd (of althans meerdere keren tijdens 1 rit) en daarna heb je er helemaal niet meer opgezeten..

En daarna heeft ze nog bij een vriendin van mij gestijgerd.
Daarna heb ik er wel weer eens opgezeten maar toen wou ze niet lopen..

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:28

Calimero_ schreef:
Sky_As schreef:

Ik betaal 175 stalgeld, dus dat zal niet opschieten.
En het is de bedoeling dat ik haar niet weg doe.
Dus ik snap je antwoord niet helemaal??

ik bedoel ook niet wegdoen, verkopen ;)
je kunt haar beter voor 1500 euro verkopen...dan haar nog een half jaar aanhouden (= 6 x200 = 1200 euro)

dus als je haar over een half jaar voor 2500 euro verkoopt, leg je er nog op toe als wanneer je haar nu voor minder verkoopt.

Ik ken ook iemand, die vroeg 6500 euro....een jaar later stond paard er nog...gezakt naar 4500 euro....
maar vergeten wel even dat ze in dat jaar meer als 2000-2500 euro aan kosten hebben gehad...dus het paard beter een jaar geleden voor 3500 euro konden verkopen...

dat is eigenlijk het enige punt wat ik wil maken...je weet dat je haar wilt verkopen.
Je hebt geen plezier tijdens het rijden...dan kun je nu beter wat minder vragen dat je haar verkoopt, als er weer een half jaar geld instoppen, terwijl ze waarschijnlijk niet over een half jaar ineens 3500 euro waard is....

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:30

Calimero_ schreef:
kamsel schreef:

En daarna heeft ze nog bij een vriendin van mij gestijgerd.
Daarna heb ik er wel weer eens opgezeten maar toen wou ze niet lopen..

Waar is je instructrice in dat laaste stukje?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 12:30

Nergens. En dat weet ik ook.

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:39

@ TS: Respect dat je zo kalm blijft reageren op al die dingen die wel 1000x gevraagd worden! Ik vind dat je hier goed mee omgaat! Ik wens je heel veel succes met je paardje en denk maar zo; als het je lukt om met haar hier door heen te komen, heb je een flinke ego boost en een fantastische band met je paard omdat je dan echt weet wat je aan elkaar hebt!

En misschien moet iedereen eerst even óf alle pagina`s lezen of de laatste 2 waar je update in staat....

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:39

Ik heb net even je andere topic doorgelezen..maar waarom is don gregory eigenlijk weg?
want voor zover ik in je andere topic was dat ook de verkeerde keuze?

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:40

Sky_As schreef:
Ik heb net even je andere topic doorgelezen..maar waarom is don gregory eigenlijk weg?

Lijkt me een beetje offtopic, en bovendien heeft ze dat enkee blz geleden al verteld

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 12:44

kistaah schreef:
Sky_As schreef:

Lijkt me een beetje offtopic, en bovendien heeft ze dat enkee blz geleden al verteld

Dankjewel!
En inderdaad, dat staat een paar pagina's terug.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:48

Oké, dus jij verkoopt je paard omdat ze staakt, terwijl er niet eens geprobeerd is naar het probleem te kijken, laat staan dat er geprobeerd is het op te lossen? Ook niet een simpele poging dmv les van je instructrice?

Jouw instructrice die niets van de problemen bij paard en jou heeft gezien, kan nu wel aangeven dat jij het op kunt lossen?

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:50

zodiacje schreef:
heb je niemand in je omgeving die haar dan de komende maand kan rijden?
Als ze daar echt van opknapt heb je toch meer kans om haar dan beter te verkopen.
Dan weet je ook beter of het gedrag of medisch is want ik vindt dit wel heel sterk staken voor
alleen een gedragsprobleem...
iig sterkte!

:j

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:54

sorry, heb bijna alle blz gelezen...hier blijkbaar overheen gelezen....
en ik bedoelde het niet echt offtopic...meer van, als je weet wat je in ieder geval NIET zoekt....maakt het zoeken naar een nieuw paard al iets makkelijker!

ik vind ook dat je haar moet verkopen...lol met je knol blijft altijd het voornaamste..als jij er zelf geen vertrouwen in hebt....

en je hebt haar volgens mij pas een maand ofzo? (dus nog niet super aan gehecht, ze kan in die maand ook nog niet volledig verpest zijn in het staken etc.)

inruilen vind ik nooit echt een optie...je moet niet vergeten dat vooral handelaren inruilen, en die willen er echt zelf niks op toeleggen...die willen alleen maar winst maken.

maar goed, even ontopic dan maar, jij vraagt naar de vraagprijs.

Ik denk dat ze op dit moment rond de 1500 euro zit, afhankelijk van hoe ze beweegt (dit is namelijk niet van een foto af te zien)

haar maat, kleur en geslacht zit een klein beetje tegen....
daarbij is ze blijkbaar niet ongecompliceerd....

dan vind ik 1500 euro een net bedrag (in deze tijd) ....jaar of 4/5 geleden was ze waarschijnlijk zomaar nog 3000 euro waard.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 12:58

kamsel schreef:
Oké, dus jij verkoopt je paard omdat ze staakt, terwijl er niet eens geprobeerd is naar het probleem te kijken, laat staan dat er geprobeerd is het op te lossen? Ook niet een simpele poging dmv les van je instructrice?

Jouw instructrice die niets van de problemen bij paard en jou heeft gezien, kan nu wel aangeven dat jij het op kunt lossen?

Waarom zo negatief? Ik probeer hier hulp te zoeken en het enige wat ik terug krijg is negatief commentaar.
Alleen bij die 2 keren was mijn instructrice er niet. Want elke dag les is te duur.
Ik had 2 keer in de week les, en heb dus zeker wel hulp gehad. Maar ik merkte wel dat als mijn instructrice er niet was het minder ging.
De eerste keer na mijn operatie had ik op les moeten wachten maar dat heb ik niet gedaan.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 12:58

Sorry, dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Calimero_ op 22-12-10 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 13:02

Sky_As schreef:
sorry, heb bijna alle blz gelezen...hier blijkbaar overheen gelezen....
en ik bedoelde het niet echt offtopic...meer van, als je weet wat je in ieder geval NIET zoekt....maakt het zoeken naar een nieuw paard al iets makkelijker!

ik vind ook dat je haar moet verkopen...lol met je knol blijft altijd het voornaamste..als jij er zelf geen vertrouwen in hebt....

en je hebt haar volgens mij pas een maand ofzo? (dus nog niet super aan gehecht, ze kan in die maand ook nog niet volledig verpest zijn in het staken etc.)

inruilen vind ik nooit echt een optie...je moet niet vergeten dat vooral handelaren inruilen, en die willen er echt zelf niks op toeleggen...die willen alleen maar winst maken.

maar goed, even ontopic dan maar, jij vraagt naar de vraagprijs.

Ik denk dat ze op dit moment rond de 1500 euro zit, afhankelijk van hoe ze beweegt (dit is namelijk niet van een foto af te zien)

haar maat, kleur en geslacht zit een klein beetje tegen....
daarbij is ze blijkbaar niet ongecompliceerd....

dan vind ik 1500 euro een net bedrag (in deze tijd) ....jaar of 4/5 geleden was ze waarschijnlijk zomaar nog 3000 euro waard.

Blijkbaar heb je niet goed genoeg gelezen. Ik heb haar nu 3 maanden ten eerste.
En zoals je in mijn laatste update kunt lezen ga ik haar niet verkopen.
En 1500 vind ik veel te weing. Er zijn meerdere mensen wezen kijken bij de vraagprijs 2500,-.

Zou je nu aub kunnen reageren op mijn laatste update?
Zo blijf ik bezig met dingen herhalen die ik al overwogen heb.

Ik kan haar met hulp van mijn instructrice wel aan. Deze gaat me helpen en als ze al zegt dit komt niet goed geeft mijn instructrice dat voortijdig wel aan.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:10

oke sorry,.....maar in dit topic wil je de vraagprijs weten voor een zeer moeilijk paard, die geven mensen je...
misschien dit topic dan maar sluiten en een nieuwe openen:

Ik ga er toch weer voor... (of iets in die trand)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 13:25

Sky_As schreef:
oke sorry,.....maar in dit topic wil je de vraagprijs weten voor een zeer moeilijk paard, die geven mensen je...
misschien dit topic dan maar sluiten en een nieuwe openen:

Ik ga er toch weer voor... (of iets in die trand)

Ja daar heb je wel gelijk in.
Maar ik dacht als ik het hier duidelijk neerzet zien de mensen het wel.