Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
julius_juut schreef:carmen99 schreef:als je bijvoorbeeld van je pony valt omdat hij schrikt mag je hem niet heel hard gaan slaan,
Dan mag je hem in mijn opinie helemaal niet slaan. Je slaat je kinderen toch ook niet omdat ze in het circus bang zijn voor een clown? Je bent zoiezo veel te laat als je een pony zou slaan wanneer je van hem af valt. Tegen de tijd dat jij weer overeind bent en kunt uithalen is het moment waarop er iets 'fout' ging al lang en breed voorbij. Dan is het voor je paard alsof je hem slaat om niets.
loveeee schreef:Ik rij zelf wel met een zweep maar dat is meer op hele kleine dingetjes te corrigeren en dan raak ik me pony alleen maar even aan en dan weet ze het al weer. Het echte slaan ben ik echt op tegen
en dan besloot meneer om zen kop op te heffen en rustig verder te wandelen. Natuurlijk heb ik hem, zodra hij begon te lopen, een aai gegeven. Ik schrok er wel van hoe snel je een zweep kunt kapot kloppen (of de zweep was al serieus aan het verslijten). XNeLLeKe schreef:Ik sla mijn pony echter nooit, en ik trap ze al helemaal niet. Op de pensionstal waar ik rijd zie ik dit nog wel vaak gebeuren en dan ben ik natuurlijk weer zo iemand die snel naar d'r kastje rent een snoepje pakt en aan het 'gemepte' paardje geeftMijn methode is echter stem verheffen. Luistert madame Nelleke, echt niet dan krijgt ze nog wel eens een tikje op d'r borst maar daar blijft het ook bij.
Daarom vindt ik ook dat als je een pony een tikje geeft en die meteen luistert ook manieren heeft, die weet waar die aan toe is en stopt dan ook meteen, als je die paarden op die pensionstalling ziet.. Ow, ow
). Voor mij gaat het vooral om het effect, dat ze er van schrikken en wel beter weten dan het nog een keer te doen.. 
Suus_ schreef:Ooefff die van mij sla ik nooit!
Maar ik heb zo'n paardje wat het al heel erg vindt als je je stem verheft/een gil geeft!
Ze is een beetje hyper in dr koppie. Ik denk dat als ik bij haar ga uithalen als ze niet doet, dat het echt zo'n angstig paard wordt. Ze is nu juist lekker chill!
... Haha ik heb je profiel gezien Wat een leuk paard!!! Ik vind dat echt een mooie kleur , moest ik ff zeggen

Emmycupid schreef:het is niet erg om je paard een klap te verkopen als het terecht is. paarden schoppen elkaar in het wild immers ook gewoon voor elkaars donder. MAAR, doe dit NIET achteraf, en doe dit nooit als het JOU fout is. Daarin ben ik het ook eens met de anderen. Je hoeft een paard nooit keihard te slaan, en ook liever niet voor het hoofd, want dat kan weer kopschuwheid veroorzaken. Een klein kind moet hem als het ware nog de baas kunnen wezen. Hopelijk heb je er wat aan! Groetjes!
jet99 schreef:Ik vind het echt niet goed om paarden te slaan! Als jij niet luistert naar je ouders of Zo iets slaan ze jou toch ook niet! Ze Worden er alleen maar bang en onzeker van en dat is niet wat je wil! En als je paard vaak iets doet wat niet fijn is zoek het probleem dan soms heeft ie namelijk pijn maar als het iets is zoals ongeduldig zijn ofzo dan kun je dat afleren met clickertraining! Als je niet weet wat dat is zoek het dan op op google!
Groetjes jet

M_D_H schreef:jet99 schreef:Ik vind het echt niet goed om paarden te slaan! Als jij niet luistert naar je ouders of Zo iets slaan ze jou toch ook niet! Ze Worden er alleen maar bang en onzeker van en dat is niet wat je wil! En als je paard vaak iets doet wat niet fijn is zoek het probleem dan soms heeft ie namelijk pijn maar als het iets is zoals ongeduldig zijn ofzo dan kun je dat afleren met clickertraining! Als je niet weet wat dat is zoek het dan op op google!
Groetjes jet
euhm, ten eerste wegen mijn ouders geen 480 kilo...
ten tweede, als ik me ouders zou bijten, schoppen of zou slaan weet ik zeker dat ik ook wel een paar klappen kan incasseren
en ten derde... als je de clickertraining bij een typje als die van mij aangeleerd krijgt... eet ik mijn cap op![]()
M_D_H schreef:ik vraag me af waarom je die vraag stelt als je met paarden werkt?
want dan zou je het onderscheid dus moeten kunnen maken
maar goed ik ben het met nine1987 eens
ik vind dat er te snel en te vaak wordt geslagen en ik los het dan ook vaker op mt de stem dan met de hand...
maar soms kun je niet anders