Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SusanH schreef:Ben bang voor jou dat zich een patroon heeft ontwikkeld en ze heeft geleerd dat ze haar ruiter af kan werpen als ze maar lang/hard genoeg bokt. Enige methode om dit te doorbreken is iemand erop zetten die niet bang is voor het bokken en die een hele vaste zit heeft, zodat haar truckje geen zin heeft. Dat is een nadeel van veel verschillende ruiters op hetzelfde paard, niet alle paarden kunnen daartegen en sommige paarden uiten dat door dit soort dingen te gaan doen. Om het zekere voor het onzekere te nemen zou je haar ook nog lichamelijk na kunnen laten kijken (bijv. fysio) maar omdat ze het alleen buiten doet lijkt mij niet dat het iets lichamelijks is.
Kan me wel voorstellen dat jij je rot geschrokken bent, en dat dit erg tegenvalt omdat jij na al die tijd heel blij bent om je eigen paard weer terug te krijgen. Dan zit je niet op dit soort kuren te wachten. Maar begrijp dat het rijden in de bak geen problemen geeft, ik zou me daar dus eerst op richten en het buitenrijden even aan een ander overlaten.