Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sheela schreef:Hangt er af welk paard wat er gebeurt en waarom. Mijn eigen paard is super braaf, doet zelden iets raars en is al genoeg gestraft bij een boze stem van mij. Laatst een pensionpaard: ik zette hem op stal, deed het halster af en hij draait zijn hoofd om (erg lomp) en knalt in volle vaart keihard tegen de zijkant van mijn hoofd. Die krijgt echt een oplawaai terug. Moet tie maar opletten. is een jong paard, en nog lomp. Laatst een manegepony. Die staat naast een kleine pony waar hij een hekel aan heeft. ik sta bij de kleine pony in de stal, reik over het schot heen om de waterbak te controleren. Blijkbaar dacht die andere pony dat ik die kleine pony was en hij komt zo op mij af, bek wijd open en bijt/hapt in mijn hoofd. Op dat moment schrok die pony, want hij had donders inde gaten dat ik het was en niet zijn buurpony. Hij stond gelijk achter in de stal, dus een mep terug kon al niet meer. Ik heb hem wel verrot gescholden, want het deed gruwelijk zeer. Een pony/paard wat gericht trapt bij aansingelen of opzadelen krijgt een trap terug. Een andere pony is lastig met hoefjes uitkrabben, vooral achter. Ik pak (rustig en normaal) zijn achterhoef, hij trekt terug en trapt vervolgens (heel bewust!) tegen mijn knie aan. Die kreeg een maatje 40 in zijn reet.
Heel vaak brul ik even van achter uit mijn strot als ze vervelend zijn.
mang schreef:ik was een keer op een handelstal waar iemand werkte die die paarden daar reed. toen was hij bezig met een paard in te rijden (van 3 jaar oud) en toen hij opsteeg stijgerde dat paard. wat doe die gek ?! die stapt af en geeft het paard 4 keiharde schoppen en slaat met de zweep bovenop zijn kont een paar keer! ik ben gelijk weggegaan en ik ben nooit meer op die stal geweest.!