paard op stal met oud en nieuw?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus_Fugit

Re: paard op stal met oud en nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:56

Mijn paarden hebben al (minimaal) 16 keer oud & nieuw mee gemaakt, dus zullen er niet gek meer van opkijken.
Overigens word hier toch bijna niks afgestoken :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:59

Mystic blijft lekker buiten. Hij wordt juist onrustig als hij iets hoort maar het niet ziet..
Vuurwerk vind hij heel erg interessant :D
Flinke knallen hier.. links van de stal zitten ze op zo'n 200 meter te knallen, rechts en er tegenover zo'n 700 meter ver, en achter de stal ligt dan veld. Is dus flink wat kabaal, maar daar geeft ie niks om
http://smg.photobucket.com/albums/v684/ ... urwerk.flv

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 19:04

Heb jij even een gevaarlijk en heet paard zeg. :P

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:42

MysticTinker schreef:
Mystic blijft lekker buiten. Hij wordt juist onrustig als hij iets hoort maar het niet ziet..
Vuurwerk vind hij heel erg interessant :D
Flinke knallen hier.. links van de stal zitten ze op zo'n 200 meter te knallen, rechts en er tegenover zo'n 700 meter ver, en achter de stal ligt dan veld. Is dus flink wat kabaal, maar daar geeft ie niks om
http://smg.photobucket.com/albums/v684/ ... urwerk.flv

_O- Geweldig, wat een paard :D

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:54

onze gaan naar binnen nou zitten ze zwaar afgelegen,
maar die van ons zijn al heel wat gewend met een crossbaan en een druk bedrijf naast de deur,
we gaan altijd wel een paar keer voor de zekerheid kijken je weet maar nooit.

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:08

Ligt eraan hoe de situatie normaal is.
Ik heb op stallen gestaan waar ze 's nachts op stal gingen, dus dan stond ie binnen met vuurwerk.
Op plaatsen waar mijn paard dag en nacht buiten heeft gestaan, bleef hij dat ook.
Moet erbij zeggen: ik woon in een vrij rustig gebied waar niet achterlijk veel vuurwerk wordt afgestoken.
Wanneer je paard gewend is om vrij-uit te lopen 's nachts buiten, zal ik het zeker niet veranderen.

Gamble82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:06

Hier gaan ze wel op stal met de deuren incl bovendeurtjes van de boxen dicht, extra hooi erbij.

Gamble82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:07

@mystic... geweldig wat een peerd :+

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:08

Ik zit nog heel erg in twijfel, we gaan binnekort verhuizen van land, en waar ze nu stan zouden ze evt wel snachts binnen kunnen en daar niet. in eerste instatnite denk ik dat we pas na nieuwjaar gaan verhuizen.. als ik het goed heb wordt er namelijk pal naast het land carbid geschoten in de middag.

_xmichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:14

Uke blijft gewoon buiten, heeft niet echt een stal.
Maar myn anders verzorg, Daisy, gaat naar binnen met de schuur stevig dicht, vorig jaar is 't al gebeurd dus.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:19

Die van ons gaan dit jaar weer op stal met oud en nieuw. Alle andere dagen van het jaar hebben ze de vrijheid maar die nacht gaat de (in 2 delen gesplitste) loopstal dicht. Vorig jaar hebben ze voor het eerst ook buiten gelopen met oud en nieuw en ze hebben er een behoorlijke race partij van gemaakt. Om te voorkomen dat ze zich verwonden sluiten we ze dit jaar dus maar wel weer op dan zijn ze beduidend rustiger.

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:27

Donna staat zowiezo 's nachts altijd binnen en met oud & nieuw ook, wel blijven de lampen aan en krijgen ze extra eten..
Overdag gaat ze wel even naar buiten maar dan ben ik erbij mocht er wat gebeuren
( de dagen dat vuurwerk wordt verkocht ook & paar dagen na nieuw ).
Vorig jaar was het zo erg dat de eerste dag dat het vuurwerk al verkocht werdt,
waren ze gelijk hier al aan het knalle waren, nou lekker is dat niet als je net aan het rijden bent :+.
Maar helaas is dit jaar Staleigenaar niet thuis die dag dus moeten we zelf zo nu en dan gaan kijken ( wat ik overigs toch al deed ).
Brutus staat eigen altijd buiten dus met oud & nieuw zal het wel niet anders zijn,
of de rest van de shetlanders moeten ook naar binnen gaan dan doe ik het um niet aan in zen eentje.