Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lizhme schreef:Ik weet niet of het verstandig is om veel verschillende mensen naar het paard te laten kijken , zal hij daar niet een beetje klaar mee zijn op den duur zodat dat ook geen nut meer heeft ?
Wel vind ik dat je niet moet opgeven , en selectie maken van mensen die je ernaar wilt laten kijken . En waarom niet iemand van bokt die het gratis aanbied ? Ik zou het wel weten ..
succes
bigone schreef:Misschien dat iemand die bedreven is in het omgaan met dit soort paarden ( extreem dominant) hem via join-ups o.i.d wel op de rit kan krijgen zodat hij leiderschap en rangorde aanvaard,ik hoop voor je dat je iemand vind want het paard zal zich ook niet prettig voelen in deze rol die hem door een slechte opvoeding( door eerdere personen)is opgedrongen.
megahaf schreef:Ik hoop voor je dat het lukt maar ik zie het somber in. Ik herinner me mijn eerste paard, dat bleek levensgevaarlijk te zijn op de weg - laat ik nu juist enkel en alleen op de weg rijden. als je het vastbond aan de muur of om het even wat, kon het lekker stil staan, om dan plots achteruit te schieten en alles stuk te trekken. Op de weg schrok het elke 3 meter tot het uiteindelijk op hol sloeg. Ik ben heelhuids thuisgeraakt, maar mijn besluit stond vast, ik heb het meteen ingeruild voor een ander, braaf en betrouwbaar paard. Een enigszins andere situatie dan de jouwe, maar een paard is 1) een hele investering, 2) voor die investering hoop je een leuke tijd te beleven met een maatje dat je kan vertrouwen. Als het een strijd wordt, gevaarlijk wordt of wat dan ook, dan houdt het voor mij op. Er zijn mensen die daar een uitdaging in zien, maar als je pas begint met een eerste paard, dan zijn er al genoeg andere zaken waar je nog moet op letten en moet van leren (voeding, verzorging, wat als paard ziek is enz). Jammer voor het paard, maar ik ga me niet verongelukken met een dier dat geestelijk misvormd is door een ander. Ook dominante paarden die hun plaats niet kennen blijven hier niet. Met een paard omgaan en rijden betekent samenwerken, maar dan in de juiste verhoudingen en gebaseerd op wederzijds vertrouwen.
Het is een edele gedachte dat je het dier nog een kans wil geven, ik hoop voor je dat het goed komt, maar wegen de tijd en de kosten die je er in gaat steken op tegen een ander, leuk en braaf paard?
djune13 schreef:Join up reeds geprobeerd door iemand die zich bezighoud met NHS.
Er komt iemand met de nodige ervaring met dit soort paarden, ik hoop dat die het oplost.
Brainless schreef:robert4 schreef:als ik een paard had die zo gevaarlijk was wist ik het wel.
enkele reis..
En wat als hij bij een ander geen gevaarlijk gedrag vertoond??
djune13 schreef:Zoals ik reeds naar potverdikke gemaild heb is ze welkom...
(en ja, ik heb je berichten over de PBwisseling en je redenen die je niet wilt noemen gelezen).