Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

marleen_usar schreef:Ik heb een serieuze reactie en ben daar mee bezig.
russel schreef:marleen_usar schreef:Ik heb een serieuze reactie en ben daar mee bezig.
Is nog al een tijdje geleden, als het paard nog steeds alleen staat, geen wonder dat hij druk is geworden. Paarden in de buurt is een grote zoethouder voor de baas. Paard heeft daar niets aan. Je zou kunnen bedenken dat het paard naar die paarden toe wil, zich wil aansluiten bij die kudde, maar dat kan niet omdat hij achter lijntjes staat. Hoop voor je dat hij niet uitbreekt, sterk gaat vermageren en door de stress andere dingen gaat krijgen.
Het shetje is nog steeds de enige optie, waarom komt die niet?
marleen_usar schreef:Het paard wat weg was is gelukkig weer terug gekomen,pfffff ik ben zo blij.Hij is nu ook weer erg rustig.
,
.
.Cassagrande schreef:Iedereen zal zeggen dat een paard niet alleen hoort te staan en dat dit zielig is.
Ieder mens en dier houd van gezelschap. Maar hoeveel paarden staan er alleen? Toch ontzettend veel. Als er genoeg mee wordt gedaan en ze niet weken op de wei staan zonder dat er naar gekeken wordt moet er geen probleem zijn. Staan ze echter wel op de wei zonder dat er iemand komt dan moet je ze niet alleen laten staan.
Nu zal ik wel heel bokt over me heen krijgen omdat ik dit heb geschreven. Mijn paard staat gelukkig niet alleen omdat we plaats genoeg hebben. Maar in het verleden stond mijn paard ook gewoon alleen in de wei. Wel ging ik er elke dag heen met mijn poetskist ed om lekker te tutten of te rijden.
Het verschilt wel heel erg van paard tot paard. Het ene paard kan er wel tegen en een ander paard niet. Anders laat je er een paar schapen of geiten bijlopen. Hebben ze toch gezelschap en niet te duur omdat je niet teveel extra kosten kunt maken. Door creatief te denken is er altijd wel een oplossing te vinden.
Citaat:Mijn paard vind het prima zo
Citaat:ik moet wel zeggen dat er heel veel paarden om hem heen staan.
Horseware schreef:Citaat:Mijn paard vind het prima zo
Geen enkel paard vindt het prima om alleen te staan. Dat het wellicht niet aan hem te zien is is een ander verhaal, maar een paard is een kuddedier en zal zich altijd ongelukkig voelen als hij alleen staat.Citaat:ik moet wel zeggen dat er heel veel paarden om hem heen staan.
Kijk dat scheelt al een heleboel. Het feit dat hij andere paarden ziet staan geeft hem al het gevoel bij een kudde te horen. Ik weet niet of hij ook daadwerkelijk fysiek contact kan maken (weet niet hoe dichtbij de andere paarden staan), maar kan hij dit niet, dan is dat wel een groot nadeel. Een paard heeft dit namelijk nodig.
is niet goed voor zo'n dier.... Renee1990 schreef:Totaal mee eens,
mijn pony staat ook alleen,
ik kan het niet betalen om nog een paard aan te schaffen.
En ik wil niemand anders in mijn wei en bij mijn paard hebben.
Mijn paard vind het prima zo,
ik moet wel zeggen dat er heel veel paarden om hem heen staan.
en mijn pony is absoluut niet zielig,
wordt iedere dag of gereden of wandelen, en altijd netjes gepoetst.
en heb hem nu 6 maanden zo en het gaat geweldig.
Hiervoor stond hij ook met 2 paarden, en hij heeft echt nergens last van gehad.Cassagrande schreef:Iedereen zal zeggen dat een paard niet alleen hoort te staan en dat dit zielig is.
Ieder mens en dier houd van gezelschap. Maar hoeveel paarden staan er alleen? Toch ontzettend veel. Als er genoeg mee wordt gedaan en ze niet weken op de wei staan zonder dat er naar gekeken wordt moet er geen probleem zijn. Staan ze echter wel op de wei zonder dat er iemand komt dan moet je ze niet alleen laten staan.
Nu zal ik wel heel bokt over me heen krijgen omdat ik dit heb geschreven. Mijn paard staat gelukkig niet alleen omdat we plaats genoeg hebben. Maar in het verleden stond mijn paard ook gewoon alleen in de wei. Wel ging ik er elke dag heen met mijn poetskist ed om lekker te tutten of te rijden.
Het verschilt wel heel erg van paard tot paard. Het ene paard kan er wel tegen en een ander paard niet. Anders laat je er een paar schapen of geiten bijlopen. Hebben ze toch gezelschap en niet te duur omdat je niet teveel extra kosten kunt maken. Door creatief te denken is er altijd wel een oplossing te vinden.
Lotus83 schreef:Ik heb inmiddels gezien hoe een paard/pony kan veranderen in zeer korte tijd als het alleen staat.
minder goed humeur, meer in zichzelf gekeerd.., "bedroefde" uitstraling.....
en ja, paard/pony kon anderen paarden zien, maar en zeker niet bijis niet goed voor zo'n dier....
KarinvdM schreef:Lotus83 schreef:Ik heb inmiddels gezien hoe een paard/pony kan veranderen in zeer korte tijd als het alleen staat.
minder goed humeur, meer in zichzelf gekeerd.., "bedroefde" uitstraling.....
en ja, paard/pony kon anderen paarden zien, maar en zeker niet bijis niet goed voor zo'n dier....
Toch merk ik daar bij mijn paard niks van, wat wel verbeterd is is de band tussen ons. Hij staat nu ruim 4 weken alleen, gelukkig duurt het niet lang meer, mijn andere paard is er over 2 weken weer.
superwoman schreef:Naar mijn idee hangt het ook erg van de paarden zelf af.
Wat imo ook een verschil is, wanneer er veel paarden in het zicht staan.
Ik zou het risico niet nemen om een paard alleen te zetten. Heb speciaal een shetje gekocht toen mijn paard naar huis toe kwam. Echter geloof ik er wel in, dat sommige paarden er niet echt veel om geven.