Ons nieuwe paard is zeer agressief!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:38

dan vooral geen topics meer openen op bokt........ en ik wil helemaal niet weten hoe het in de toekomst gaat.........

echt, een klaar als een klontje verhaal dit.......... helaas!

Doe iets goed, en verkoop het dier, en zoek wat makkelijkers....... want iemand die zo over moeilijke paarden denkt kan beter konijnen gaan fokken.......... want zo simpel is het allemaal niet

Ilzas

Re: Ons nieuwe paard is zeer agressief!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:39

He ja, Two Moons, Gert van het Hof, Balingehof nog meer van die wichelroede types? Misschien een reading, ook leuk...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:41

eerst zeg je dat je bijna doodsangen uitslaat voor dit paard en dat je haar liever terug zou brengen naar de vorige eigenaren en vervolgens denk je een of andere god te zijn en het dier wel even breekt of hoe je het wil noemen?

nee sorry heb hier geen woorden voor, erg onverantwoord en hopelijk kom je daar achter voordat jezelf gewond raakt of het paard helemaal verpest hebt en je het naar de slacht kan brengen :n
te triest voor woorden dit!

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 18:51

bigone schreef:
Als dit dier al vier eigenaren heeft gehad dan is er misschien altijd al een gedragsprobleem geweest, aangezien ze net drie is en net zadelmak, hulde voor de verkopers dat ze dat voor elkaar hebben gekregen en ze zijn, blijkens de berichten eerlijk geweest naar TS, die hier niet meer reageert en dat is jammer, kan me er wel wat bij voorstellen.
Koop je een op het oog super dier en komt er zo'n verhaal achteraan en ja, ze zal niet de eerste en niet de laatste zijn die dit gebeurt en misschien haar/zijn eigen kunnen overschat.
Misschien is er een mogelijkheid om de fokker en eventueel andere eigenaren te achterhalen om zo inzicht te krijgen wanneer ze dit gedrag voor het eerst heeft getoond of dat ze zeer slechte dingen heeft meegemaakt en omdat het een merrie is zou ik i.i.g. haar hormoonspiegel laten nakijken bij de DA, dit zijn relatief goedkope oplossingen en dan kun je altijd nog verder kijken, verder gewoon in het land gooien het komende half jaar, vind dat een dier wat op driejarige leeftijd een aantal keren verhuisd en zadelmak is gemaakt eerst maar eens rust moet hebben.

Ik was wel op school en bezig met mijn paard, dankjewel om mij zo te veroordelen.
Er zijn blijkbaar mensen die uren per dag op bokt kunnen zitten, maar ik ben een paardenliefhebber die liever met m'n paarden bezig is.

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 18:53

KiWiKo schreef:
dan vooral geen topics meer openen op bokt........ en ik wil helemaal niet weten hoe het in de toekomst gaat.........

echt, een klaar als een klontje verhaal dit.......... helaas!

Doe iets goed, en verkoop het dier, en zoek wat makkelijkers....... want iemand die zo over moeilijke paarden denkt kan beter konijnen gaan fokken.......... want zo simpel is het allemaal niet

Stop dan met hier mensen te bekritiseren als je niet wilt weten hoe het afloopt?
Of blijf gewoon weg uit mijn topic?
Ik heb hulp gevraagd hier, van positieve mensen die me ook echt wel willen helpen, en dat ben jij blijkbaar niet.
Vaarwel

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:55

Ilzas schreef:
He ja, Two Moons, Gert van het Hof, Balingehof nog meer van die wichelroede types? Misschien een reading, ook leuk...

die laatste 2 ken ik niet, maar over petra kun je niet zeggen dat ze zweverig is! Ze heeft gewoon veel ervaring en kunde.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:56

heeei......... hoe kan ik positief zijn over iets dat ik al honderden keren negatief heb af zien lopen????

hoe kan ik positief zijn???

en ik wil je helpen, sterker nog jij ben van nul belang......... ik wil het paard helpen.......... dus ik zeg afscheid nemen van elkaar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:57

zachte heelmeesters maken stinkende wonden

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:57

@rakni: Ja joh, dat hebben ze allemaal (vast) wel. Ik geloof alleen dat als je het zelf niet kunt en het wordt jou en je paard eens voorgedaan en je bent daarna thuis en alleen dat dat paard dan nog steeds dondersgoed weet wat ie bij jou allemaal wel en niet kan maken. Het is een bepaalde houding, een bepaald overwicht wat je moet hebben, op de grond al, er naast al, waardoor ie het wel uit zijn hoofd laat.
Laatst bijgewerkt door Ilzas op 02-09-09 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:58

jasmijn78 schreef:
Overigens wel knap van de verkoper dat ze zo'n hufterig paard nog verkoopt voor 4250,-. Bij ons kregen ze van de winter nog voor minder geen eens een knappe 4-jarige verkocht (heel erg braaf, mooi paard, netjes bereden, 3 correcte gangen, kon goed springen, goed papier, goede maat). Men heeft er blijkbaar toch liever eentje die je meteen de stal uitmept, dan eentje waarmee je je grootmoeder nog naar het strand kan sturen gezien de vele topics hier op bokt over problemen vlak na aankoop van een paard.

Kennelijk is toch de tactiek om een paard goed te verkopen er een verhaal aan te knopen dat een potentiele koper echt gaat denken dat ze van goede huize komen als ze dit paard kunnen rijden. Het lijkt wel of mensen tegenwoordig graag een paard met een verleden/probleem/moeilijk karakter willen? Hoe zieliger/heftiger/erger het verhaal bij het paard is, hoe liever ze hem willen. Want ja, dan is het pas echt een uitdaging! Pas als je een paard met een probleem hebt tel je pas echt mee. (alsof gewoon goed leren rijden op een gewoon correct paard te minderwaardig/geen uitdaging is) En er dan ook nog 4250,- voor betalen? Ik begrijp daar niets van.

Wanneer gaan mensen nou eens hun verstand gebruiken? En hun capaciteiten eens realistisch inschatten.....

TS was gewaarschuwd door de verkoper, vond zich met acht jaar ervaring wel capabel genoeg voor dit paard, paard heeft zich tijdens de proefrit al misdragen blijkt uit reacties van mensen die het paard kennen. TS wilde deze 'uitdaging' en die heeft ze nu. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

Zoals ik al eerder zei: ze moet leergeld betalen. Leergeld betaal je ALTIJD als je je kansen verkeerd inschat en verkeerde beslissingen neemt zoals TS. Welke weg ze ook kiest, het gaat een flinke duit kosten. Als ze het paard verkoopt gaat ze er flink op verliezen, als ze intensieve begeleiding neemt gaat dat flink geld kosten, wegbrengen naar een prof is ook niet goedkoop en als ze het paard binnenstebuiten door allerhande speciallisten laat keren gaat het ook heel veel geld kosten. Tel straks al die kosten op bij de aanschafprijs van dit paard en de TS had wellicht een kwalitatief goed doorgereden ouder paard kunnen kopen. Maar ja; nu heeft ze tenminste wel een 'uitdaging'.

Misschien is dit wel eens een goed voorbeeld: bezint eer ge begint. Denk goed na voordat je een paard koopt, neem iemand mee die er echt verstand van heeft en die ook jou capaciteiten realistisch inschat. Zet je ego opzij; liever jarenlang plezier en veel leren van een wellicht iets eenvoudiger wat ouder leerpaard, dan een fiasco met een met een 3-jarige die boven je macht ligt. Zulke inschattingsfouten zijn niet leuk voor zowel paard als ruiter.

Inderdaad 1 van de belangrijkste redenen waarom ik NIET voor de 4 jarige Friese Hengst met superpaieren ben gegaan maar voor een 6 jarige Friese ruin met rustig karakter en al een stuk meer ervaring. En aan hem heb ik precies voldoende uitdaging (lees het gewone werk van elkaar leren kennen etc) om het leuk te houden en mij niet te frustreren.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:59

Bokt wordt altijd verweten cynisch te zijn, hard, overdreven feministisch en vooral negatief. En van alle TS-ers moeten we dan allemaal vooral zacht zijn en meelevend, what about REALISTISCH en ervaringsdeskundigheid?

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 19:00

Patser schreef:
Citaat:
:n :n bella komt er niet meer in.
Grondwerk gaat niet lukken bij deze merrie we zijn 7 weken bezig geweest haar karakter is met de dag anders.
Vandaag onder de indruk, morgen beetje, overmorgen alweer vergeten }>

Nou dan denk ik niet dat de TS een toekomst heeft met dit paardje! Of ze moet een of andere gave hebben! Sneu voor het dier :(:), maar het zij zo!!

Birgit zal zeker niet weggaan, ik ben niets ergs van plan met haar.
Het ergste wat ik zou doen als het echt niet goedkomt, is haar op de weide zetten en als fokmerrie gebruiken.
Dat is toch niet zo sneu denk ik?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:01

Denk dat dat het beste en het enigste is dat je er mee kunt doen. En dan misschien nog eens proberen met rijden als ze 5,6 is ofzo?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:03

leuk.......... fokken met een dier met zo een karakter :D :D

komen zulke schatjes uit!!

denk nou eens na ts....................

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:04

Als fokmerrie... wel eens van de overerfelijkheid van karaktereigenschappen eghoord?

maar ik wens je veel sterkte hiermee.

Kiwiko... Je was me net voor hahaha.

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 19:05

Ilzas schreef:
Bokt wordt altijd verweten cynisch te zijn, hard, overdreven feministisch en vooral negatief. En van alle TS-ers moeten we dan allemaal vooral zacht zijn en meelevend, what about REALISTISCH en ervaringsdeskundigheid?

Heb ik hier gezegd dat ze overdrijven?
Ik heb enkel gezegd dat ik genoeg ervaring heb, maar ik vraag juist nog wat professionele raad voor dit gedrag weg te werken. Vraag ik om meelevendheid? Ik heb al wel wat meer meegemaakt hoor!
Natuurlijk een beetje menselijk blijven mag ook.
Jullie weten het blijkbaar allemaal zo goed, wel waar is die ervaringsdeskundigheid dan? Kom op met de tips, hoe krijg ik dat probleem opgelost? Je kan het toch allemaal zo goed inschatten, waar blijft je hulp?
En anders, laat het misschien over aan de echte ervaringsdeskundigen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:07

je hebt niet genoeg ervaring........... en je kan dit geval gewoon niet handelen....... peerd is een maatje te groot voor je......

moet je niet op ons afschuifen......... maar op jezelf....... kijk eens kritisch naar jezelf.........

mijn ervaringsdeskundigheid kan je lezen in mijn profiel.........

en tips kan ik je slechts irl geven als je met dit paard bezig bent........... maar voor wat ik vooralsnog heb gelezen ben ik bang dat ik bij pas een al zeg dat je het dier maar aan mij moet overhandigen en dat ik het je wel voordoe

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:09

Nou, mijn ervaring is, dat ik zo'n spook uit de opera had aangeschaft en eieren voor mijn geld gekozen heb. Ik was niet van plan mijn nek er op te breken en ook niet van plan er mee door het hele land te karren naar allerlei types zoals Gert van het Hof, Balingehof, Two Moons en dergelijke, die mij ook allemaal aangeraden zijn, dus ik zeg: er afstand van doen is OOK een optie. Maar goed, als jij liever je nek er op wilt breken: vooral doen.

Edit: en ik schaam me daar overigens niet voor, inschattingsfout, kan gebeuren. Vind ook niet dat jij je ervoor zou hoeven schamen als je er afstand van zou doen.
Laatst bijgewerkt door Ilzas op 02-09-09 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:10

Erfelijkheid daar gelaten, maar wat dacht je van een slecht voorbeeld? Veulen leert van mamma wat aanvallen is..

Meid meid.. je hebt een heel nodel streven en je probeert er het beste van te maken, maar helaas denk ik dat deze merrie boven je kunnen ligt..

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 19:11

Zilfstar schreef:
Als fokmerrie... wel eens van de overerfelijkheid van karaktereigenschappen eghoord?

maar ik wens je veel sterkte hiermee.

Kiwiko... Je was me net voor hahaha.

Dit is geen aangeboren karakter, ik weet dit van degene die haar gefokt heeft. Daarna is ze jammer genoeg in de handel gekomen. En van de ene eigenaar naar de andere, zonder geduld van de nieuwe kopers. Dus dan ga ik het dit keer zeker anders doen! Daarom hoeven haar veulens dit ook niet over te krijgen hoor.
Trouwens, ik heb vorig jaar erfelijkheid gezien, karakter is zo goed als niet erfelijk, dit is helemaal afhankelijk van de omgeving tijdens de eerste jaren. Natuurlijk zijn er wat trekjes zoals koppigheid.
Maar agressiviteit is niet aangeboren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:12

zucht!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:13

cleyto schreef:
karakter is zo goed als niet erfelijk, dit is helemaal afhankelijk van de omgeving tijdens de eerste jaren. Natuurlijk zijn er wat trekjes zoals koppigheid.
Maar agressiviteit is niet aangeboren.

Dat is echt bullshit. Waarom zou het KWPN dan cijfers geven op karakter? Ken hele stammen met top karakters, Burggraafjes, Wellingtonnetjes (drie negens voor karakter) en hele stammen met "minder prettige" karaktertjes die ik ongezien al laat staan: Zeolietjes, Jazzjes, Concordes, Ferro's.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:15

Moet toch 1 ding kwijt, TS vraagt om tips, iedereen geeft ze. Er komt iemand in dit topic en die zegt dat het paard een naar karakter heeft en ineens gelooft niemand de TS meer.....

Ik zeg niet dat Tita (sorry als ik je naam niet goed geschreven heb) liegt, kan ik niet weten, ik kan de personen en het paard niet.

Ik hoop vooral dat het met dit paard goedkomt en de tip van de hormonen is echt geen slecht idee. Paard van een vriendin had dit ook en van een valse rotknol (moest met een bezem het land in als ik mijn pony wilde pakken, ze vloog alles aan wat bewoog) is ze een chagerijnige zuurpruim geworden. Als er wel wat mis mee is kan het misschien verbeteren,je moet alleen niet verwachten dat ze een knuffelpaard wordt.

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 19:15

KiWiKo schreef:
je hebt niet genoeg ervaring........... en je kan dit geval gewoon niet handelen....... peerd is een maatje te groot voor je......

moet je niet op ons afschuifen......... maar op jezelf....... kijk eens kritisch naar jezelf.........

mijn ervaringsdeskundigheid kan je lezen in mijn profiel.........

en tips kan ik je slechts irl geven als je met dit paard bezig bent........... maar voor wat ik vooralsnog heb gelezen ben ik bang dat ik bij pas een al zeg dat je het dier maar aan mij moet overhandigen en dat ik het je wel voordoe

Ik overhandig aan iemand zoals jij helemaal niets, je hebt zelfs geen respect voor mensen, zoals je hier tekeer gaat en jezelf blijkbaar zoveel beter vindt. De echte deskundigen zitten nu tussen de paarden en niet achter hun pc grof te doen tegen anderen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:16

goed voorbeeld doet goed volgen TS..........

maw....... wat mamma doet is goed..........

think!!!