Citaat:EN oren COMPLEET weggeschoren.
BELACHELIJK!
Oren compleet wegscheren ben ik ook niet voor, uitscheren wel
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Aukelizzy schreef:Nou dan maar een barbie paard, ik vind het mooier en mijn paarden hebben er geen last van. Sorry hoor maar als ik een KWPNer met een wintervacht, sokken,baard, haar uit zijn oren etc. op wedstrijd zie, dan denk ik idd bij mezelf het is geen trekpaard.Misschien vinden jullie het zielig, ik niet, en ik vind het werkelijk waar geen pan al dat haar. Maar is mijn keuze. Ik veroordeel jullie toch ook niet omdat jullie je paard niet toiletteren? Als jij het niet wilt prima, ik wil het wel. En geloof me, mijn paarden hebben het niet slecht hoor.
Ik vind het alleen vreemd/wreed om deze haren weg te halen. Natuurlijk
),
NHevaVD schreef:Aukelizzy schreef:Nou dan maar een barbie paard, ik vind het mooier en mijn paarden hebben er geen last van. Sorry hoor maar als ik een KWPNer met een wintervacht, sokken,baard, haar uit zijn oren etc. op wedstrijd zie, dan denk ik idd bij mezelf het is geen trekpaard.Misschien vinden jullie het zielig, ik niet, en ik vind het werkelijk waar geen pan al dat haar. Maar is mijn keuze. Ik veroordeel jullie toch ook niet omdat jullie je paard niet toiletteren? Als jij het niet wilt prima, ik wil het wel. En geloof me, mijn paarden hebben het niet slecht hoor.
Ik heb ook niet gezegd dat jou paarden het slecht hebbenIk vind het alleen vreemd/wreed om deze haren weg te halen. Natuurlijk
laat een paard niet zien dat 'ie last heeft, ik heb nog nooit een paard gezien dat zich er naar bij voelde, maargoed, de last zit er wel
en een paard heeft die dingen niet voor niets! Ik zou persoonlijk NOOIT uit uiterlijk van mijn paard kiezen te veranderen omdat ik dat
mooi vind. Oke, pluisjes uit de oren, prima, GIGA lange oogharen (mijn moeders paard heeft er één, pff, die kan wel 20 cm worden!),
mag ook best een stukkie af, maar nee, om je paard nu te ontdoen van natuurlijke middelen die 'ie nodig heeft, al is het maar bij het
grazen; nee, never

jannie86 schreef:er zijn al zo veel paarden opgeschoren, oren, hoofd mond etc. kan me niet voorstellen dat die beesten daar van te leiden hebben, en bovendien, ze leven toch ook niet meer in de natuur? niks zieligs aan hoor.
zou toch maar eens goed nadenken... met je niks zieligs aan..... volgens mij heb je totaal géén idee waarvoor het haar dient e.d. Erg dom
want ooit loopt jou paard met infecties....... Citaat:Sorry hoor maar als ik een KWPNer met een wintervacht, sokken,baard, haar uit zijn oren etc. op wedstrijd zie, dan denk ik idd bij mezelf het is geen trekpaard. Misschien vinden jullie het zielig, ik niet, en ik vind het werkelijk waar geen pan al dat haar.

jannie86 schreef:er zijn al zo veel paarden opgeschoren, oren, hoofd mond etc. kan me niet voorstellen dat die beesten daar van te leiden hebben, en bovendien, ze leven toch ook niet meer in de natuur? niks zieligs aan hoor.
Ooit al eens aan gedacht dat een paard nogsteeds deel uitmaakt van de natuur

Citaat:zie jij een paard zonder snorharen die niet normaal door t leven kan gaan?
Het is zo normaal in zoveel ogen van de mens dat men d'r gewoon niet meer
Het zit er niet voor niets, vergelijk het met
(sorry voor de poedelhouders hier!
)