Scheer jij je paard z'n oren uit ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Scheer jij je paard z'n oren uit?

Ja, dat vind ik mooi.
110 (22%)
Nee, ik vind het niet mooi.
8 (1%)
Nee, ik knip alleen de ergste pluizen eraf.
258 (52%)
Nee, ik doe er helemaal niks aan.
111 (22%)

Totaal aantal stemmen: 487

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:47

Citaat:
EN oren COMPLEET weggeschoren.
BELACHELIJK! :n

Oren compleet wegscheren ben ik ook niet voor, uitscheren wel :+

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:50

Aukelizzy schreef:
Nou dan maar een barbie paard, ik vind het mooier en mijn paarden hebben er geen last van. Sorry hoor maar als ik een KWPNer met een wintervacht, sokken,baard, haar uit zijn oren etc. op wedstrijd zie, dan denk ik idd bij mezelf het is geen trekpaard. :+ Misschien vinden jullie het zielig, ik niet, en ik vind het werkelijk waar geen pan al dat haar. Maar is mijn keuze. Ik veroordeel jullie toch ook niet omdat jullie je paard niet toiletteren? Als jij het niet wilt prima, ik wil het wel. En geloof me, mijn paarden hebben het niet slecht hoor.

Ik heb ook niet gezegd dat jou paarden het slecht hebben :) Ik vind het alleen vreemd/wreed om deze haren weg te halen. Natuurlijk
laat een paard niet zien dat 'ie last heeft, ik heb nog nooit een paard gezien dat zich er naar bij voelde, maargoed, de last zit er wel
en een paard heeft die dingen niet voor niets! Ik zou persoonlijk NOOIT uit uiterlijk van mijn paard kiezen te veranderen omdat ik dat
mooi vind. Oke, pluisjes uit de oren, prima, GIGA lange oogharen (mijn moeders paard heeft er één, pff, die kan wel 20 cm worden! := ),
mag ook best een stukkie af, maar nee, om je paard nu te ontdoen van natuurlijke middelen die 'ie nodig heeft, al is het maar bij het
grazen; nee, never :\

MeFlower

Ik knip ze af en toe bij. Paarden hebben niet voor niets haar in oren!!
Scheren vind ik echt geen optie.

E_Nalanta

suuzepuus schreef:
en hoe heette dat paard?? barbie?

't is wel een merrie! := Zonde vind ik dat, prachtige vos, witte benen en bles..

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:52

Ik knip mijn paard dr oren altijd uit!
Zij heeft altijd jeuk in dr oren als al die haren erin zitten... ze staat helemaal te genieten als ik ze uitknip, dus waarom niet? :)

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:52

Bij een wedstrijdpaard vind ik het persoonlijk gewoon verzorgder staan,
zelf scheer ik de oren en de voelharen ;)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:53

NHevaVD schreef:
suuzepuus schreef:
en hoe heette dat paard?? barbie?

't is wel een merrie! := Zonde vind ik dat, prachtige vos, witte benen en bles..

Was dat die tuiger waar je het over had?

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:53

[/quote]Was dat die tuiger waar je het over had?[/quote]

Ja! :j

suuzepuus

Re: Scheer jij je paard z'n oren uit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:54

jep dat was daarover...

dromi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:55

Ik scheer de oren wel uit en de tastharen en baard werk ik ook bij, net als d'r sokken..

Het is een kwpnér en ik vind het mooier en geloof niet dat zij er last van heeft.. Ze vind het heerlijk als ik met d'r bezig ben, dus het zal wel meevallen.. Maar als het wedstrijdseizoen is afgelopen, dan laat ik wel alles gewoon groeien..

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 11:01

NHevaVD schreef:
Aukelizzy schreef:
Nou dan maar een barbie paard, ik vind het mooier en mijn paarden hebben er geen last van. Sorry hoor maar als ik een KWPNer met een wintervacht, sokken,baard, haar uit zijn oren etc. op wedstrijd zie, dan denk ik idd bij mezelf het is geen trekpaard. :+ Misschien vinden jullie het zielig, ik niet, en ik vind het werkelijk waar geen pan al dat haar. Maar is mijn keuze. Ik veroordeel jullie toch ook niet omdat jullie je paard niet toiletteren? Als jij het niet wilt prima, ik wil het wel. En geloof me, mijn paarden hebben het niet slecht hoor.

Ik heb ook niet gezegd dat jou paarden het slecht hebben :) Ik vind het alleen vreemd/wreed om deze haren weg te halen. Natuurlijk
laat een paard niet zien dat 'ie last heeft, ik heb nog nooit een paard gezien dat zich er naar bij voelde, maargoed, de last zit er wel
en een paard heeft die dingen niet voor niets! Ik zou persoonlijk NOOIT uit uiterlijk van mijn paard kiezen te veranderen omdat ik dat
mooi vind. Oke, pluisjes uit de oren, prima, GIGA lange oogharen (mijn moeders paard heeft er één, pff, die kan wel 20 cm worden! := ),
mag ook best een stukkie af, maar nee, om je paard nu te ontdoen van natuurlijke middelen die 'ie nodig heeft, al is het maar bij het
grazen; nee, never :\

indd, en als het allemaal niet zo erg is, waarom word het dan verboden in andere landen en is het strafbaar?????
Omdat je paard er geen last van zou hebben? Nou die van mij kan niet praten hoor, die kan mij niet vertellen of die het liever wel of niet heeft dat ik alles af scheer??......... En natuurlijk laat een paard niet merken of die het niet fijn vind. Hoe moet ie dat dan doen? En enige wat ie kan doen is zn hoofd wegtrekken, maar als hij dr niet bang van is ofzo, doen ze dat al snel niet.

Het is uiteraard ook niet erg mooi als je een paard ziet lopen met super veel haar, je kunt t wat bij werken. Maar dan wel zo bijwerken dat het de functie nog behoud maar toch netjes eruit ziet ;)

iedereen moet 't zelf weten, maar 1 ding is zeker. Het is zéér slecht en zéér dieronvriendelijk, of je het nou wil geloven of niet ;)

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:06

Ik knip alleen het ergst uitstekende haar uit zn oren bij.
Niet omdat hij niks toelaat (integendeel, we kunnen zelfs zonder protest makkelijk zn hoofd scheren) maar ik heb persoonlijk het idee dst de haren er niet voor niets zitten, en vind het eigenlijk niet nodig dat het er supernetjes uit ziet :P

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:07

Ik knip alleen de stukjes die echt uit het oor steken eruit :D

Suzaa93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:20

Ik scheer de oren van mn verzorgpaardje niet, maar knip de lange haren er wel uit!;)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:23

Ik scheer ze zeker niet uit, en eigenlijk laat ik bij mijn wollies gewoon alle haren erop zitten. Behalve als we shoots gaan doen, dan knip ik de ergste oorstruiken eruit, door de oortjes 'dubbel te vouwen' en dan het uitstekende te knippen :)

[edit: spelfout]

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:31

Ben toch blij dat d'r veel mensen zijn die het ook onnodig vinden om niet het hele hoofd te ontdoen van haar. :)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:36

er zijn al zo veel paarden opgeschoren, oren, hoofd mond etc. kan me niet voorstellen dat die beesten daar van te leiden hebben, en bovendien, ze leven toch ook niet meer in de natuur? niks zieligs aan hoor.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 11:59

jannie86 schreef:
er zijn al zo veel paarden opgeschoren, oren, hoofd mond etc. kan me niet voorstellen dat die beesten daar van te leiden hebben, en bovendien, ze leven toch ook niet meer in de natuur? niks zieligs aan hoor.

dan heb je dat dik mis ;) zou toch maar eens goed nadenken... met je niks zieligs aan..... volgens mij heb je totaal géén idee waarvoor het haar dient e.d. Erg dom ;) want ooit loopt jou paard met infecties.......

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:10

Citaat:
Sorry hoor maar als ik een KWPNer met een wintervacht, sokken,baard, haar uit zijn oren etc. op wedstrijd zie, dan denk ik idd bij mezelf het is geen trekpaard. Misschien vinden jullie het zielig, ik niet, en ik vind het werkelijk waar geen pan al dat haar.

HaHa, dat ben ik dan misschien wel!
Ik rijd in de winter gewoon met mijn pluizenbolletje de ring in.
Heb er nog geen punt minder om gekregen voor de verzorging of wat dan ook.
Fijn dat jij mijn paard er dan belachelijk uit vindt zien :Y)

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:22

Wat zou het jou schelen als je paard voor gek loopt met al dat haar. Hij heeft er geen last van hoor.
Naja, even ontopic.

Ik zou alleen de vieze plukjes die uit de orensteken wegknippen. En tastharen die in de ogen prikken een stukje eraf. En bij de mond tastharen een klein stukje eraf. Dat ze niet mega lang zijn.

En ik zou zowieso nooit de oren uitscheren omdat het ook als evenwichtsoorgaan dient. En als daar water enzo in komt lijkt me niet bepaald fijn :n

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:47

jannie86 schreef:

Pfff, de onwetende mens :n Ooit al eens aan gedacht dat een paard nogsteeds deel uitmaakt van de natuur
en nog steeds al zijn functies op scherp moet hebben staan? Nee, volgens mij niet. Nougoed, waarom geen snorharen
van een kat eraf, de oren van een hond of de staart van een paard. NATUURLIJK ZIE JE ZE NIET LEIDEN! Ik vind het echt
absurd zo erover na te denken, maar helaas zijn mensen met jouw mening al te ver heen :n

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:47

ik wist dat ik mensen vreselijk tegen het haar in zou strijken met mijn mening hierover. ik heb héél véél stages gelopen op bekende stallen, en alles werd geschoren, en ik heb nog nooit 1 keer een paard gezien die hier een probleem van ondervond, ze peuzelden allemaal lekker aan hun stro en hooi. nooit geen infekties aan het oor of wat dan ook.
zie jij een paard zonder snorharen die niet normaal door t leven kan gaan?
helemaal kaal doe ik mijn eigen paarden nooit, altijd de buitenkant, en de snorharen ook nooit gemillimeterd. ik scheer ze zo dat het er netjes uit ziet, ik wil inderdaad niet al die plukken en langhe haren.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:49

Pffff... dat zou ik eens moeten proberen zijn oren te scheren !!..

Ik kan al maanden zijn hoofdstel niet meer omdoen omdat hij niks kan hebben bij zijn oren.. Dit is begonnen toen ik een milimeter van zijn oorhaar (dat echt ver uitsteekt!) af heb geknipt....

Als ik een paard heb die het toelaat, Ja dan zou ik het in ieder geval bijhouden dat het niet buiten de oren komt...

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:38

Citaat:
zie jij een paard zonder snorharen die niet normaal door t leven kan gaan?

Dat heb ik ook nooit gezegd :n Het is zo normaal in zoveel ogen van de mens dat men d'r gewoon niet meer
bij verder denkt. Nee, ik heb nog nooit een paard gezien dat zichtbaar leed vertoonde. Of ze leed hebben? Nee,
dat denk ik niet, maar ik weet zeker dat ze het er moelijker mee hebben dan anderen. Ik vind het gewoon niet
kunnen om een paard te ontdoen van vitale delen aan zijn hoofd :n Het zit er niet voor niets, vergelijk het met
een poedel; da's toch ook niet MOOI? Da's hooguit lachwekkend :j (sorry voor de poedelhouders hier! :) )

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:52

Tsja, blijkbaar moeten nog veel paarden lijden onder het gezag; 'mooi, netjes en barbie'
Het enige wat ik daarover te zeggen heb is; Doe lekker wat jij denkt dat goed is maar denk eens aan je paard!
Jammer dan dat hij er niet goed uitziet, welzijn is toch veel belangrijker? Ik snap al die wedstrijdruiters niet hoor...