Das toch een hele geruststelling denk ik zo
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
geerke schreef:raar...ben ik kippig of zie ik het verkeerd...ik zie hem dus rechts voor kreupel lopen....(maar het kan dat ik het niet goed zie want dat filmpje komt met horten en stoten binnen)
Dit moet op de foto...hier doet een fysio helemaal niets aan...
Ik zou net andersom werken...eerst naar de kliniek op de foto en dan de fysio ,om de blokkades door de kreupelheid, in de rug en elders op te lossen....maar wie ben ik.
Op het 'goede filmpje loopt hij zelfs al voor licht onregelmatig...je rijdt trouwens wel heel netjes!
edit...weer gekeken..ik bedoel links voor....als een paard achter kreupeld kun je dat nooit en te nimmer op een volte zien...dan moet iemand rechtuit draven en dan zie je het...anders niet..
wat natuurlijk kan resulteren in een peesblessure voor
)
Veel dierenartsen adviseren zelfs boxrust, maar ik ben daar zelf geen voorstander van omdat ze dan vaak compleet uit hun plaat gaan als ze weer naar buiten mogen en daardoor meteen weer kreupel zijn. Als ik jou was zou ik haar dus echt compleet op rust zetten, wel weidegang, maar niet wandelen of wat dan ook. Als je toch iets wilt doen kun je het been met koud water afspuiten om de doorbloeding te bevorderen. Niet iedereen is het er over eens dat dat werkt, maar kwaad kan het in elk geval ook niet. 
Whinnylando schreef:Hier nr. drie die ook van mening is dat het achter zit... of hetgeen wat ik zie is een gevolg van pijn aan rechtsvoor maar ze lijkt in te zakken op de rechtse heup/knie. Laat voet r.a. langer staan, ik kan het niet helemaal goed volgen omdat je vooral op voor filmt. Dat hoofd bewegen doet ieder paard die kreupel is, het is een manier om evenwicht te compenseren.
Ik weet niet hoe een paard loopt die spierbevangen is dus heb even geen idee, maar ik zou ze zo iig niet doortrainen!

_Bitje_ schreef:als ze stalrust zal krijgen zou ze helemaal dichtgroeien van het overtollige niet gebruikte vet
Misschien houd ze zich dan ook wat rustiger op de wei. Verder lekker rustig aan doen en geduld oefenen, hopelijk valt het mee! Wat heb je nu met de dierenarts afgesproken? Komt hij over een paar weken weer kijken? Sterkte en beterschap!
dat is echt mijn woord
en stalbenen)
)
dat is echt mijn woord
en stalbenen)