max_ruiter schreef:DaniBanani schreef:Zorg dat je een zweep in je handen hebt en als hij niet reageert op dreigen, geef je 'm daarmee een tik, of desnoods een fikse mep.
Dat dreigend op je aflopen is één ding, maar als hij de eigenaresse bewust gaat trappen is het toch al behoorlijk serieus aan het worden.
Je zegt dat je hem meestal de baas bent - betekent dit dat hij vaker agressief/dominant gedrag vertoont, maar dat je hem dan onder controle kunt houden? Of dat hij normaal gesproken zich netjes gedraagt?
Ben het echt niet met je eens!!!
Ik snap het niet waarom je het oplost het een zweep , ja natuurlijk het is lekker makkelijk.
Maar ik vind een zweep voor ''zielige'' mensen, die niks met hun stem kunnen.
Ik las een stukje laatst in de ROS en daar stond dat paarden het sneller leren als je ze beloont.
Als je paard het dan niet goed doet, probeer dan veel met je stem optelossen!
Succes ermee!
Meestal bij een stem hebben zulke paarden niet zo veel ontsag dat intresseert ze niet, Dan is de zweep mischien niet zo'n leuke optie maar wat moet je dan je nek breken om een geintje van je paard??
. Dat daar antwoorden/tips bij zijn waar jij van mening bent dat je er niks aan hebt/ die nvt zijn, kan niemand wat aan doen
.

?!!
!
Sluit ik me volledig bij aan.
loeder)