mijn lijf is al naar de grootjes genoeg door mijn verkeerde inschattingen mbt paarden........... geen zin meer in
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ozzyhorse schreef:Maar als je te werk gaat zoals jij beschrijft, en te lang wacht voor je echt ingrijpt, zit de kans er eerder in dat je ook moet bedanken voor de eer. Soms kan een goed gemikte dreun met perfecte timing het verschil zijn tussen braaf en onhandelbaar.
ozzyhorse schreef:Maar als je te werk gaat zoals jij beschrijft, en te lang wacht voor je echt ingrijpt, zit de kans er eerder in dat je ook moet bedanken voor de eer. Soms kan een goed gemikte dreun met perfecte timing het verschil zijn tussen braaf en onhandelbaar.
en dat ik op een of andere manier instinktief goed reageer.......
kaatje1404 schreef:Wat Vida noemt is wel een bijzondere situatie, veel vaker kom je paarden tegen die teveel verwend of niet consequent aangepakt zijn.
KiWiKo schreef:ozzyhorse schreef:Maar als je te werk gaat zoals jij beschrijft, en te lang wacht voor je echt ingrijpt, zit de kans er eerder in dat je ook moet bedanken voor de eer. Soms kan een goed gemikte dreun met perfecte timing het verschil zijn tussen braaf en onhandelbaar.
ik kan niet veel.......... maar ik weet wel dat ik een gruwelijk goed reflex heben dat ik op een of andere manier instinktief goed reageer.......
waardoor paarden over het algemeen OF gruwelijk hun kont tegen de kribbe gooien in mijn omgeving of ja en amen zeggen in mijn omgeving![]()
maar ik moest met beiden kunnen werken
goeroe schreef:Naar mijn mening hebben we het ondertussen trouwens over een heel andere categorie paarden dan waar de pony van TS onder valt.
ozzyhorse schreef:goeroe schreef:Naar mijn mening hebben we het ondertussen trouwens over een heel andere categorie paarden dan waar de pony van TS onder valt.
En nog even een nadenker of wake up ding, laat je dit soort dingen toe om eerst te onderzoeken waar de ellende vandaan komt dan vis je achter het net, en dan vallen ze opeens naadloos onder 1 hoedje.
Slecht gedrag moet je meteen in de kiem smoren. Doe je dit niet, dan loop je kans dat het eskalteert en dan zit je plotseling voor je leven te vechten, met 600 kg in je nek.
Voorkomen is altijd nog beter dan genezen.
En vergeet niet, als je echt met blote handen met een paard met een verkeerde instelling te maken krijgt dan heb je ongeveer 0,.000009 % overlevingkans.

Als je je nieuwe paard bij de eerste dreigementen in elkaar rost denk ik dat je lang kunt wachten voor zo'n dier weer signalen gaat geven als er iets niet goed is. Ik vind dat een voldoende reden om het niet te doen. goeroe schreef:Ten eerste is de kans dat je met een paard met een verkeerde instelling te maken krijgt voor een gemiddeld mens al niet zo groot. Ten tweede ben je nogal dom als je zo'n dier op stal krijgt en denkt dat het een schatje is. Mocht je een geflipt paard op stal hebben staan dan denk ik dat je in 99,9999999999% van de gevallen daar op zijn minst een vermoeden van hebt. Dan kijk je dus wel uit en zorg je dat je een plan hebt, lijkt mij tenminste.
Citaat:Mijn pony, die een ster is in duidelijk maken als iets haar niet zint, heeft in haar 10-jarig bestaan slechts één keer naar iemand uitgehaald, namelijk naar die lompe boer die dacht dat hij dat er wel even uit kon slaan. Laat dit dus iets zijn voor jou om over na te denken, vroeg of laat tref je er eentje die niet zo gauw onder de indruk is en terugslaat.
anneliesdj schreef:Zo klein is die kans niet hoor, dat blijkt toch ook bij TS?
anneliesdj schreef:Bij mij krijgt zo'n paard er nog een dreun achteraan en hard ook waarna het dreigen meestal ook meteen is afgelopen.