Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Marlyy schreef:het is moeilijk maar uiteindelijk is het beter voor de paarden.
Noah2006 schreef:Ik heb het topic even doorgelezen en ben het ermee eens dat een paard minimaal 3 uur per dag even uit zijn stal moet om even te luchten en bewegen. Dit terzijde, omdat daar het topic niet over gaat.
Jouw vader vindt stro oa te duur, maar ik denk dat er eerst gekeken moet worden naar wat het beste voor de paarden is. Matten zijn misschien makkelijk schoon te maken, maar minder comfortabel. Mijn paard ligt heel vaak 'snachts, en de rubberen matten worden vrij nat door urine en mest. Dat lijkt me niet erg fijn voor het paard. Daarnaast als je 10 paarden houdt en stro is te duur, zou ik zeggen verkoop 4 paarden, gebruik de stallen als opslagplek en van het geld van de paarden kan je een flinke voorraad stro kopen.
eempiej schreef:Marlyy schreef:het is moeilijk maar uiteindelijk is het beter voor de paarden.
En beter voor haar! Iemand van 16 hoort een sociaal leven te hebben! Ik ben blij dat er veranderingen aan komen en hopelijk gaat het zo weer de goede kant op!:)
shadomagic schreef:Mijn Vader heeft gelukkig met de achterbuurman gesproken, zonder dat ik het wist, en gaat een stuk van zijn tuin overkopen zodat we bij onze stallen nog een klein weitje hebben waar we ze in kunnen losgooien in moeilijkere tijden zoals deze.
. Probeer je vader dan ook nog over te halen om een deel van dat stuk (bijv. vooraan) droog te leggen met matten, zodat ze daar niet in een mum van de tijd in de bagger staan. Dat scheelt ook een slok op een borrel met het afmesten
.Citaat:Paarden verkopen zit er bij mij echt niet in....
Ik zit op dit moment echt te huilen van de reacties die er gescheven zijn.
Je mag me een aansteller noemen, daar geeft ik niks om maar dit kom echt heel hard aan bij mij
.
?!) Noah2006 schreef:dus ga ik ook even terug naar waar het topic over gaat... nl. een jong paard dat laat zien dat ze niet lekker in haar vel zit.... omdat daar het topic niet over gaat.
Noah2006 schreef:Matten zijn misschien makkelijk schoon te maken, maar minder comfortabel. Mijn paard ligt heel vaak 'snachts, en de rubberen matten worden vrij nat door urine en mest. Dat lijkt me niet erg fijn voor het paard.
shadomagic schreef:Vaderlief wil het weitje gaan zaaien zodat ze ook nog wat te kanbbelen hebben.
Wat hij ook zelf wil gaan maken zijn van die grote hooiruiven voor in de wei zodat ze ook op de wei hooi kunnen eten. nu ligt dat zo allemaal op de grond en vertrappen ze dat allemaal en papa vind dat zonde.
...Citaat:Of mijn zus na een paar weken al fit is weet ik niet.
Ze doet een bypass en kan dan bijna niks eten en mag een paar weken geen zwaar werk verrichten. Tot die tijd zullen mijn kleinere zusje en ik het alleen moeten doen.
.
. Wat je kan doen, is achterin een strook met zaagsel instrooien zodat ze daar kan piesen
. shadomagic schreef:Wat hij ook zelf wil gaan maken zijn van die grote hooiruiven voor in de wei zodat ze ook op de wei hooi kunnen eten.
Sterre schreef:shadomagic schreef:Vaderlief wil het weitje gaan zaaien zodat ze ook nog wat te kanbbelen hebben.
Wat hij ook zelf wil gaan maken zijn van die grote hooiruiven voor in de wei zodat ze ook op de wei hooi kunnen eten. nu ligt dat zo allemaal op de grond en vertrappen ze dat allemaal en papa vind dat zonde.
Dat is een goed idee van die hooiruiven, alleen moet je er ernstig rekenning mee houden dat -vooral als het een klein weitje is- dat in een mum van tijd kaal gevroten is en ze dan ook binnen de kortste keren in de blub staan...
Citaat:Of mijn zus na een paar weken al fit is weet ik niet.
Ze doet een bypass en kan dan bijna niks eten en mag een paar weken geen zwaar werk verrichten. Tot die tijd zullen mijn kleinere zusje en ik het alleen moeten doen.
Dat was alleen maar "bij wijze van spreken".
Nog even over die rubber matten: het kan zijn dat je paard er niet graag op piest, omdat het bij het piesen tegen de benen spettert. Wat je kan doen, is achterin een strook met zaagsel instrooien zodat ze daar kan piesen
.
shadomagic schreef:Het kleine weitje wil papa alleen gebruiken als nood of voor als er een paard in de gaten gehouden moet worden.
Op de rubber matten piesen vind ze helemaal niet eng, had ik totaal niet verwacht.
Ze heeft nu wel gewoon een 0 grams regendeken op om haar schoon te houden, ze poept zegmaar niet op 1 plek
? .....
??
.....
....

en een paard op rubber matten
wat is dat nou zeg ??? dat beest kan niet even lekker liggen ofzo. conclusie paard staat 23/7 op stal en ook nog op een harde ondergrond, dus kan nooit lekker liggen. ja dan zou ik ook boos zijn