Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mijn paard was gisteren zo braaf met het inrijden dat zowel mijn crashtestdummie en ik om haar nek gehangen hebben.. en ze vond het zo vreselijk dat ze nog zeker 10 min gezellig tuttend tussen ons in heeft gestaan. Ik heb een ontzettend knuffelpaard, ze vind niks zo heerlijk als een theekransje waarin ze het middelpunt van de belangstelling is. Ook hoog op de lijst: billen kriebelen. Sta soms zomaar een half uur in haar stal of wei met mijn armen om haar imposante derriere geslagen te kroelen. Vind ze zalig, gaat er helemaal klaar voor staan. Sterker nog, wanneer iemand een ander paard uit de wei wil halen, staat mijn madam vooraan om eerst een knuffel te krijgen, dan pas mag iemand anders aandacht
Arm, arm, zielig, overgeknuffeld paard... ze ziet er ook altijd zo triest uit als er weer iemand komt om met haar te knuffen.. ohnee dat is als iemand haar voorbij loopt zonder aandacht te geven

. Ik ben van mening dat het wel goed is voor een paard. Anica vertrouwt me nu meer en ze is een draver en heeft dus watten in haar oren gekregen. Dus erg schrikachtig met haar oren. Door al dat geknuffel laat ze nu toe dat ik met haar oren frommel terwijl ze gewoon los staat!
Juangi schreef:Maar ik snap dat moe worden van doodknuffelen wel! Kan me er enorm aan ergeren (op de manege) als een meisje de pony helemaal doodknuffelt en dan tegen de anderen zegt; kijk ze vind mij aardig. Terwijl het paard behoorlijk pissig kijkt
Jasmijn76 schreef:..gelijk op je profiel gekeken waar jij dan om heen hangt...lekker kontje hoor;)
aan de ene kant kan ik heus wel begrijpen dan je er aan kan ergeren..maar kom op!...het is allemaal liefde wat je ziet en dat de ene nou duizend setjes heeft en uren die staart aan gort borsteld of de ander die haar paard poeppie noemt..beter zo als anders!..
ik klets me rot met die knol...en ik geloof echt dat na zoveel jaar kletsen, hij me begrijpt!..
a braaf, nee, lief paard, goedzo enz.) doe ik ook altijd erg veel. Ook met het rijden, haha soms denk ik wel eens: wat zullen ze denken
Als een paard niet wil knuffelen, dan ik dus ook niet dus ohw wat ben ik blij met al mijn knuffelkonten. Ze doen er hun ogen bij dicht hoor en niet met zo'n blik van 'oh was ik maar dood'

Eclipse zijn motto is volgens mij ook echt "hoe meer aandacht, hoe beter"
. Als ik bij hem weg wil lopen, dan grijpt hij 9 van de 10 x mijn jas of trui of tas beet zodat ik niet weg kan...
Als ik voor zijn stal sta, dan komt hij me 9 van de 10 x kriebelen. Hmmm, ik denk dat ik dus wel vast kan stellen dat Clip een echte knuffelkont is die knuffelen allesbehalve erg vindt. Zijn moeder daarintegen geeft heel duidelijk aan wanneer ze niet gediend is van dergelijke aandacht (daar is ze bijna nooit van gediend
Toen ze op 8 juni 2002 dan ook heel aanhankelijk -en hoogdrachtig- bij me kwam en bleef hangen liet het zich dan ook raden dat ze vast zou gaan veulenen die nacht). Maar goed, mensen zonder knuffelpaarden, of mensen met knuffelvrees mogen best bij Eclipse in knuffeltherapie hoor...

Hele dagen om zijn nek hangen hoeft natuurlijk niet, maar als ik bij hem ben moet hij er aan geloven en krijgt hij eerst een dikke knuffel 

RianneH schreef:Ik vrees dat je je daar toch te veel in vergist. Paarden zijn naar mijn idee te makkelijk en vergevingsgezind en echt niet ieder paard laat zo duidelijk merken wat die wil.