GeaRiemis schreef:lovelyd schreef:GeaRiemis:
De leiderspositie heb ik ook alleen in de wei niet tenminste hij doet zoalng hij op stal is of onder hetzadel enzo.. verder neits tuurlijk heeft hij weleens geprobeerd te bijten maar allen EEH!! is dan al genoeg.
Hey,
Dit zijn moeilijke dingen om zo te beoordelen hé. Heel vaak kan je wanneer je iemand aan het werk ziet al veel beter inschatten waarom een paard nu net zo reageert in die situatie. Hier is vaak echt een oorzaak voor die jezelf niet altijd direct kan inschatten.
Haal je hem bv. enkel uit de wei om hem te gaan werken of om op stal te zetten?
Het was voor mij uit de vorige posts nu niet zo duidelijk of hij dit nu ook deed naar anderen toe of enkel naar jou?
Wat zegt de eigenaar en heeft hij/zij hetzelfde probleem? (Staat misschien ook al in een vorige post, sorry)
Heel vaak denken wij dat we geen probleem hebben met leiderschap, maar dat dit pas in bepaalde situaties duidelijk wordt, zoals bv. in de weide of tijdens een buitenrit. Het is ook iets waar je aan moet werken en dat je steeds moet blijven bevestigen. Het is echt proberen om op een bewustere manier om te gaan met je paard, op een manier dat je duidelijk bent naar je paard. (Zonder geweld). Ik heb ooit een instructeur horen zeggen; Geweld begint, waar kunde eindigt! Maar, zoals ik al zei, het is niet altijd zo simpel en je moet ook aan je veiligheid denken.
Groetjes
De eigenaar zegt dat hij idd vreselijk dominant kan zijn en ook vreselijk jaloers. Dat je hem even aan moet pakken en dat het dan goed gaat. Ze heeft vandaag gezien wat hij precies deed ze stond buiten de bak en ekek toe toen ze zag wat hij elke eker uithaald zei ze JEETJE DIT KAN TOCH NIET!!!! ze eheft eht halster overgenomen en heeft hem flink op z'n donder gegeven en later heb ikd e shetlander er oko nog wee rbij weggehaald en toen keerde hij zich om (als voorbereiding op een aanval) ik roep EEH!! en hij gaat weer verder staan grasen ik denk dta het probleem is opgelost.....
:D echt 

Ik kom niet meer bij