aeolusnr1 schreef:Tjaa idd dit klinkt een vrij ernstig en zeer zeker gevaarlijk paard.
Ik ben zelf trainer en instructeur en wil graag met zulks een paard aan de slag gaan, en zelf in real life beoordelen of dit nog gered kan worden. In eerste instantie zou ik zeggen duidelijke regels stellen, afspraken maken, en zeer belangrijk, afstand binnen de privé ruimte zeer duidelijk afbakenen en vooral dit als een zeer belangrijk onderdeel in de training aanpakken.
Als ik je verhaal zo lees dan vond ik al van bij het begin dat je eigenlijk te weinig duidelijke leiding geeft, en bij een paard als dit is dat de enige manier om het redelijk veilig te houden.
ik had het niet tot het einde gelezen, blijkbaar is het paard er niet meer, dat is dan ook een manier om problemen op te lossen.
Als je toch zo bijdehand bent neem dan de moeite om het gehele topic door te lezen.
Ts heeft door het nalaten van andere en niet geïnformeerd te zijn over dit extreme gedrag een zeer maar dan ook zeer moeilijke beslissing moeten maken.
Getwijfeld, gehoopt, geïnformeerd, gedacht, ect...
Met al haar verstand, haar gevoel en een dikke brok in haar keel deze onwijs moeilijke beslissing genomen.
Buiten haar topic op bokt nog veel meer ondernomen om te onderzoeken, te raadplegen en te informeren...en dan reageer jij zo?
Eigen mening? prima dat mag natuurlijk maar vind het ongepast.
Met name je laatste zin.....