wat met een paard dat bijt?? Update pagina 43

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:17

Tja, broadway het is waar, gelukkig bestaan er nog mensen op deze wereld die niet anderen misleiden en hun verantwoording richting dier nemen. Niemand zal ontkennen dat het zonde is maar ook zal niemand het ts en vriend kwalijk kunnen nemen, juist zij hebben hun verantwoording genomen en dat zouden er meer moeten doen.

Neon

Re: wat met een paard dat bijt?? Update pagina 43

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:36

Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat Broadway het verkeerd bedoeld...

Ze lijkt er hetzelfde in te staan als ts... Ravottie is net zo goed slachtoffer...

Sterkte ts en vriend...

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:38

welke idioot doet zoiets?! het is al zwaar genoeg voor je..

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:41

Ravottie18 schreef:
Lieve mensen,

Ik wil jullie allen bedanken voor de vele adviezen en steun ik hier de laatste week heb mogen krijgen.

Niet alle reacties waren even vriendelijk, maar dat kan ook niet daar iedereen een andere mening heeft, die ik ook respecteer.

Wij moeten ons eigen gevoel volgen en doen wat ons het beste lijkt, een keuze maken waar wij zelf mee kunnen leven, niet waar een ander mee kan leven.

Na lang wikken en wegen hebben we gisteravond een heel moeilijk besluit genomen.
Ravottie zal vandaag om 15u ingeslapen worden.

Mijn lieve paardje mag de fout van anderen met zijn leven bekopen. dan mogen velen hier hem een monster vinden, hij zelf is hier in dit verhaal even veel slachtoffer als wij!

Ik hoop dat we de juiste en meest verantwoorde keuze maken, al is dat wel de moeilijkste die we in ons leven al hebben moeten maken.

Ik begrijp dat niet iedereen het eens zal zijn met onze keuze, maar wil jullie toch vragen de negatieve reacties hierop voor jullie zelf te houden. Het is al moeilijk genoeg zo!

Ach jeetje, wat verdrietig,
Ravottie, RIP
En voor jullie baasjes, veel sterkte Y;(

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:49

Veel sterkte, TS. Je hebt moeten kiezen voor het 'onvermijdelijke' (want andere opties waren er eigenlijk niet meer), wat het er natuurlijk niet minder hard en moeilijk te verteren om maakt.
Enorm spijtig dat er nog een triest staartje aan het verhaal gekomen is na zijn dood.
RIP, Ravottie.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:19

Heel veel sterkte TS! Hoe moeilijk ook, maar ik denk voor iedereen en zeker ravottie ook het beste. Jullie hebben hem en jullie zelf meer
Leed bespaard.

Sterkte met dit grote verlies!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:35

Bizar wat er vannacht gebeurt is met jou Ravotti.
Sommige mensen zijn zó waanzinnig respectloos dat het inderdaad eng wordt.
En waarom???
Voor dit soort gedrag is geen verklaring te bedenken.......nog niet een klein beetje.

Het grote verwerken gaat nu pas gebeuren en ik hoop van ganse harte dat je het uiteindelijk een goede plek kan geven, al zal dat écht wel even duren.
Sterkte!!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:40

Wat een nare wending van vannacht.
Voor de chip lijkt me ook niet de reden kunnen zijn omdat die niet op die plaats zit.
Wat een mafkezen lopen er toch rond.
Alsof je nog niet genoeg te verwerken hebt zonder dat erbij ;( :(:)

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 20:01

broadway schreef:
Arme Ravottie

Zijn moeder verloren, met respect grootgebracht en zeer zeker met vertrouwen in de mens maar niet geleerd hoe het in een koppel paarden toegaat wat rangorde betreft .

Operatie, 6 jaar harde scholing wat jouw ongelukkig heeft gemaakt en toen in een koppel dominante paarden gegooid , waar je keihard op je plek werd gezet terwijl je juist toenegenheid zocht !

Je bazinnetje heeft het allemaal zien gebeuren...hoe je veranderde van gewoon naar wat je nu liet zien !
Jij had géén keus, moest het ondergaan , langdurig tot het je traumatiseerde !
Toen kon je oprotten, ze wou je niet meer !

Fouten die de mensen maakten hebben je gemaakt zoals je nu was en dat moest je nu met de dood bekopen , zooo intriest !

Twee mensen die het goed met jouw meenden werden niet ingelicht bij de verkoop... een keiharde confrontatie van jaren frustratie in een beet , wat nog veel erger had kunnen aflopen !

En wat lees ik nu ???
Dit kan toch niet waar zijn ???

Ravottie zijn leven in een notendop.

Dankjewel broadway, had het zelf niet beter kunnen verwoorden!

Wat vannacht gebeurt is, is zuur, verschrikkelijk en triest en ik zal er alles aan doen om te achterhalen wie en waarom!

Gelukkig heeft Ravottie het allemaal niet meer meegekregen, dat is een enorme troost!

Ik put kracht uit de gedachte dat hij nu in de paardenhemel is, hij is samen gegaan met een kennis haar paard, wie weet hebben ze hun weg naar boven samen ingezet en zijn ze nu al dikke vriendjes.

Dank jullie allemaal voor de super lieve woorden!
Heb enorm veel steun gehaald uit jullie berichten en grotendeels Door jullie kunnen accepteren dat ik juist heb gehandeld, bedankt daarvoor!

Veel liefs
Sanne & Ravottie

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:25

Jeetje.. Wat vreselijk ts..
Hoe luguber....!

Ik zou ook bang worden. Bah!

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:53

Even reageren als stille meelezer...

Héél veel sterkte! Zelf weet ik hoe moeilijk deze beslissing voor je geweest moet zijn. Het voelt aan als "God spelen" en we weten allemaal dat we God niet kunnen zijn.
Jullie maakten in mijn ogen de enige juiste beslissing. Terugsturen was nooit een optie, verkopen nog minder... Je paard is het slachtoffer van vorige handelingen waar jullie nooit oorzaak van waren.

Jullie gaan je zeker nog een hele tijd "slecht" voelen. Jullie gaan hem echt missen. Zelf denk ik dat "probleempaarden" véél meer "onder je vel zitten" dan "gewone" paarden. Dit omdat je zoveel met hen bezig bent....

Een eerlijke beslissing... zowel naar jullie toe als naar je paardje. Jullie volgden jullie hart. Respect daarvoor!

Sterkte!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 23:24

Hier ook een stille meelezer.
Ik wil alleen zeggen heel veel sterkte voor jullie en goede beslissing.
Eerlijke beslissing! :(:)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 23:39

Ravottie18 schreef:
Manadeluca schreef:
Brr wat luguber, was het echt gesneden of bestaat er een kans dat hij aangevreten was door een of ander dier?

Eerlijk gezegd zou ik nooit bij een ophaling van Rendac willen zijn. Een zeer geliefd dier begeleiden als je het laat inslapen vind ik erg zwaar, laat staan hem, in de greep zien van de tang en het zien verdwijnen in de vrachtwagen.

Wat krijg je het toch hard te verduren.

Kan geen ander dier bij geweest zijn, lag volledig afgedekt met een zeil en rondom stenen, die waren ook verplaatst.
En hij lag ook in een plas bloed, dat kan niet zijn van een spuitje!
Ik was er gelukkig zelf niet bij, kon ik helemaal niet zien.
Ben aangifte gaan doen bij politie, zeiden dat mss iemand de chip wou stelen???
Ben nu toch niet op mijn gemak want mijn merrie loopt daar ook rond, als daar nu iets aan komt trek ik het niet meer!

Ongelooflijk dat je dit als toetje ook nog op je boterham krijgt........................
Verschrikkelijk hoop dat ze deze idioot vinden en opsluiten. -:(-
Gelukkig heb je het zelf niet gezien maar wat moet dit nog meer pijn doen op het verdriet wat je al had.
Nogmaals heel veel sterkte Sanne, hopelijk kun je het snel een plekje geven :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:02

Maar als hij in een plas met bloed lag dan is het toch binnen een bepaalde tijd gebeurt? Na een aantal uren bloed een lichaam toch niet meer?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:04

Ayasha schreef:
Maar als hij in een plas met bloed lag dan is het toch binnen een bepaalde tijd gebeurt? Na een aantal uren bloed een lichaam toch niet meer?

Op het risico af dat dit luguber wordt.....bij een mens is dat na 10 uur. Geen idee hoe lang het duurt bij andere zoogdieren.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 16-12-16 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:05

Klopt flavie.
Door al wat je ermee meemaakt word de band nog sterker.
Dan wel positief of negatief ... omdat je er veel meer mee bezig bent.

Ongelofelijk ook hoe ziek mensen nog kunnen zijn.... hoe verzinnen ze het

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:09

Cowboy55 schreef:
Ayasha schreef:

Op het risico af dat dit luguber wordt.....bij een mens is dat na 10 uur. Geen idee hoe lang het duurt bij andere zoogdieren.

Het geeft misschien wel een tijdsindicatie maar misschien heeft TS daar ook wel geen behoefte aan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:11

Just sayin'....

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:15

Lieve TS zoals ik altijd al heb gezegd, jij (jullie) zijn de enige die de juiste keus kunnen nemen. Ik vind jullie heel sterk, en ik weet zeker dat jullie je erdoor heen kunnen slaan. Heel veel respect voor jullie keuze, ik weet zeker dat jullie de juiste hebben kunnen nemen. Ook naar Ravottie toe, niks gehaast maar goed doordacht.
Ik vind het écht ongelooflijk waar mensen toe in staat zijn.. Ik hoop dat jullie het losse eindje nog wel aan elkaar kunnen knopen.

Heel veel sterkte TS, ook voor je vriend.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:17

Tjaa idd dit klinkt een vrij ernstig en zeer zeker gevaarlijk paard.
Ik ben zelf trainer en instructeur en wil graag met zulks een paard aan de slag gaan, en zelf in real life beoordelen of dit nog gered kan worden. In eerste instantie zou ik zeggen duidelijke regels stellen, afspraken maken, en zeer belangrijk, afstand binnen de privé ruimte zeer duidelijk afbakenen en vooral dit als een zeer belangrijk onderdeel in de training aanpakken.
Als ik je verhaal zo lees dan vond ik al van bij het begin dat je eigenlijk te weinig duidelijke leiding geeft, en bij een paard als dit is dat de enige manier om het redelijk veilig te houden.
ik had het niet tot het einde gelezen, blijkbaar is het paard er niet meer, dat is dan ook een manier om problemen op te lossen.
Laatst bijgewerkt door aeolusnr1 op 16-12-16 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:19

Heel veel sterkte TS. Dit klinkt als het enige juiste besluit :(:)

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:20

Wel fijn als je het hele topic leest aeolusnr1

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:27

liss schreef:
Wel fijn als je het hele topic leest aeolusnr1

"Dat is dan ook een manier om problemen op te lossen" :n

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:38

@aeolusnr1 dit paard is bij de "grote leider" Heeft nu absolutie.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:56

spuit 11 komt nog even met wijsheden :roll:

TS heel veel sterkte, het gemis zal nog wel even duren.
Straks onthoud je de mooie herinneringen aan hem en zal je het een plekje kunnen geven :(:)