Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ravottie18 schreef:Lieve mensen,
Ik wil jullie allen bedanken voor de vele adviezen en steun ik hier de laatste week heb mogen krijgen.
Niet alle reacties waren even vriendelijk, maar dat kan ook niet daar iedereen een andere mening heeft, die ik ook respecteer.
Wij moeten ons eigen gevoel volgen en doen wat ons het beste lijkt, een keuze maken waar wij zelf mee kunnen leven, niet waar een ander mee kan leven.
Na lang wikken en wegen hebben we gisteravond een heel moeilijk besluit genomen.
Ravottie zal vandaag om 15u ingeslapen worden.
Mijn lieve paardje mag de fout van anderen met zijn leven bekopen. dan mogen velen hier hem een monster vinden, hij zelf is hier in dit verhaal even veel slachtoffer als wij!
Ik hoop dat we de juiste en meest verantwoorde keuze maken, al is dat wel de moeilijkste die we in ons leven al hebben moeten maken.
Ik begrijp dat niet iedereen het eens zal zijn met onze keuze, maar wil jullie toch vragen de negatieve reacties hierop voor jullie zelf te houden. Het is al moeilijk genoeg zo!
broadway schreef:Arme Ravottie
Zijn moeder verloren, met respect grootgebracht en zeer zeker met vertrouwen in de mens maar niet geleerd hoe het in een koppel paarden toegaat wat rangorde betreft .
Operatie, 6 jaar harde scholing wat jouw ongelukkig heeft gemaakt en toen in een koppel dominante paarden gegooid , waar je keihard op je plek werd gezet terwijl je juist toenegenheid zocht !
Je bazinnetje heeft het allemaal zien gebeuren...hoe je veranderde van gewoon naar wat je nu liet zien !
Jij had géén keus, moest het ondergaan , langdurig tot het je traumatiseerde !
Toen kon je oprotten, ze wou je niet meer !
Fouten die de mensen maakten hebben je gemaakt zoals je nu was en dat moest je nu met de dood bekopen , zooo intriest !
Twee mensen die het goed met jouw meenden werden niet ingelicht bij de verkoop... een keiharde confrontatie van jaren frustratie in een beet , wat nog veel erger had kunnen aflopen !
En wat lees ik nu ???
Dit kan toch niet waar zijn ???
Ravottie18 schreef:Manadeluca schreef:Brr wat luguber, was het echt gesneden of bestaat er een kans dat hij aangevreten was door een of ander dier?
Eerlijk gezegd zou ik nooit bij een ophaling van Rendac willen zijn. Een zeer geliefd dier begeleiden als je het laat inslapen vind ik erg zwaar, laat staan hem, in de greep zien van de tang en het zien verdwijnen in de vrachtwagen.
Wat krijg je het toch hard te verduren.
Kan geen ander dier bij geweest zijn, lag volledig afgedekt met een zeil en rondom stenen, die waren ook verplaatst.
En hij lag ook in een plas bloed, dat kan niet zijn van een spuitje!
Ik was er gelukkig zelf niet bij, kon ik helemaal niet zien.
Ben aangifte gaan doen bij politie, zeiden dat mss iemand de chip wou stelen???
Ben nu toch niet op mijn gemak want mijn merrie loopt daar ook rond, als daar nu iets aan komt trek ik het niet meer!
Ayasha schreef:Maar als hij in een plas met bloed lag dan is het toch binnen een bepaalde tijd gebeurt? Na een aantal uren bloed een lichaam toch niet meer?
Cowboy55 schreef:Ayasha schreef:Maar als hij in een plas met bloed lag dan is het toch binnen een bepaalde tijd gebeurt? Na een aantal uren bloed een lichaam toch niet meer?
Op het risico af dat dit luguber wordt.....bij een mens is dat na 10 uur. Geen idee hoe lang het duurt bij andere zoogdieren.