Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
prestarobin schreef:Waratje schreef:Nou inderdaad, slecht voor je bloeddruk om je zo op te winden.
oo dat valt wel mee hoor, zo erg was het nog niet, maar ik vind het gewoon vreselijk om te lezen wat sommige mensen met hun paard aan het doen zijn. leiderschap kan ook op een zachte en vriendelijke manier.
prestarobin schreef:Waratje schreef:Nou inderdaad, slecht voor je bloeddruk om je zo op te winden.
oo dat valt wel mee hoor, zo erg was het nog niet, maar ik vind het gewoon vreselijk om te lezen wat sommige mensen met hun paard aan het doen zijn. leiderschap kan ook op een zachte en vriendelijke manier.
Waratje schreef:Dat hangt sterk af van het paard en de situatie. Soms is er geen ruimte voor zachte correcties.
mamamier schreef:Lees dan het topic eens Door. Genoeg voorbeelden van hele gevaarlijke situaties. Paarden die tegen je op gaan steigeren, iemand proberen te pletten tussen muur en paard enz enz.
Soms is het hij of ik. Is het dan zo vreselijk dat ik voor mezelf kies Door het paard een goed getimede schop te geven? Waardoor paard zijn plek weer weet, het niet gauw nog eens in zijn hoofd zal halen en het daardoor veilig genoeg is geworden om meisjes zoals jij met hem te laten lopen.
prestarobin schreef:Je kan een paard ook respect voor je laten hebben zonder geweld te gebruiken . Maar dat zou wat langer kunnen duren, en ik denk dat veel van jullie daar gewoon geen zin in hebben. En je moet zelf ook altijd respect voor je paard hebben, ik denk dat
je met wederzijds respect heel ver kunt
komen.
prestarobin schreef:mamamier schreef:Lees dan het topic eens Door. Genoeg voorbeelden van hele gevaarlijke situaties. Paarden die tegen je op gaan steigeren, iemand proberen te pletten tussen muur en paard enz enz.
Soms is het hij of ik. Is het dan zo vreselijk dat ik voor mezelf kies Door het paard een goed getimede schop te geven? Waardoor paard zijn plek weer weet, het niet gauw nog eens in zijn hoofd zal halen en het daardoor veilig genoeg is geworden om meisjes zoals jij met hem te laten lopen.
Je kan een paard ook respect voor je laten hebben zonder geweld te gebruiken . Maar dat zou wat langer kunnen duren, en ik denk dat veel van jullie daar gewoon geen zin in hebben. En je moet zelf ook altijd respect voor je paard hebben, ik denk dat
komen.
Tinky12 schreef:prestarobin schreef:Je kan een paard ook respect voor je laten hebben zonder geweld te gebruiken . Maar dat zou wat langer kunnen duren, en ik denk dat veel van jullie daar gewoon geen zin in hebben. En je moet zelf ook altijd respect voor je paard hebben, ik denk dat
komen.
Soms moet je respect afdwingen en dat vele van ons er gewoon geen zin in hebben is klinkklare onzin.Heb jij al eens met jonge hengsten gewerkt?Paarden die nog
weinig geleerd hebben of stierlijk verwent en/of lomp zijn en het licht uit je ogen
proberen te slaan?
Paarden die hun grenzen op durven te zoeken?
In sommige gevallen moet er toch echt iets meer gedaan worden dan enkel een "dat
mag je niet doen" en een aai over zijn bol.
Als je een jaar of 10 professioneel in de
paarden gewerkt hebt,hoor ik graag nog
een keer je oordeel hierover.
Misschien was het niet zo netjes van mij om te zeggen dat jullie er geen zin in in hebben. (In geduld hebben) En ik snap ook wel dat jonge hengsten nog niet weten dat slaan voor ons kleine tere mensjes levensgevaarlijk
kan zijn, maar hem echt een trap geven? Nee dat vind ik toch echt een beetje ver
gaan hoor. Maarja das mijn mening.
Wederzijds respect moet er zijn,dat daar geduld voor nodig is heb je ook gelijk in maar niet elk paard is even netjes in de omgang.Dat moet geleerd worden en soms moet paard op zijn plek gezet worden en dat heeft niets te maken met een paard volledig in elkaar beuken omdat je je frustraties kwijt moet.
mamamier schreef:Prestarobin, wat zou jouw oplossing dan zijn in de genoemde gevallen? (Dus als je geplet wordt, paard tegen je op steigert, gericht naar je slaat enz enz)
Tinky12 schreef:Wat zou voor jou dat een goede manier zijn om te corrigeren?En houd in je achterhoofd dat je absoluut geen tijd hebt op zo'n moment om daarover na te denken.
Hoe corrigeer je een paard die jouw persoonlijk ruimte inkomt door een mep uit te (willen) delen.