Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

saroanda schreef:De mensen die hun paard wel een schop zouden geven, zullen dat hier niet toegeven
Je schopt dieren niet, je geeft ze hoogstens een corrigerende tik met stemgeluid!

Liesjuh schreef:Mijn mening is vrij simpel.
Een paard begrijpt geen mensentaal, alleen paardentaal.
Ga is rustig een dagje of meer langs de wei zitten en kijk hoe paarden met elkaar omgaan.
Direct, maar duidelijk.

) voor nodig gehad.

veer_tjuh schreef:ik geef ook een tik als het paard niet luisterd, maar ik vind dat je ook te ver kan gaan(hard schoppen dus)
ik bedoel wij hebben soms ook onze dag niet.

!!! 
_Charlotte_ schreef:als een paard jou trapt.. dan zit er iets neit goed pluis!!!

Cassidy schreef:Mijn paarden krijgen een correctie in de intensiteit die op dat moment nodig is, en als dat een schop is dan krijgen ze die.
Hoeft gelukkig haast nooit, en het is alleen als ze zich zwaar hebben misdragen.
Als de enige vorm van corrigeren die je in petto hebt die schop is, is het wel zielig met je gesteld.
als mijn paard bijt krijgt ze ook een klap.. en dat weet ze dus ik heb er niet echt veel problemen mee als mensen hun paard een schop geven.. het moet alleen geen gewoonte worden..

Niet helemaal aardig van mij, maar mijn paard was anders ook niet aardig..