merrieveulen schreef:Jana_en_ik schreef:Inderdaad... Hoe denken jullie dat paarden van nature elkaar straffen/de les leren? Kijk maar eens als ze op de weide staanDat gaat ook niet zo zachtjes nee.
misschien moet je je eens verdiepen in de paardentaal. heb jij enig idee hoeveel waarschuwingen er gegeven worden vóór er klappen vallen, en hoe zo'n waarschuwing gegeven wordt? het is écht niet zo dat paarden in de natuur elkaar zo gemakkelijk trappen, het probleem is alleen dat de mensen de signalen die eraan vooraf gaan niet herkennen.
(zonder meteen weer aanvallend over te komen:)
@ merrieveulen en Jaimylover
Als jullie mijn tweede bericht goed lezen wat op het door jullie gequote bericht volgde konden jullie daar lezen:
"Overigens gaat bij mij wel een dreigende houding vooraf aan de daadwerkelijke tik/schop. Als ze na mijn 'dreighouding' nog niet stopt, volgen er consequenties. In de kudde wordt immers ook eerst gedreigd naar elkaar voordat ze daadwerkelijk gaan slaan?"
Dus ik begrijp de paardentaal heus wel een beetje
En zal daarbij ook altijd eerst bedenken waarom ze een bepaald gedrag vertoont voordat er uberhaupt gedreigd of geslagen en geschopt wordt
Dat gaat ook niet zo zachtjes nee.
Thanks haha