VogeltjeM schreef:Wat tof dat het zo goed loopt!
Jazeker tof. Zit al ontzettend veel werk in en dan is het altijd afwachten of en hoe mensen reageren.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Zeker hoorHet is ook gewoon zo als je éénmaal eigen bent met de manier van werken dat je eigenlijk alles wat je wil bereiken gewoon zelf kan aanleren, omdat je weet hoe je dingen kan indelen en hoe je ergens naartoe kan werken. Maar voor degene die wat meer begeleiding nodig hebben, of hier en daar wat inspiratie, vind het wel fijne cursussen. Ook kijk ik graag eens om te zien wat de veelgemaakte fouten zijn en hoe je ergens mee om moet gaan als het niet helemaal gaat zoals je in je hoofd had enzo.
Odi schreef:Er loopt op dit moment een ontzettende leuke win actie.
Wil je mee doen kijk dan op:
https://www.bokt.nl/markt/ad/514347/tek ... en-je-dier
Slmt9 schreef:Ik denk dat mijn probleem is dat 1. Mijn paard spiegelt. Hij voelt mijn frustratie en druk en dat geeft hem spanning. 2. Ik kan niet goed rekening houden met zijn emotie. Het waait hard en alleen dat al geeft hem spanning, maarja die trailer staat er nu dus ik wil die kostbare tijd gebruiken. Daardoor beginnen we al eigenlijk in hogere spanning dan de voorkeur heeft.
Shadow0 schreef:Misschien door de oefening te veranderen van 'omgaan met de trailer' naar 'omgaan met hogere spanning en verwachtingen'? Want ook dat is een ontzettend belangrijke oefening die altijd van pas komt, en de trailer biedt nu een prima gelegenheid voor jullie allebei. Voor het paard om z'n weg te vinden in een situatie met 2 spanningverhogende omstandigheden: de trailer en de wind tegelijk. En voor jou door dicht bij de situatie te blijven zoals die nu is, en minder bij de situatie hoe je vindt dat die zou moeten zijn.
Zeker omdat je als doel vooral hebt om positieve blootstelling te geven (een paar meter rijden) denk ik dat het prima is om hier de tijd te nemen. Als jullie hier samen een weg in kunnen vinden, de spanning loopt op door allerlei omstandigheden MAAR je weet hoe je de tijd kunt nemen en het op kunt delen in kleinere ontspannen stukken... dan bouw je volgens mij zoveel vertrouwen dat de volgende stap makkelijk gaat.
Terwijl als je nu teveel op het doel richt, je dat vertrouwen misschien deels overslaat en dan wellicht langer bezig bent met de volgende stappen.