wat met een paard dat bijt?? Update pagina 43

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:50

Nogmaals heel veel sterkte TS straks.
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 14-12-16 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:55

Hier ook een stille meelezer. Onwijs veel sterkte TS en vriend.

Ayasha heeft het super mooi verwoord. Kan me daar alleen maar bij aansluiten.

3timesmom

Re: wat met een paard dat bijt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:00

Ik ben zaterdag ook mijn paard verloren (gelukkig uit ouderdom) maar heb heel diep respect voor je keuze en hoe je hier in dit topic bent omgegaan met alle reactie's.
Dus het enige wat ik nu wil zeggen is dat ik heel goed weet hoe moeilijk dit voor jullie is en wens jullie dan ook alle kracht en sterkte toe.

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:18

Ik heb ook mee gelezen.
Ik wens jullie sterkte .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:20

Ravottie18 schreef:
Lieve mensen,

Ik wil jullie allen bedanken voor de vele adviezen en steun ik hier de laatste week heb mogen krijgen.

Niet alle reacties waren even vriendelijk, maar dat kan ook niet daar iedereen een andere mening heeft, die ik ook respecteer.

Wij moeten ons eigen gevoel volgen en doen wat ons het beste lijkt, een keuze maken waar wij zelf mee kunnen leven, niet waar een ander mee kan leven.

Na lang wikken en wegen hebben we gisteravond een heel moeilijk besluit genomen.
Ravottie zal vandaag om 15u ingeslapen worden.

Mijn lieve paardje mag de fout van anderen met zijn leven bekopen. dan mogen velen hier hem een monster vinden, hij zelf is hier in dit verhaal even veel slachtoffer als wij!

Ik hoop dat we de juiste en meest verantwoorde keuze maken, al is dat wel de moeilijkste die we in ons leven al hebben moeten maken.

Ik begrijp dat niet iedereen het eens zal zijn met onze keuze, maar wil jullie toch vragen de negatieve reacties hierop voor jullie zelf te houden. Het is al moeilijk genoeg zo!

:(:) Ach ik lees dit nu pas en waarschijnlijk is Ravottie er niet meer.

Wat een moedig, zeer verstandig en in- verdrietig besluit hebben jullie genomen. Tranen in mijn ogen. En voor de rest hoop ik dat je arm heel gauw gaat genezen en jullie terug kunnen gaan kijken als dit een beetje gezakt is, op ook de mooie dingen en eigenlijk vooral de mooie dingen die Ravottie jullie gegeven heeft.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:23

Lees net de update. Heel, heel moeilijk TS, maar dit is het beste wat je voor je paard en jezelf hebt kunnen doen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:27

Hopelijk is alles volgens afspraak en plan verlopen en kan het grote " zijn plek vinden "beginnen.
Zo blij dat ik niet in jullie schoenen sta maar wát voor een les is dit weer eens voor ons alle geweest.
Respect voor jullie, het is niet de makkelijkste weg geweest, maar de weg van deels goed verstand, maar voornamelijk die van je hart.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:27

Wat een snelle wending TS.

Ik vind jullie dapper. Je geeft aan dat Ravottie slachtoffer wordt van mensen. Maar dat is hij al heel wat jaren geweest. Hij kan nu vrij rennen. Zonder de frustraties van mensen die hem steeds met argusogen bekijken.

En dapper besluit. Diepe buiging, respect. Maar ook heel veel sterkte! !!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:58

Wijs besluit.
Maar om meer ongelukken te voorkomen, een paard kan helaas niet praten, is er voor gekozen om het paard af te laten maken.
Hoop alleen van harte dat er op het juridische vlak nog het een en ander kan worden afgehandeld.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:59

Heel veel respect en sterkte, heb het hele verhaal gevolgd maar kon weinig bijdragen.
Vandaar wel mijn steun, bij deze moeilijk beslissing Y;(

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:10

Pff ts heel veel sterkte!
Prachtig verwoord, en een moedige beslissing.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:37

Om eerlijkere zijn had ik dit bericht niet nu al verwacht.. Ik schrik er dus een beetje van..

Ik wil jullie enorm veel sterkte wensen.. Uit je berichten heb ik gehaald dat jullie zeer veel om jullie paard geven en van hem houden. Ondanks wat hij je heeft aangedaan hebben jullie geprobeerd het dier te helpen en bleef je het mooie in hem zie . Ik vind jullie enorm dapper ts.. Daar kan ik alleen maar respect voor hebben.
Voor jullie paard is er nu rust.. Voor jullie blijft het gemis en verdriet over.. Ik hoop dat jullie straks ook gaan "voelen" dat jullie dit uit liefde naar het paard hebben gedaan..

Ik hoop dat het allemaal goed en rustig verlopen is..

Nogmaals sterkte aan jullie beide

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:01

Helaas het enigste wat jullie nog voor hem konden doen... Respect hoor!
Heel veel sterkte!

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:09

Lieve TS, heel verdrietig. Dit verhaal kent alleen maar verliezers.
Sterkte!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:26

Zoolgangster schreef:
GabberGill schreef:
https://m.youtube.com/watch?v=9rCA3P5NmSw

Ik vind dit meer overeen komen.

Deze hengst wordt het punt bij opgezocht. Lijkt een supermakkelijk paard en is het ook tot je bij zijm angst komt.

Eindelijk ook iemand ziet dat deze paarden dus aanvallen en terugtrekken en weet dat als ze echt willen dat ze je doden.

Dit paard komt niet overeen... paard van TS is een flessenveulen, paard uit het filmpje is een paard dat mishandeld is.
Wat ik al eerder schreef: bekende trainers zeggen zelf dat ze met een flessenveulen nauwelijks iets kunnen, want die dieren kennen geen natuurlijk gedrag, wat ze daarom zo onberekenbaar maakt en extra moeilijk/gevaarlijk te hertrainen.

Bij de bereden politie van Utrecht liep een paard wat een flessenveulen was.Het enigste afwijkende gedrag wat hij had was dat hij zijn tong uit zijn mond liet hangen en wilde dat je hem streelde.Was een heel leuk paard een vos.Ik mocht er als stagiere op rijden omdat hij zo braaf was.Dus nooit niks veralgemenen.

Selima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:01

Triest dat het zo moest lopen, maar het lijkt mij dat dit de beste en meest eerlijke, maar ook de moeilijkste keuze was, die jullie konden maken.

Heel veel respect voor die keuze en voor de liefdevolle en begrijpende wijze waarop je over Ravottie sprak en in dit topic bleef reageren!

Heel veel sterkte en hopelijk geneest je arm vlot en goed!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:05

Heel veel sterkte..

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:12

Ik heb afgelopen tijd alleen meegelezen, maar wou nu toch even reageren.

ik vind dat je een heel dapper besluit hebt genomen, door voor jezelf te kiezen, maar ook zeker voor je paard.
Heel veel sterkte aankomende tijd.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:15

Sterkte. Het is een moeilijke keuze ik heb m ook moeten maken helaas.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:31

Een zeer moedig en liefdevol besluit.
Heel veel sterkte met het verlies van Ravottie en wens jullie veel kracht toe.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:34

marije1109 schreef:
Pfff kan het niet allemaal wat minder.
Ik (en ik denk vele met mij) volgen dit topic om te lezen hoe het met ts en ravottie is.
Niet om jullie eindeloze posts en welles/nietes discussies te volgen.

Open lekker een eigen reltopic!

Ben het helemaal met je eens. Geen doorkomen aan!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:35

Beatje schrijft;

Bij de bereden politie van Utrecht liep een paard wat een flessenveulen was.Het enigste afwijkende gedrag wat hij had was dat hij zijn tong uit zijn mond liet hangen en wilde dat je hem streelde.Was een heel leuk paard een vos.Ik mocht er als stagiere op rijden omdat hij zo braaf was.Dus nooit niks veralgemenen.

Er zijn altijd en overal uitzonderingen op de regel.

Het lijkt me nu belangrijker of er nog iets uit de bloedwaardes kan worden herleid, of Ravotti op een voor TS waardige manier is ingeslapen en of er juridisch nog wat mogelijk uit te halen is.

Dat laatste is een schrale troost en voor TS waarschijnlijk totaal niet relevant.....maar dan nog.
Dit is zó wrang, alleen voor meelezers/ mee levers al niet te vatten, laat staan als het je treft, en je er mee moet dealen.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:41

Heel veel sterkte. Moeilijk maar dapper besluit!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:41

Ts, je hebt een dapper besluit genomen. Het verdriet zal er niet minder om zijn, maar je verdient alle respect.
Sterkte!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:42

Heel veel sterkte toegewenst, een goede beslissing!