wat met een paard dat bijt?? Update pagina 43

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:50

Sterkte ts. Je hebt op een heel keurige manier je afweging gemaakt en dat maakt het heel moedig.
En als dit dan de uitkomst is wil ik je daar heel veel sterkte mee wensen. Je houding naar het paard laat niets te wensen over.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:53

Ayasha schreef:
Wat jou siert TS en wat imo bewonderenswaardig is, is dat je Ravottie niet verketterd hebt. Je bent hem blijven zien en behandelen als het onwetende dier dat hij is. Een paard leeft in het nu. Wat voor hem telt is hoe hij behandeld wordt en dat ben jij zonder woede blijven doen. Dat siert je enorm. En als het straks klaar is. Dan ga jij het zwaar krijgen, en je vriend. Maar jullie hebben jezelf niks te verwijten.

Mooi gezegd Ayasha.

Heel veel sterkte voor jou en je vriend TS, ik heb bewondering voor deze moedige keuze.

rea

Re: wat met een paard dat bijt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:02

Nog een meelezer die je veel sterkte toewenst.

Je maakte een moeilijke maar moedige keuze. :(:)

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:03

Heel veel sterkte vandaag, TS! Je hoeft jezelf absoluut niks te verwijten.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:06

Niwla schreef:
Ayasha schreef:
Wat jou siert TS en wat imo bewonderenswaardig is, is dat je Ravottie niet verketterd hebt. Je bent hem blijven zien en behandelen als het onwetende dier dat hij is. Een paard leeft in het nu. Wat voor hem telt is hoe hij behandeld wordt en dat ben jij zonder woede blijven doen. Dat siert je enorm. En als het straks klaar is. Dan ga jij het zwaar krijgen, en je vriend. Maar jullie hebben jezelf niks te verwijten.

Mooi gezegd Ayasha.

Heel veel sterkte voor jou en je vriend TS, ik heb bewondering voor deze moedige keuze.

Al de tijd in stilte meegelezen, maar kan me alleen maar bij bovenstaande aansluiten.
Veel sterkte vanmiddag voor jullie beide en beterschap voor je arm. Hopen dat de ontsteking snel geneest.. :(:)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:07

Ayasha schreef:

_/-\o_

Heel erg veel sterkte komende periode!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:11

Hier ook een stille meelezer.
Heel veel sterkte TS, voor jou en je vriend. Het is een moedige en goede beslissing... niet enkel voor eventuele mogelijke slachtoffers die het paard gemaakt zou hebben, maar ook voor het dier zelf.
Als hij ergens terecht was gekomen en door alle risico's zo veilig mogelijk gehouden had moeten worden had hij imo ook geen paard kunnen zijn. Tel daarbij op dat het risico op hardhandig aanpakken van zo'n type paard altijd een logisch gevolg kan zijn... ook daar had hij niets aan gehad.
Je hebt hem in zijn waarde gelaten en goed verzorgd tot het einde. Heel veel respect voor jullie.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:17

Lieve TS,

Ik heb het hele topic meegelezen.
Ik heb hele lieve, goedbedoelde posts gelezen, kwetsende posts, ongeloofwaardige posts.
Het hele topic door ben jij ontzettend sterk en respectvol gebleven, en heb je continue in het belang van jouw Ravottie gedacht.

Persoonlijk ken ik je niet, maar wil even kwijt dat je op mij overkomt als een geweldig mens.

Ik wil je veel sterkte toewensen met de moeilijke beslissing die je hebt genomen, en veel beterschap met je arm.

:(:)

PS, had iets gelezen over dat je een PB had gestuurd naar een bokker met juridische kennis, ik kan mij even niet meer herinneren of daar iets uitgekomen was? ( Heb dit topic in een aantal dagen meegelezen, sorry als sommige posts niet echt meer helder zijn )

Zodra je van alles bijgekomen bent, zou ik zeker, indien mogelijk, nog iets doen met het feit dat de vorige eigenaresse jou èn Ravottie in deze situatie geholpen heeft.
Ik vind het in dit topic overkomen ( Lees, overkomen ! ) Alsof het haar geen moer interesseert wat er met jou/Ravottie is gebeurd ( gaat gebeuren ) en dat vind ik echt laag.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:20

Heel veel sterkte TS. Dit is in mijn ogen de juiste keuze.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:22

Hier ook een stille meelezer. Heel veel respect voor jou TS met hoe je met alles bent omgegaan.
Heel erg veel sterkte vanmiddag voor jou en je vriend.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:24

Ayasha schreef:

Precies dit!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:26

Respect ts! En heel veel sterkte zometeen.

Is er nog weer iets gebeurd waardoor het besluit "sneller" genomen is?

En heel naar dat het zo gelopen is voor ravottie.
Wij hebben ook een merrie wat een flessenveulen was maar zij heeft flinke opvoeding gehad van andere paarden.
Oke ze is wat dominant en behoorlijk mensgericht maar opzich merk je niet dat ze een flessenveulen is geweest.
Het is gewoon een typische merrie.
Okeee als er iemand komt die rookt gaat ze bijna nonstop flemen, degene die haar de fles gaf rookte sjag dus tsja...

Alsnog veel sterkte zometeen.
En als laatste vraag heb ik nog of jullie sectie gaan laten doen. Of dat jullie het erbij laten

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:26

Heel veel sterkte straks, TS..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:27

Wat een dapper besluit hebben jullie genomen. Ik vind het vreselijk om te zien hoe jullie het beste met het paard voor hadden maar door andermans toedoen nu de verantwoording moeten nemen om hem in te laten slapen.
Ik wens jullie heel veel sterkte toe.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:28

Lieve TS, groot respect voor jou en je vriend. En ik kan me indenken hoe dit moet voelen. Ik vind de manier waarop jullie hiermee omgegaan zijn alleen maar getuigen van ontzettend veel liefde voor jullie paard. Herinner hem straks om de goede dingen die jullie met hem meegemaakt hebben. En voel je absoluut niet schuldig, je doet wat het beste is voor jullie allemaal.
Heel veel sterkte voor straks..

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:40

Jeetje, nu het dan ineens zo ver is moet ik toch even slikken, het is zo tragisch, voor allemaal en voor Ravottie natuurlijk het meest. Jullie zitten in zo'n oneerlijke situatie. Verschrikkelijk triest, maar ook zo moedig van jullie. Jullie doen het juiste, maar hard huilen is zeker terecht. Heel veel sterkte gewenst... Ook na vandaag.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:13

Ravottie18 schreef:
Lieve mensen,

Ik wil jullie allen bedanken voor de vele adviezen en steun ik hier de laatste week heb mogen krijgen.

Niet alle reacties waren even vriendelijk, maar dat kan ook niet daar iedereen een andere mening heeft, die ik ook respecteer.

Wij moeten ons eigen gevoel volgen en doen wat ons het beste lijkt, een keuze maken waar wij zelf mee kunnen leven, niet waar een ander mee kan leven.

Na lang wikken en wegen hebben we gisteravond een heel moeilijk besluit genomen.
Ravottie zal vandaag om 15u ingeslapen worden.

Mijn lieve paardje mag de fout van anderen met zijn leven bekopen. dan mogen velen hier hem een monster vinden, hij zelf is hier in dit verhaal even veel slachtoffer als wij!

Ik hoop dat we de juiste en meest verantwoorde keuze maken, al is dat wel de moeilijkste die we in ons leven al hebben moeten maken.

Ik begrijp dat niet iedereen het eens zal zijn met onze keuze, maar wil jullie toch vragen de negatieve reacties hierop voor jullie zelf te houden. Het is al moeilijk genoeg zo!

Sterkte!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:18

Lees net het bericht van de TS dat het vandaag toch gaat gebeuren.

Ben benieuwd wat nu voor de bloeduitslagen aan de doorslag heeft gegeven en hoop dat er niets ernstigs is voorgevallen.

Wil langs deze weg de TS en haar vriend heel veel sterkte wensen met het afscheid nemen van Ravottie. Sterkte en een dikke knuff!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:20

Ts gaf aan dat de bloeduitslagen geen doorslag gaven. Het is uit eigen beweging.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:26

Heel veel sterkte ts :(:)

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:27

Heel veel sterkte voor jou en je vriend! Jullie maken de juiste beslissing maar ik snap dat het erg moeilijk is.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:29

Heel erg veel sterkte zo meteen,en de komende tijd :(:)
'Fijn' dat de DA toch mee wil werken.

nelske164

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:34

Ik heb het hele topic als meelezer gevolgd.
Ik vind het mooi hoe respectvol je over je paard blijft praten en wil je heel veel sterkte wensen met deze zware beslissing TS!

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:45

Een situatie met alleen verliezers.
Heel veel sterkte dadelijk en de komende tijd.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:46

Ik denk dat jullie de juiste beslissing hebben genomen. En TS, het is zo waar wat je schrijft: het dier mag de fout van mensen met zijn leven bekopen. Absoluut niet eerlijk natuurlijk. Misschien troost het je een beetje dat het inslapen voor ons mensen erger is dan voor het dier zelf. Respect voor jullie beslissing en heel veel sterkte straks :(:)