Renee91 schreef:Frankavdt: Het is wel heel erg makkelijk om de fout bij mij te leggen. M'n merrie is bij de aankoop klinisch en rontgenologisch gekeurd, bij de buigproef was er niks aan de hand, de dierenarts en de desbetreffende hoefsmid die erbij aanwezig waren, waren rustig van toon.
Op het moment dat ik haar thuis kreeg ben ik direct begonnen met het aanraken van haar lichaam en toen over gegaan tot voetjes geven. Ik kan jullie vertellen, niets aan de hand.
Na de eerste klap die de hoefsmid gaf werd de merrie aanzienlijk vervelender en nerveuzer. Dan vraag ik bij mezelf af, wat wil je hiermee bereiken.
Een hoefsmid is wel met een bezit van een anders bezig, en ik vind, als de eigenaar na de eerste keer zegt, dat ze het zo niet wil hebben, dan vind ik dat je een tweede klap niet hoeft toe te staan. Ik kan haar zelf toch wel op der plaats zetten wanneer dat nodig is...
Ik vind het heel makkelijk om de fout bij je smid neer te leggen. Je zei in je beginpost dat je paard groen uit de wei komt, nu kent hij al wat meer. Als je paard bij de smid ineens vervelend gaat doen, ligt het dan aan de smid of aan je paard?
Ik ben nogmaals van mening dat als je een goede smid hebt, hij je paard echt op zijn plaats mag zetten. Als ik smid was en je had mij gezegd dat je het zo niet wilde hebben, had ik mijn spullen ingelaaid en was aangereden: zoek maar een smid die zichzelf wel wil laten slaan door jouw paard.