Zijn er paarden die 100% betrouwbaar zijn? (n.a.v. advertent

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Martine

Re: Zijn er paarden die 100% betrouwbaar zijn? (n.a.v. advertent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:38

Ik denk niet dat er een paard is die 100% betrouwbaar is.

Als er een eend uit de sloot springt, dan schrik ik me dood. Een paard zou dan ook schrikken.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 08:57

Ik geloof ook niet dat een paard 100% betrouwbaar is.... Iedereen kan een keer schrikken... En sommige springen dan misschien opzij en andere vliegen dr vandoor daar zit misschien wel verschil in....

Ik vind persoonlijk mensen die zeggen dat ze hun paard voor 100% vertrouwen en daarom zonder cap rijden ook altijd een beetje raar... Ik struikel zelf ook wel eens en val, als ik dus niet eens voor 100% op mijn eigen benen kan vertrouwen waarom dan wel op die van mijn paard.... Die kan ook struikelen en vallen en dan hebben ze niet eens iets kwaads in de zin...

Ik vertrouw me paard voor 100% dat ie me niets opzettelijk wil aandoen Lachen, en dat vind ik al goed genoeg!

Lisa_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:53

Tsja.. het is maar net hoe je ertegen aan kijkt. Aan de ene kant denk ik: Nee, een paard blijft een dier dus er kan áltijd wat gebeuren. En daarbij blijft het een vluchtdier.

Maar aan de ándere kant kan je wel 100% vertrouwen in je paard hebben, Ik vertrouw mijn pony dus echt heel goed, ik breng haar vaak naar de wei of haar haar van de wei met een halstertouw losjes om der nek, of gewoon zonder halster. Maar dat is omdat ik wéét dat ze toch niets doet (tenminste, daar ga ik vanuit) Dus, Het is ook maar weer net hoe lang en hoe goed je je pony kent, want ik ken/heb mijn pony al vanaf haar geboorte en ze is nu 2jaar Haha!

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:10

zoals je zelf al zei, paarden zijn vluchtdieren, je weet dus nooit zeker hoe je paard zal reageren. het ligt zoiezo ook aan de situatie, een paard hoeft niet te schrikken van een auto die 2 meter van hem af langsrijdt, maar als een vrachtwagen langskomt op een afstand van een halve meter, kan het paard toch behoorlijk schrikken...

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:03

ik denk niet dat er ook maar 1 paard is dat 100% betrouwbaar/verkeersmak is.

paarden zijn vluchtdieren het hoeft je nog nooit tezijn overkomen maar dat kan ik ene gebeuren.
je kan je paard dan al 20 jaar hebben of wat dan ook maar er kan zomaar een situatie ontstaan waardoor je paard bang word,
en hierdoor besluit tevluchten.

je kan nogzoveel vertrouwens hebben in je paard en je paard in jou.
maar een ongelukje zit in een klein hoekje, dat betekent niet dat je je paard niet kan vertrouwen.

maar wel dat je altijd voorzichtig moet blijven zijn omdat het ook een levend wezen is met eigen hersenen etc