Wie ook meegemaakt: paard op hol geslagen met jou erop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

Re: Wie ook meegemaakt: paard op hol geslagen met jou erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:25

Heb 1 x gehad dat ze in het bos schrok van een paar wielrenners, ze begon als een gek te rennen en ze rende het fietspad op, aan het eind van dat fietspad was een kruispunt van de stad ! Nou ik was echt ongelooflijk bang! Gelukkig reden een stuk voor me een paar Haflingers die ik al eerder was tegen gekomen. Bij 1 van de Haflingers zat een meid achterop en was eraf gesprongen.Toen had ze gelukkig mijn paard weten te stoppen , ben haar ongelofelijk dankbaar !

Voor de rest is ze er bijna nooit vandoor gegaan, ik voel waarneer ze wil en zal haar dan ook niet laten gaan omdat het bos eigenlijk aan de rand van de stad ligt en overal kruispunten zijn aan de buitenkant van het bos ! Knipoog

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:26

ik zelf heb het een keertje gehad toen ik van het land naar stal wou terug rijden met mijn verzorgpony (inmiddels is hij van mij) Ik zat zonder zadel met een halstertje en tot mijn grote geluk een cap:)! Ik was alleen en het ging altijd goed. Ik kwam op het ruiterpad en meneer wou niet meer verder. Dus stuurde ik hem naar het schelpenpad waar ik hem wel op kreeg. Hij begon steeds te klieren en proberen om te draaien. Ik dreef hem gewoon verder. Halverwege het schelpenpad steigerde hij en draaide om. waarna hij vervolgens heel hard terug ging galoperen. Het enige waar ik aan dacht was stoppen maar dat lukte niet met een halstertje. ik kwam op dat pad ook nog een man tegen toen ik in volle galop voorbij reed. Hij had alleen zijn arm hoeven uitsteken en het was een stuk fijner voor mij en paard geëindigd. Maar dat deed hij niet:(. Mijn paard galopeerde verder en kwam op het fietspad. Ik weet dat galop op het harde uit den boze is voor de benen van je paard dus ik dacht ik spring eraf. Ik sprong er af maar ik had niet verwacht dta ik neergetrokken zou worden. Mijn paard had natuurlijk helemaal niet verwacht dat ik zou springen en kreeg ineens een ruk aan het touw. (het touw was aan een kant van het halster losgeschoten) Toen hij verder rende had hij mij op de grond getrokken en viel ik met mijn hoofd achterover op het asfalt. Erg pijnlijk. En hij sleurde mij nog een stukje mee omdat hij niet direct stil kon staan. Hij stopte uiteindelijk wel. En ik stond meteen op. Ik stond helemaal te shaken op mijn benen en had koppijn van hier tot tokyo!:( ik had direct mijn moeder gebeld die was gekomen met de auto. Er kwamen ook mensen aanlopen die opweg waren hun paard uit het land te halen en ik begon ook te huilen die mensen bleven bij mij tot mijn moeder kwam. Mijn paard en ik waren heel erg geschrokken. Ik heb daarna nog een paard dagen hoofdpijn gehad. Maar ik zat diezelfde avond alweer in de les. Nu doet mijn paard dat niet mara ik verzorgde hem toen net en was pas 11 en hij had geen vertrouwen in mij. Zelfs al laat ik hem nu gewoon loslopen haalt hij het niet in zijn hoofd weg te rennen:).

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:30

Ik heb het gelukkig nooit meegemaakt onder de man! Wel een keer met de kar dat ie helemaal gek werd en niet meer wou lopen en steigeren enzo!

Toen stond ik ook even te trillen!

Prinsloveuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:21

heeej
mijn pony naaide er in het begin alleen maar uit
en ik viel er dan niet af en daarom viel hij maar om, toen ie doorkreeg dat alsl hij viel ik ook viel ging hij dat vaker doen dus was rijden gewoon heel gevaarlijk. De mijne deed het omdat ie voor mij van een meidje was dat net zo groot en oud was als mij maar midner sterk dus d8 ie dat ie mij er ook wel afkreeg. na dat hij een paar keer mee was gevallen zat de schrik er goed in. dat was heel jammer want ik reed toen al een flink aantal jaar. het heeft zeker een half jaar geduurt. |elke keer stapte ik vol angst op en hoopte dat ie er niet van doorging en elke keer was het raak. tot ik op een gegeven moment huilend naar huis liep met last van mn been (een pony erop is zwaar) en bij mezelf d8 van war ben ik nu mee bezig? er is nog nooit enn pony baas over mij geweest waarom mijn eigenste wel. de volgende dag ben ik weer gaan rijden en toen hij eruit naaide heb ik hem vooruit gestampt dat ie wel door moest racen. en elke keer als ie probeerte te gaan liggen sloeg ik hem met de zweep. dat klinkt mis wat zielig maar als je er een keer onder hebt gelegen als je pony expres valt dan snap je het. ik weet zeker dat we wel een half uur door de wei hebben gesjeesd. toen hij nat van het zweet in draf viel ben ik opnieuw aangesprongen en raad eens? hij gallopeerde keurig in een arbeidsgalopje iets wat me dat half jaar niet gelukt was. natuurlijk heb ik hem heel erg beloond. de dag erop probeerde hij het weer maar zodra ik hem weer aanspoorde en hij een rondje door mij moest doorracen was de lol er vanaf. hij heeft het sindsdien bijna niet meer gedaan. af en toe nog wel is maar dat doet iedere pony niet? Lachen
ik heb hem inmiddels 2 jaar en we rijden sinds iets meer dan een half jaar wedstrijden en zijn nu al B+21 dat zijn veel winstpunten maar ik kon nog niet over omdat ik geen trailer heb. dus reed ik maar ff door. we hebben de laaste tijd flink wat gewonne en zijn een goed team nu. en dat eruitpezen... tja helemaal eruit zal het nooit gaan maar het is goed zo Lachen

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 02:35

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nu wel een beetje bang ben geworden na mijn avontuur. Ik kon niet meteen gaan rijden, omdat ik veel pijn aan mijn achterste had. Kon er twee weken bijna niet op zitten. Gevolg dat ik nu bang ben geworden, maar ik geeft niet op ik ga weer rijden, eerst op een mak paardje en dan toch op de grote boosdoener. Nu mag ik vrijdag op mijn eigen paardje rijden( hij wordt nu ingereden), maar ik heb nee gezegd ik voel me nog niet zeker van mezelf. Dat is balen want in anderhalf jaar heb ik maar een paar keer op hem gezeten.
Maar goed, ik denk dat een les voor me is geweest en probeer de positieve punten eruit te halen en ervan te leren.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:58

ook vaaak meegemaakt: maar gelukkig rij ik altijd buiten bij open velden in de buurt, dus gewoon aan een teugel trekken en op een volte sturen, laat maar rennen op de volte...
Stoppen lukt me ook niet maar aan een teugel reageren ze wel, dus na 20 rondjes staan ze stil (en ik kotsmisselijk)

Prinsloveuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:25

Jennasilver schreef:
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nu wel een beetje bang ben geworden na mijn avontuur. Ik kon niet meteen gaan rijden, omdat ik veel pijn aan mijn achterste had. Kon er twee weken bijna niet op zitten. Gevolg dat ik nu bang ben geworden, maar ik geeft niet op ik ga weer rijden, eerst op een mak paardje en dan toch op de grote boosdoener. Nu mag ik vrijdag op mijn eigen paardje rijden( hij wordt nu ingereden), maar ik heb nee gezegd ik voel me nog niet zeker van mezelf. Dat is balen want in anderhalf jaar heb ik maar een paar keer op hem gezeten.
Maar goed, ik denk dat een les voor me is geweest en probeer de positieve punten eruit te halen en ervan te leren.

Ik vind het knap dat je zelf zegt van nee ik ben er nog niet klaar voor das heel slim!! anders stap je met een oneker gevoel op je pony en denkt die van oo deze die krijg ik er wel af. Maar stap je vol zelfvertouwen op is de kans veel minder dat ie eruit naait! succes!

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:13

roxxxiejjj schreef:
Ik zat zonder zadel met een halstertje en tot mijn grote geluk een cap:)! Ik was alleen en het ging altijd goed.

en de honderste keer ging het niet goed...
Meissie toch, doe dat nooit meer, zonder zadel en hoofdstel buiten gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:33

Kei gevaarlijk het blijft een dier ik heb het toen ook heel vaak gedaan.
Maar besef als die eruit naait op stenen dan lig je behoorlijk open en wat dacht je als die je tegen een wagen slingerd.
ik denk dat je nog niet dood wilt.
Maar als je zo door gaat wordt het je dood nog.

_sammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:39

hea jakkie wat een enge verhalen allemaal

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:14

Wij hebben het 1 keer gehad op ponykamp, was echt heel erg eng dan zie je ineens de echte kracht van zo'n paard.

We reden in het bos, wat er nou precies gebeurde is niet echt duidelijk. Maar de hele groep ging op hol, en niet zo'n beetje ook. Alleen een van de leiders ging niet mee op hol. Er waren al helemaal in het begin wat ruiters gevallen dus er liepen ook paarden los mee, wat het er alleen maar erger op maakte.
Eerst gingen we een stukje door het bos en later de weg op! Dat was echt gruwlijk eng, een meisje onderuit gegaan met pony en al die van mij kon nog net over het kind heen springen.
We zijn een kruispunt overgestoken waarbij een van mijn vriendinnen bijna werdt aangereden door een tarctor, pff moet er niet aan denken wat er dan was gebeurt.
Daarna hebben we nog een paar auto's ontweken en toen zag ik een hele mooie groene berm, en dus sprong ik er af ik was veelste bang dat we anders samen een ongeluk zouden krijgen, die pony's waren toch niet te stoppen. De rest is toen nog zo'n 3 km verder gecrossd en daar heeft mijn vriendin haar pony aan het bit kunnen grijpen en kunnen keren. In het totaal hebben we ongeveer 9 km afgelegt.

Gevolg, een heel stel kreupele paarden, een in het prikkeldraad gerend, een meisje gewond, een paar pony's kwijt die later op een golfbaan werden terug gevonden.

Al met al hebben we nog ontzettend veel geluk gehad. Want dit had heel anders kunnen aflopen dat kruispunt dat we overstaken daar reden ze echt hard die auto's als we toen waren aan gereden betwijfel ik of we het hadden overleefd.

Het is nu bijna twee jaar geleden maar terwijl ik dit schrijf zit ik weer te trillen, en zie ik were het beeld voor me van die auto's en die tractor. Ik ben hierdoor wel een stukje banger geworden op buitenrit als ik enepaard over straat hoor galloperen heb ik meteen weer de neiging om er af te springen.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 02:06

Wauw pluklief jouw verhaal is ook niet niks. Eng he, ik zat gewoon in doodsangst. Dacht echt dat ik er geweest was. Bij mij is het nu 3 weken geleden en soms zie ik die flashback van toen we de berg omlaag gingen heel eng. Wat ik wel knap vind uit de verhalen is dat niemand zei en nu stop ik ermee.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 08:57

Jennasilver schreef:
Wauw pluklief jouw verhaal is ook niet niks. Eng he, ik zat gewoon in doodsangst. Dacht echt dat ik er geweest was. Bij mij is het nu 3 weken geleden en soms zie ik die flashback van toen we de berg omlaag gingen heel eng. Wat ik wel knap vind uit de verhalen is dat niemand zei en nu stop ik ermee.

Een vriendin van mij heeft dat wel gedaan, dat was dat meisje dat bijna was aangereden. Ze zou zoiezo al stoppen maar dit was wel de druppel, ze heeft toeneen behoorlijke tijd niet gereden en is langzaam begonnen vertrouwen te krijgen op mijn verzorgpony's nu rijdt ze heel af en toe nog.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:07

Tsja voor mij is het een paar weken terug...ik denk dat ik wel een beetje witjes om de neus zag daarna. Madame was niet geschrokken ofzo, maar had bedacht dat ze best in rengalop terug naar stal kon Verdrietig
Ik dacht daar natuurlijk anders over, de rem was ver te zoeken. Voor straf heeft ze ook nog in de bak aan de slag gemoeten toen...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:14

Twee jaar terug ging mijn Tinker er vandoor, toen hij aan de overkant van de weg een cirkelzaag hoorde. Hij draaide zich op zijn achterbenen om en rende keihard richting huis.
Mijn dochter (toen 7 jaar) reed toen op haar pony mee, die echt nergens van schrikt, maar toen haar grote vriend er zo vandoor rende, wilde ze natuurlijk wel mee. Dus ik had niet echt tijd om in paniek te raken, ik moest mijn dochter (onder snoeihard galopperen dus) proberen rustig te houden. Daardoor kreeg ik mijn paardje vrij snel weer terug, maar ik vond het echt doodeng.

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:06

Jahoor... ik ook een paar keer.. de ergste was toch wel met een vriendin. we gingen buiten rijden zij liep en ik op de pony na een stukje gereden te hebben wou ik een stukje galoperen..ging allemaal goed tot de pony er vandoor ging.. ik ben er afgevallen en de pony ging verder richting de weg...
eerst bleef hij op het fietsbad rennen er kwamen net 2 meiden aangefiets dus wij gillen PAK DIE PONY!! ze keken even stom en fietsen gewoon weer verder Hamer
toen ging de pony de weg op en een stuk verder op kwam er een vracht wagen aan.. nou echt ik had het niet meer.. ik dacht dat het zooo fout ging aflopen.. gelukkig heeft een bouwvakker de pony weten te vangen en is het allemaal goed gekomen...ik ben er nooit meer opgegaan Tong uitsteken

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:11

tinkerliefde schreef:
Jahoor... ik ook een paar keer.. de ergste was toch wel met een vriendin. we gingen buiten rijden zij liep en ik op de pony na een stukje gereden te hebben wou ik een stukje galoperen..ging allemaal goed tot de pony er vandoor ging.. ik ben er afgevallen en de pony ging verder richting de weg...
eerst bleef hij op het fietsbad rennen er kwamen net 2 meiden aangefiets dus wij gillen PAK DIE PONY!! ze keken even stom en fietsen gewoon weer verder Hamer
toen ging de pony de weg op en een stuk verder op kwam er een vracht wagen aan.. nou echt ik had het niet meer.. ik dacht dat het zooo fout ging aflopen.. gelukkig heeft een bouwvakker de pony weten te vangen en is het allemaal goed gekomen...ik ben er nooit meer opgegaan Tong uitsteken

Ja sorrie hoor, je kunt ook niet zomaar van iedereen verwachten dat ze een op hol geslagen pony kunnen/willen pakken. Niet iedereen weet met paarden om te gaan. Je zou het mijn pa als die aan het hardlopen is niet hoeven te vragen hoor, die is als de dood voor paarden.

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:28

Maanling schreef:
tinkerliefde schreef:

Ja sorrie hoor, je kunt ook niet zomaar van iedereen verwachten dat ze een op hol geslagen pony kunnen/willen pakken. Niet iedereen weet met paarden om te gaan. Je zou het mijn pa als die aan het hardlopen is niet hoeven te vragen hoor, die is als de dood voor paarden.

Nee, tuurlijk kan je dat niet van iedereen verwachten.. maar in die situatie kan je hun nekjes toch wel omdraaien.. stel je voor dat het JOUW pony was die richting een vrachtwagen gaat... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:15

[/quote]

Ja sorrie hoor, je kunt ook niet zomaar van iedereen verwachten dat ze een op hol geslagen pony kunnen/willen pakken. Niet iedereen weet met paarden om te gaan. Je zou het mijn pa als die aan het hardlopen is niet hoeven te vragen hoor, die is als de dood voor paarden.[/quote]

Nee, tuurlijk kan je dat niet van iedereen verwachten.. maar in die situatie kan je hun nekjes toch wel omdraaien.. stel je voor dat het JOUW pony was die richting een vrachtwagen gaat... Knipoog[/quote]

Dan heb je de popen aan het dansen .
Ik heb dat een maand geleden gehad met mijn volbloed arabier.
Ik had der aan een boom vast gezet in het bos waar ze lekker kon eten van het gras.
dit ging altijd goed tot ze een geratel hoorde van een fietser.
Dat de ketting 2 a 3 tanden over sloeg behoorlijk eng geluid.
werd ze helemaal dol longeerlijn kapot paard over de zeik rent heel het bos door want die wilt naar stal naar de veiligen omgeving.
Het was gewoon een kleine bos niet zo groot.
Ik hoor oppeens de snel weg mijn hard ging te keer ik werd helemaal panies.
Dus ik begin te roepen vosje meisje en ook nog een stevig door rennen onder tussen mijn vriend gebeld die als een gek van zijn werk daarheen gekomen.
Maar toen ik haar roepte stopte ze wel 5 sec ze wou wel naar mij maar was bang.
Toen hoorde ze weer wat en schoot ervandoor.
De richting van de snelweg waar allemaal auto's 120 rijden vrachtwagens.(gelukkig stond er een hele groten wand)
Maar wat was ik blij dat ik ineens mijn meisje recht op me af zag stormen.
en ik vroeg aan 2 jongens op een scooter wil je helpen hun zeggen ben bang van paard dus ik zeg weet ik wel wat op ga hier en daar staan handen omhoog komt ze niet jullie kant op.
toen liep ze een klein weilandje op en werdt ze rustig.
Ik moest kei erg huilen ik pak haar en loop terug naar waar we zaten mijn vriend uitgelegd hoe die bij mij moest komen zijn broertje kwam ook gelijk.
Ik heb haar aan mijn vriend gegeven wou der niet eens meer aan raken zo over stuur was ik maar zij ook ze had gelukkig geen wondjes.
zo zie je ookal doe je voorzichtig het zijn gewoon vlucht dieren niks aan te doen een warm bloed paard is er iets gevoeliger voor maar een koud bloed paard kan net zo gek doen.
Daarom wil ik tegen jullie allemaal zeggen werk op stem als dit soort dingen gebeuren dat ze terug komen rennen.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:18

Het is mij eenmalig overkomen op mijn eigen paard. Een hond zat haar op de hielen. Aan de teugels trekken, ho roepen, haalden niets uit. Ik bedacht mij -in paniek- wel dat ik er op moest blijven zitten. Na een dollemansrit stopte ze pas nadat ik het hoofdstel naast haar hoofd vastpakte om haar om te trekken en ik daarbij eraf gleed. Het scheelde niets (ik heb echt geluk gehad) of we waren frontaal op een busje geknald of op een zeer drukke 80-km weg terecht gekomen. Ik was totaal van de kaart en ben naast haar naar stal terug gelopen, de hele avond heb ik toen op de bank bij moeten komen. Ik hoop dat het nooit meer voorkomt, maar wanneer ik ooit weer in zo'n situatie beland, dan grijp ik zo snel mogelijk naar de riemen om haar hoofd, want de teugels aanhalen, had geen zin. Het heeft een tijd geduurd voor ik weer ontspannen te paard zat wanneer ik loslopende honden zag.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 23:24

Van alle verhalen kriig ik de kiebels, maar die van diablo vond ik extra eng. Ik moet er toch niet aan denken dat het gebeurt terwijl ik met mijn dochter aan het rijden ben.

Logi504

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:08

Ja ik hoop ook zo iets gehad, wat heel raar/eng was. Ik had gewoon manege-les en ik zat op een pony die erom bekent staat dat hij af en toe wel gek doet maar dat zijn periodes. Knipoog Hij had al 2 lessen gelopen en we gingen springen. ik ging mijn proefje oefenen..Hij was heel braaf tot ik een sprong deed.. voor de sprong ging hij al hard. hij maakte een best hoge (onverwacht) sprong en begon te rennen..

ik dacht, nouja dat gebeurt wel eens (na de sprong met die pony)maar na 2 rondjes was hij nog niet van snelheid verminderd...Overal in de bak stonden hindernissen dus ik kon moeilijk op de volte gaan, hij ging er telkens vlák langs, echt dat mijn been erlangs schrampte. Ik probeerde van alles maar hij wilde gewoon níet stoppen... Ik hoorde helemaal niks van wat de lesgeefster zei want de wind was zó hard!! Na 4 rondjes in superharde (volgens mij rengalop maar ik weet het natuurlijk niet zeker) begon ik bang te worden, Ik hoorde nog, rustig ademhalen blabla, en dat soort dingen.. maar hij bléef maar rennen, gewoon met zijn oren naar voren zonder van snelheid te minderen. ik had echt alles geprobeerd. ''hangen'' in de teugels tot de teugels losser laten . ( ik dacht misschien doet het bit pijn ofzo dat hij daarom zo hard rent) ondertussen was ik weer 4 rondjes verder. af en toe ging hij 5 meter zachter maar zodra ik me ontspande begón hij weer! Ik stond in de beugels want hij ging zó hard dat ik niet zou blijven zitten..(wel achterover)volgens veel kinderen had hij nog ''vreugde'' bokjes gegeven maar ik voelde dat niet eens, ik dacht dat het gewoon galopsprongen waren. Ik had echt alles geprobeerd, in de hoek zetten, ''hangen'' in de teugels, de teugels losser laten, maar hij reageerde gewoon niet! volgens mij had hij het bit tussen zijn tanden ofzo.. Boos!
nouja, wéer 4 rondjes verder.. Ik weet nog goed dat ik dacht: als ik NU val ben ik dood!

Gelukkig was het in de bak!! daar ben ik écht zo blij om! maargoed, toen wilde hij springen....Gaaaap!!!
Hij rende recht op die hindernis af.. Ik dacht echt NEEEEEE **g*v*d* JE GAAT NIET SPRINGEN!!!

En toen... (mijn benen en armen waren echt dood!) trok ik hem met al mijn kracht hem weg en gaf ik hem echt een kletter tegen zijn schouder. (het zweepje viel daarna op de grond) toen maakte hij een scherpe bocht en hij ging langzamer.. Ik weet niet waarom maar half expres half niet expres liet ik me vallen.. je hoorde echt *PLOF * ik lande op mijn zei en rolde nog door. toen stond hij ook meteen stil en keek me echt aan van: leuk he? nog een keertje? Haha! Huh? vond je het niet leuk Verdrietig en toen liep hij voorzichtig op me af.. dat was wel schattig maar daar dacht ik even niet aan (a)

en in de hoeken zaten allemaal (diepe) kuilen waar hij zich heeft schrap gezet. Clown

Ik was er wel weer op gegaan maar verder dan draf ging ik maar niet... (dom achteraf maargoed)

Op dat moment had ik niets tsja was een beetje beurs maargoed, de volgende dag kon ik bijna niet lopen van de spierpijn Tong uitsteken

Maar het erge was, na die les (5 dagen later) was mijn proefje.. op die pony, nou door mijn zenuwen ging hij natuurlijk weer rennen... me proefje was helemaal verkl**t natuurlijk maar ja.. dit keer kon ik hem wél stoppen.. ik ging wel door met me proefje maar na elke sprong ging hij weer rennen.. eigenlijk wilde ik helemaal niet meer verder maar ik dacht, ach ik ben nu toch al gezakt, laat ik het gewoon proberen. en ja, wel raar.. okal duurde het na elke sprong 3 rondjes voor ik hem terug kreeg, het scheelde maar 4 punten... of ik was geslaagd!! (dat kwam door 4 strafpunten, 1 hindernis had ik zelf geweigerd omdat ik hem nog niet terug had en 1 keer reed ik de verkeerde kant uit.. tsja.. zenuwen... Koe )

Maargoed.. dat is mijn verhaal Bloos Ik word weer helemaal eng als ik eraan denk.. Huilen

Wow.. beetje lang hea... Tong uitsteken

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:14

Jennasilver schreef:
Van alle verhalen kriig ik de kiebels, maar die van diablo vond ik extra eng. Ik moet er toch niet aan denken dat het gebeurt terwijl ik met mijn dochter aan het rijden ben.

Ja dat is ook doodeng. Gelukkig is de pony van mijn dochter écht bomproof en kan mijn dochter aardig rijden (al zeg ik het zelf), anders gaan we natuurlijk niet naar buiten.
Maar het heeft een behoorlijk tijdje geduurd dat ze weer zonder angst naar buiten durfde.

XtamaraXth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:12

Haha jaa dat ken ik wel Tong uitsteken

Jalapeno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:26

Paarden schrikken vaak ergens van en zijn dan niet meer te stoppen...
als dat gebeurt moet je altijd kalm blijven en proberen logisch na te denken.
Ik zou er denk ik niet afspringen maar goed gaan zitten je lang en zwaar maken en aan de teugels trekken ( dus geen ruimte geven dat die naar voren kan)

Groetjes Anna Pling