Cassidy schreef:Als ik het zo lees, heeft je paard maling aan je op het moment dat je hem in de trailer wilt hebben. Je zegt het zelf, hij wil er niet in, maar als hij er in staat, staat hij rustig en zweet niet. Dat jij een jaar bezig bent geweest om hem op jouw manier de trailer op te krijgen en dat dan uiteindelijk 2 keer zonder grotere problemen lukt, is niet te danken aan jou kennis, maar aan de instelling (op dat moment) van je paard. Je zegt zelf, heen was in eerste instantie geen probleem, alleen terug wilde hij niet.
Ik ben het voor een groot deel met Cassidy eens. Je paard heeft maling aan jou, uit je verhaal is op te maken dat hij absoluut niet bang is voor de trailer, maar wel heel goed weet dat als hij maar vervelend genoeg doet en er niemand is die boos wordt, hij niet de trailer op hoeft. En met boos worden bedoel ik niet je paard de trailer in slaan, maar consequent zijn en zijn gedrag niet accepteren.
Ik ben benieuwd naar een gedetailleerd verslag en eventueel een filmpje zodat we ook kunnen zien wat jíj doet. Ik ben namelijk erg benieuwd naar jou houding t.o.v. jou paard tijdens het trailerladen. Wat doe jij bijvoorbeeld als je paard niet meer naar voren wil en achteruit gaat of op zijn achterbenen? Ik heb een beetje het idee dat jij al naar de trailer toe loopt met het idee "het zal toch wel weer niet lukken, laat ik maar voorzichtig zijn" Dat straal je uit in je houding.
Correct me if i'm wrong.