Diablo schreef:Sander_Lotte, ik heb al jouw toipics niet gelezen, dus ik wist het niet.
Maar goed: zorg dat hij gezelschap krijgt. Een hengst, zo jong en helemaal alleen, dat kan niet goed gaan. Hoe hou jij hem zelf? Heb je geen ruimte om er wat bij te zetten? Al is het maar een Shetje? En anders zou ik hem toch nog een poosje naar de opfok doen. Kost je de kop niet en dan kan hij in ieder geval sociaal opgroeien.
Bovendien vind ik het ook ronduit zielig om zo'n dier helemaal in zijn eentje te houden.
Dat was ik nog even vergeten te zeggen ja. Goed dat je ernaar vraagt dus
Ik heb ook al gezocht naar een opfok, maar de dichtstbijzijnde opfok is in Beringen(ik woon in Genk, Limburg, België). Ik zie het niet zitten om Romeo ergens te droppen waar ik de omgeving van haar noch pluim ken, hem daar voor een bepaalde tijd te laten staan en hem dan terug gaan oppikken...
Romeo heeft 2 weitjes waar hij op kan staan. Deze zijn echter zeer snel kaal... Hier achter is wel een groot veld van een boer. Langs dit veld is nog een weitje, ook van die boer(denken we). Ik heb al eens gevraagd aan de Stad van wie dat stukje grond is, maar ik heb nog geen antwoord gehad... Ik zou dat stukje grond er eventueel ook nog bij willen huren. Mijn ouders doen er echter niet zo makkelijk over. Mijn vader begon vorige week: "maar dan moet je weer beginnen met die weide te gaan omheinen enzo..." Toen antwoordde ik daarop: "als dat je probleem is, wil ik dat gerust wel betalen om die weide te omheinen!" Daarop antwoordde mijn vader dat het hem niet om het geld ging, maar een andere reden gaf hij niet...
Ik wil ook wel even wat bijkomende informatie geven over onze situatie hier... 1 wei van Romeo huren we van de Stad, het ander weitje is de helft van onze tuin. Dit is wel vrij groot, maar niet voldoende om als enige wei te hebben voor een paard. Wij wonen in een doodlopende straat, aan de linkerkant is ons huis het laatste huis, langs ons huis staat wel nog een voetbalveld. Tussen ons huis en het voetbalveld is de wei van Romeo. We hebben echter te horen gekregen dat er hier bouwplannen zijn. Recht door Romeo zijn wei komt een weg te liggen en op het veld van de boer komen allemaal huizen.
Hierdoor werd ik wel wat bang, want dit zou betekenen dat ik Romeo zou moeten verkopen. Nu wordt er wel gezegd dat die bouwplannen pas over ongeveer 13 jaar zal zijn. Maar ik heb ook al horen waaien dat dit over 5 jaar al zo kan zijn...
Ik ben nu 18 jaar, dus over 5 jaar ben ik 23. Moesten die bouwplannen dan toch beginnen, kan ik Romeo misschien toch ergens plaatsen voor voorlopig. Maar dat zijn zorgen voor later. Ik hou gewoon in mijn achterhoofd dat die mogelijkheid er is.
Ik hoop dat ik mijn ouders overhaald krijg om dat ander weitje te huren. Als die wei van de boer is, kan het zelfs zijn dat we het gewoon krijgen...
Ik blijf ook zeuren voor nog een ander paardje bij te kopen, een shetlander bijvoorbeeld. Maar mijn ouders zeggen: "paarden moeten eten, en shetlanders eten ook niet niks!" Ik geef de moed in ieder geval niet op!