Hulpgezocht voor mn verzorgpony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Succubi

Re: Hulpgezocht voor mn verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:52

Is dit niet gewoon een rel topic? Rolleyes

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:53

Ik moet eerlijk dat ik ook wel een beetje snap dat de ts niet meer reageerd.
Aan het begin verhaal van de ts is te merken dat zij nooit heel erg oud kan zijn ,en nog maar net op bokt bivakeerd , heeft nog maar 11 berichten , en is nadat de aanval op haar geopend is niet meer op bokt geweest.
Ook al denken we gelijk te hebben , is het mischien wel handig om de dingen die we vinden op een andere manier te uiten, we willen toch allemaal dat uiteindelijk de pony er beter van word en, zie dit helaas ook niet meer gebeuren aangezien ze niet meer op bokt durft te komen ,en wees nou eerlijk ze moet dit toch van iemand anders gezien hebben, dit soort dingen gebeuren veel helaas Bloos

ik word ook niet vrolijk van dit soort dingen , maar zijn we wel zo effectief als we denken Verward

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:56

niemand is effectief, want iedereen zegt wat anders.. alleen vind dit wel een discussie waard over methoden die je zou gebruiken..
ik rij ook met sporen, maar niet om mijn paard harder te laten gaan, in tegendeel: mijn paard moet juist zachter Tong uitsteken Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:58

Moderatoropmerking:
Maar daarom kan de toon hier nog wel een stuk gezelliger / respectvoller Lachen SVP dan ook het verzoek om daarop te letten vanaf nu Lachen Als je twijfelt aan de serieusheid van een bokker, dan kun je daarvoor TEM'en.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:27

Ik geloof dat ts de pony niet meer berijd

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:33

P_A_R_Love : ik vind je onderschrift helemaal kloppen.. en ik denk dat dit topic er ook iets mee te maken heeft..

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:34

P_A_R_Love schreef:
Ik geloof dat ts de pony niet meer berijd

Nee , volgens mij ook niet !

Maar die eigenaar spoort ook niet helemaal 100 % !!
Teminste dat maak ik uit haar verhalen op .
Tegen over die eigenaar is zijn nog super lief voor hem !!

Zielig paardje , heb medelijde met hem !!

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:49

TiaraBungy schreef:
P_A_R_Love : ik vind je onderschrift helemaal kloppen.. en ik denk dat dit topic er ook iets mee te maken heeft..

Tnxs

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 13:42

hij is eigenlijk nog altijd van mij Tong uitsteken Tong uitsteken

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 13:46

saskiakefie schreef:
hij is eigenlijk nog altijd van mij Tong uitsteken Tong uitsteken

oo.. allebei dan Haha!
vind hem toch goed Knipoog Clown

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 13:55

ellepel schreef:
logisch dat iedereen zo reageerd.
je mag een paard nooit,maar dan ook nooit slaan omdat jij je zin niet krijgt.

zoek es wat info op over grondwerk en hoe je nou eigenlijk met paarden om moet gaan en kom dan maar weer es terug Knipoog

gelijk medisch dit en dat maar ook ooits gehoord dat je paard je wel eens uitprobeert

ik zou zo ook echt reageren, en ben ervaren, maar je kan ook aan je paardje merken of het ernstig is of uitproberen,

mischien dat je eens iemand erbij kan halen en kijkt als jij aan het rijden bent, en dan ki jken wat hij doet, en wat je dan het beste kan doen,

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 14:04

StalNollie schreef:
ellepel schreef:
logisch dat iedereen zo reageerd.
je mag een paard nooit,maar dan ook nooit slaan omdat jij je zin niet krijgt.

zoek es wat info op over grondwerk en hoe je nou eigenlijk met paarden om moet gaan en kom dan maar weer es terug Knipoog

gelijk medisch dit en dat maar ook ooits gehoord dat je paard je wel eens uitprobeert

ik zou zo ook echt reageren, en ben ervaren, maar je kan ook aan je paardje merken of het ernstig is of uitproberen,

mischien dat je eens iemand erbij kan halen en kijkt als jij aan het rijden bent, en dan ki jken wat hij doet, en wat je dan het beste kan doen,

Tuurlijk wel .

Maar wij zijn ook ervaren en ween dat een paard dit niet doet om je uit te proberen , dan doen ze wel wat anders , oke het zou kunnen maar uit het verhaal van de TS kan je maken dat hij het niet deed om haar uit te proberen..

Let een beetje op je spelling want het is niet echt leesbaar.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 14:14

ik snap je verhaal niet echt StalNollie.. ??

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:57

ik denk ook niet dat je hem wilt snappen...

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:22

okee.. Knipoog Tong uitsteken

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:46

als je paard je zodanig uitprobeert zit er toch al iets niet goed in de relatie met het dier, of het wíl niet voor je werken (en daar is ALTIJD een reden voor), of je vraagt iets wat het paard te moeilijk vindt.

het PAARD is nog altijd degene die bepaalt of hij iets moeilijk vindt of wel of niet kan, niet de ruiter. de ruiter moet zich hierin aan het paard aanpassen, en niet andersom.

ik laat toch ook geen GP proef rijden met mijn simpele paardje, om maar een voorbeeld te noemen....

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:36

Citaat:
Tuurlijk wel .

Maar wij zijn ook ervaren en ween dat een paard dit niet doet om je uit te proberen , dan doen ze wel wat anders , oke het zou kunnen maar uit het verhaal van de TS kan je maken dat hij het niet deed om haar uit te proberen..

ken enkele paardjes die ook gingen liggen, en eentje zelfs ging rollen ( niet bij mijn, want reed er niet op) en die deden het dus ook en geloof me was niks medisch hoor, is allemaal al nagechekt, en iedere keer weer, en bij 1 dat ik weet hebben ze er dus ook met een zweep achterna moeten gaan, en sindsdien doet hij het niet meer, dus nee is niet altijd medisch,

en weet niet hoe ervaren de TS is maar ik kan voelen wanneer ze me uitproberen, dit is bij de meeste paarden toch wel herkenbaar, (tenminste als je ze wat langer kent,)

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:11

StalNollie schreef:
Citaat:
Tuurlijk wel .

ken enkele paardjes die ook gingen liggen, en eentje zelfs ging rollen ( niet bij mijn, want reed er niet op) en die deden het dus ook en geloof me was niks medisch hoor, is allemaal al nagechekt, en iedere keer weer, en bij 1 dat ik weet hebben ze er dus ook met een zweep achterna moeten gaan, en sindsdien doet hij het niet meer, dus nee is niet altijd medisch,

en weet niet hoe ervaren de TS is maar ik kan voelen wanneer ze me uitproberen, dit is bij de meeste paarden toch wel herkenbaar, (tenminste als je ze wat langer kent,)

Dan zal het vast toch medisch zijn geweest , of ze hebben iets mee gemaalt / of een verkeerde aanpak.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:24

Citaat:
Dan zal het vast toch medisch zijn geweest , of ze hebben iets mee gemaalt / of een verkeerde aanpak.

Was niet medisch staat er toch, dus zal het ook wel niet medisch zijn nou dat lijkt me duidelijk,

en lijkt me ook echt niet altijd aan de aanpak te liggen, ieder paard probeert zijn ruiter een keer uit, en op welke manier das gewoon anders,

dus neej zoals je eerder al hebt kunnen lezen is het NIET medisch

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:25

StalNollie schreef:
Citaat:

Was niet medisch staat er toch, dus zal het ook wel niet medisch zijn nou dat lijkt me duidelijk,

en lijkt me ook echt niet altijd aan de aanpak te liggen, ieder paard probeert zijn ruiter een keer uit, en op welke manier das gewoon anders,

dus neej zoals je eerder al hebt kunnen lezen is het NIET medisch

Het kan dat de DA het over zijn hooft heeft gezien !!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:33

da zou toevallig zijn?

ken dus 4 paardjes, 3 verschillende dierenartsen( zijn bekende paardjes nie mijn paarden) dus 3 paarden zijn gecontroleerd 1 dus niet,

zou toevallig zijn dat ze het alledrie over hun hoofd zien ,
neej het is dus NIET medisch maar dit is lekker offtopic,

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 07:18

Dan zou ik eens kritisch naar mijn eigen ruiterkunsten gaan kijken.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 09:32

miss bij haar maar dat hoef ik zeker niet Knipoog
zeg niet dat ik super kan rijden maar kan dus wel rijden
rijd veel paarden in en verder voor andere dus dat doe ik niet voor niks,

laatst hadden wij nieuw paardje gekocht, en die was van plan om te gaan liggen of rollen dat weet ik niet maar hij begon te schrapen met zijn hoeven en wilde doorzakken, en geloof me ligt nergens aan want bij dit paardje was bij de vorige eigenaar wel 3 keer een DA bij geweest,

dus heb ik die zweep eronder gelicht en nu geen last meer van, dus ieder paard probeert zijn ruiter anders uit,

ken zelfs manege paard die dit deed, maar die deed het dan ook alleen maar bij beginners,

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:27

StalNollie schreef:
da zou toevallig zijn?

ken dus 4 paardjes, 3 verschillende dierenartsen( zijn bekende paardjes nie mijn paarden) dus 3 paarden zijn gecontroleerd 1 dus niet,

zou toevallig zijn dat ze het alledrie over hun hoofd zien ,
neej het is dus NIET medisch maar dit is lekker offtopic,

Echt waar !
Je wil het gewoon niet begrijpen !
Dan licht het aan de eigenaar , die aan de paarden !
Het is altijd ze makkelijk om het op het paard af te schruiven , maar eerlijk is het zeker niet.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:43

ik begrijp het zeker wel, en soms ligt het idd medisch maar dus NIET altijd,
en ligt het dus ook zeker NIET altijd aan de ruiter,

en vertrouw meer op de DA dan op jullie, en zou toevallig zijn als ze het allemaal fout zouden hebben