Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
runningkawa schreef:Als we de boel een beetje doorlezen komt iedereen tot hetzelfde antwoord.... waarom heb je hemelsnaam zo'n jonkie?
Je oude paard bijt en trapt zelfs nog... hoe denk jij dan een jong paard dingen te gaan leren?
Dat gaat zeker weten fout
love_nadesh schreef:@..juudje84 ik wouw met ale geweld een jong diertje hebben omdat ik der graag aan mijn eigen hand wilde hebben
colunder schreef:als ik dit topic zo doorlees krijg ik het gevoel dat TS een beetje verwend is.
zij wil een jong paard dat ze zelf naar haar hand kan zetten dus zij krijgt een jong paard ,of ze die zelf naar haar hand KAN zetten is dan zeker niet belangrijk.
waarom nog een vierde paard als jullie er al 3 hebben??
als je ouders maar enigszins verstand van paarden zouden hebben(en dat betwijfel ik) dan hadden ze nooit zo'n jong dier voor je moeten kopen!
en wie wordt er hier weer de dupe van? juist de pony!!
bevalt het niet ,nou dan doe je hem toch naar de slacht en koop je gewoon een nieuwe(om te verpesten).
sorry,ik reageer niet vaak negatief op een topic maar hier kan ik heel kwaad om worden.
studiemiep schreef:Ja we willen tegenwoordig allemaal een paard/pony
Maar hij mag dan ook NIETS kosten....btw er is niets mis met oudere gezonde goud eerlijke paarden/pony´s hoor.
Daar is nog een behoorlijke markt voor! Heb mijn 1ste pony gekregen en die was 14 op 16/17 jarige leeftijd hebben we haar weer heel erg makkelijk kunnen verkopen hoor!
Maar goed de tijd zal het leren..ga straks niet zeuren als het toch niet allemaal lukt![]()
![]()
BTW rookworst vind ik wel erg lekker hoor
runningkawa schreef:Helaas komen paarden die zo slecht opgevoed worden door hun baasje en daardoor gevaarlijk worden wel vaak bij de slacht terecht...helaas.
Dus wel even een nadenkertje voor je...

love_nadesh schreef:Hmmm oke, zal mijn best doen maar toen ze samen met de andere paarden op het grote weiland mocht & helemaal uitgerent was was ze zo mak als een lammetje
.
love_nadesh schreef:Zoals sommige van jullie al weten heb ik eindelijk een nieuw paardje gevonden eerste dag super lief niks aan de hand volgende dag gaat ze heeft me paar keer geprobeerd te happen.
Nu vandaag (net) heeft ze naar me gesteigerd ze heeft me geprobeerd te schopen mn ouders zeggen dat ik der beter maar weer weg kan doen noujazo makkelijk gaat het niet denk je eindelijk je een leuke paardje weer hebben gevonden voor een klein prijsje krijg je dit ellende weer
![]()
Hoe denken jullie hier over?
Iris_Bo schreef:Hey:)
ik heb ook net een paardje gekocht. Ook heel lief in het begin
nu is ie heel schrikkerig en heel onvoorspelbaar!
je moet er gewoon geduld mee hebben. & heel veel praten tegen hem
als je bij hem in de stal bent gewoon zeggen waar je bent en rustig doen in ze
stal, als je richting zijn achterbenen gaat ga dat ook met je hand doen . Als je paard
dat voelt hele tijd tegen hem blijven praten. Gewoon heel veel PRATEN
. Die paai je echt niet met 'braaaf paardje shhhhh'. Zo'n paard lacht je gewoon vierkant uit, denkt 'watje!', en probeert zijn grens nog iets verder te leggen. 
heb ik ook gedaan en het gaat heel goed. 
love_nadesh schreef:@..Cassidy Hoe zou ik het anders moeten doen maar lekker in het weiland laten staan & niks doen? daar schieten we ook niks mee op lijkt mij?