Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
(foto staat er niet meer trouwens, die heb ik weggegooid waarschijnlijk).Citaat:Over lanna, ze heeft dus 3 kruinen tussen haar ogen en ook nog 2 op haar kaak begrijp ik
3voudige kruinen zijn een zeldzaamheid, in het onderzoek van tellington jones kwamen er maar een paar voor, haar eigen observaties gedurende jaren later wijzen erop dat 3voudige kruinen bij ruinen en merries wijzen op een gecompliceerd maar niet onvoorspelbaar individu, dus niet als bij de 2 kruinen waar er wat onvoorspelbaars bij komt kijken
ook voor lanna geldt weer dat de rest van haar hoofd ook veel invloed heeft op het karakter en wat ik zo al wel zie is dat ze en mooi groot, open en helder oog heeft wat wijst op een geinteresseerd en hoopvol dier, ook haar neusgaten zijn mooi ontwikkeld en draaien boven in zo'n krulletje zeg maar, wat wijst op een paard dat ook goed ontwikkeld is en veel denkt
haar oren lijken me wat lang en staan volgens mij ook vrij recht omoog, weet dit niet zeker want de foto is dus niet recht van voren maar dat zou op een energiek karakter duiden, een dier wat je dus met de juiste gevoeligheid moet benaderen enzo
de lengte geeft haar toch wat veranderlijkleidheid en zou soms ook wat humeurigheid kunnen betekenen,
de rest kan ik allemaal niet zien maar wat ik zo zie dus wel een gevoelig dier dat je echt met de juiste zachtheid en leiderschap moet behandelen anders gaat de gecompliceerdheid en de veranderlijkheid toch een grote rol spelen
maargoed, zelfs dit kan allemaal nog veranderen als ik de rest goed zie
SuperRoos schreef:thanx voor je verhaal, het gaat hier niet om vooroordelen hoor..
in het begin kan je lezen dat het om 70% van de paarden gaat die dergelijk gedrag vertoont, jouw paardje heeft waarschijnlijk andere kenmerken aan het hoofd die staan voor stabiliteit, evenwicht en een sterke persoonlijkheid waardoor de inwerking van de 2 kruinen volledig afneemt..
ik ben meer van dit soort paarden tegen gekomen en vaak was dat goed te onderbouwen wanneer de overige kenmerken werden bestudeerd
Afgezwakte versie daarvan.Anya schreef:En bovenstaande klopt wel.. maar zo kijkt ze ook uit.. ook als je niet weet van de kruinen bedoel ik. En dat is waarom ik het dus niet zo geloof. Wel in gezichtsuitdrukkingen, houding, dat soort dingen. Dat zegt heel veel over karakter. Maar goed. Misschien ben ik te sceptisch.
_Lorette_ schreef:Ah, ik bedoel het ook niet letterlijk als 'vooroordelen'.Afgezwakte versie daarvan.
Qua hoofd lijkt ze heel erg op Timber. (Zelfde papa'zelfde ogen en neusgaten. Het vertekent alleen wat door haar bles. Hoofd lijkt groffer dan het daadwerkelijk is.)
Maar qua gedrag en de rest van haar bouw heeft ze véél meer van haar moeder en opa (van moeders kant dus) meegekregen.

SuperRoos schreef:ah ok
welk paardje uit je profiel is ze?
(ben even zo vrij geweest om voor je te antwoorden Lorette
)
_Susan_ schreef:ooh even een stipje, erg interresant topic.
Mijn paard heeft ook kruinen om zijn hoofd en sommige dingen die de ts beschrijft in haar begin post kan ik heel goed plaatsen.
Blijken die paarden opeens een stuk minder moeilijk te zijn.

Anya schreef:@superroos, dit lange verhaal vind ik dus veel interessanter dan de kruinen sec. Daar kan ik ook veel meer mee. Ik help soms mensen met 'moeilijke' paarden. In veel gevallen zijn het mensen die de lichaamstaal/karakter van hun paard niet snappen. Dus bijvoorbeeld heel zwaar geschut inzetten voor een heel gevoelig paar of juist andersom heel lief blijven terwijl paardlief over ze heen wandelt. Dan is leren kijken, houding, oogopslag, halshouding, al dat soort dingen ontzettend belangrijkBlijken die paarden opeens een stuk minder moeilijk te zijn.
Ja dat boek heb ik ook gelezen.
Nou ik zal je voor de grap een foto van Wiz sturen een dezer dagen. Van Wiz staat nog niet te gek veel op bokt, dus dat is een redelijk blanco geval. Ben benieuwd wat je vindt
_Susan_ schreef:Superroos@Mijn paard heeft in elke geval 2 kruinen naast elkaar tussen de ogen in en daar onder zit er nog 1 in het midden dus zeg maar 3 in de vorm van een 3 hoek.
skessa schreef:mijn paard heeft 2 kruinen, vlak naast elkaar, tussen de ogen.
Het is een ijslander, en volgens Linda tellington Jones is het bij ijslanders niet zo bijzonder.
Het is een paardje dat erg koel in haar hoofd is, ze laat zich niet snel 'gek' maken.
Wanneer er dingen zijn die ze eng vindt is boos worden het allerslechtste wat je kunt doen , daarmee bereik je dus helemaal niets bij haar. Gewoon eraf gaan, geruststellen en zelf voorop gaan, daarna nooit meer een probleem. Boos worden helpt helemaal niets.
had ze beter niet kunnen zeggen, want ik ben niet zo'n held
SuperRoos schreef:Nimmy schreef:Mijn paard heeft ook 2 kruinen op zn hoofd, onder elkaar, is een zeer werkwillig paard... kan idd soms zonder aanleiding iets heel eng vinden en hem van t tegendeel overtuigen is dan echt onwijs moeilijk...
verder is die oversociaal, heel erg op mensen gericht, maar ook dominant uitgekookt, slim en het belangerijkste goudeerlijk.... heel fijn paard om mee te werken als je met m om kan gaan... zal s kijken of ik een foto van zn hoofd heb met die 2 kruinen..
(topic niet helemaal doorgelezen, maar zag wel herkenbare dingen)
dit is hoe ik 2 kruinenpaarden vaak zie als alle overige kenmerken voor hele positieve dingen staan
het dingen eng vinden en dan niet kunnen overtuigen hoort typisch bij 2 kruinen idd
mooi dat hij verder slim en goudeerlijk is, vooral die laatste houdt het in een mooi evenwicht denk ik...
en weer geldt (zo lees ik uit je verhaal) kan je de gebruiksaanwijzing lezen, dan komt het allemaal wel goed
... en idd karakter alleen aan kruinen bepalen kan niet, maar denk idd wel dat aan t gehele uiterlijk/uitstraling veel te zeggen valt..
SuperRoos schreef:prairie klinkt van vroeger als vrij extreem in de 2 kruinen zeg maar en nu gewoon vrij stabiel..
SuperRoos schreef:gelukkig lees ik hier veel verhalen dat mensen even rust inbouwen, wat jij zegt met je ademhaling vind ik een hele mooie, dat heeft ontzettend veel invloed op dergelijk gedrag en wanneer jou ademhaling evenwichtig en onverschrokken is ben je eigenlijk een hele goede leider die ze op dat moment extra nodig hebben..
, maar dat is genetisch bepaald...). Zou het dan misschien liggen aan dat plukje haar bij haar mond? (geintje hoor)
.