runningkawa schreef:Overigens duw een echt dominante eens opzij...doe jij geen 2x....die pikt dat niet...
een echt dominante zal je toch ook echt opzij moeten kunnen zetten, hoe wil je verder er iets mee beginnen anders?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:Overigens duw een echt dominante eens opzij...doe jij geen 2x....die pikt dat niet...

LADPR schreef:Dat merk je vanzelf als je een erg dominant typje tegen komt

runningkawa schreef:Hoe krijg jij 600 kg op gebaar achteruit als ze recht uit een weide komen? Die springen in je nek joh, als je dat flikt, hoe groot jij je ook maakt![]()
Ik zie het zo al voor me....

En ik had hem toen nog niet zo lang.

LADPR schreef:Ik heb zelf ook een hele goede band met mijn dieren en werkt met een voor hun begrijpbare manier daar heb ik geen trainingsstal en al helemaal geen NH lessen voor nodig
Als een dier jou wil pletten tegen een muur, simpelweg om de simpele reden dat hij dominant is en jou niet accepteerd red je het simpelweg niet met een duw of een handje omhoog. Dan ben je al geplet voordat je ook maar iets hebt kunnen doen. Lijtk me niet handig

LADPR schreef:Ja maar zo'n dier stata in zijn stal dus je zal toch echt de stal in moeten om te mesten voeren of zelfs het halster om te doen om het dier naar buiten te doen.
Jij zegt ik zou niet in zo'n situatie komen hoe wil je het dier dan uberhaupt verzorgen als je dus niet zijn stal in gaat