Paard opnieuw opvoeden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: Paard opnieuw opvoeden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:19

Nee hoor Priscillla, het paard is in dit geval beter af denk ik.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:20

Het enige wat ik kan doen is me volledig aansluiten bij Nada en hopen dat Nynke nu bij een goed baasje terecht is gekomen.

Ik vind het alleen wel heel erg jammer xxx, dat je mij er niet van op de hoogte hebt gesteld...

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:38

Jij moet gewoon lekker een hobbelpaard kopen, kun je héérlijk mee knuffelen, staat stil als je op wilt stappen en hoef je geen energie in te steken...

Vind het dieptriest dat een paard de dupe wordt van een eigenaar die niet weet waar het mee bezig is. Er wordt nota bene hulp aangeboden, als je dit wérkelijk op had willen lossen, had je die kans met beide handen aangegrepen Ja
Dat je dat niet gedaan hebt en haar weer te koop hebt gezet, zegt voor mij genoeg. En dat je de oude eigenaresse niet op de hoogte gesteld hebt, terwijl die júist enorm begaan is geweest met het lot van haar pony, vind ik meer dan jammer. Wat had de moeite nu geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:29

Chiqa schreef:
Aspirer schreef:
MAG ik zelf weten wat ik doe? Niemand kan me opleggen om met haar verder te gaan toch?

Ik neem aan dat je Kiwiko nog wel even vriendelijk een PBtje heb gestuurt dat je van haar hulp afziet?

Kan je hier nog even antwoord op geven Aspirer?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:31

Ik heb het hele verhaal gelezen en hoop dat je tenminste de moeite hebt genomen een goede nieuwe eigenaar te vinden voor dit paard. En die loopt er zeker wel rond. De geschiedenis van het paard is bekend, dus er kan aan gewerkt worden door een persoon die om weet te gaan met paarden. En dan is dit paard zeker nog wel in positieve zin te veranderen.

Jij moet duidelijk nog een hoop leren. Ik hoop voor jezelf en je volgende paard dat je dat dan ook zult doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:32

Nee heeft ze niet gedaan Chiqa............. maargoed

(Edit, ik heb een lief PBtje van TS gekregen)

Scipita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:02

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:04

Voor een groot gedeelte ben ik het met mn voorgangers eens, het ene waar ik anders over denk ik is het feit dat als je Haflinger dat gedrag ook bij jou vertoont dat het dan ook gedoemd is tot mislukken.

Ik herken erg veel uit je verhaal, mijn haflinger was een ramp toen ik dr kocht zowel ernaast als erop, dat wist ik toen ik dr kocht want dat is me allemaal eerlijk verteld en was de reden van verkoop.
Het heeft me ruim een half jaar gekost om haar gedrag poisitief te veranderen, tuurlijk waren er al vrij snel kleine verbeteringen maar een totale omslag was er eigenlijk pas na 1,5 jr.
In die tijd heb ik erg veel met dr getraind en bij alles consequent en duidelijk opgetreden.
Maar na 5,5 jr uit dr neus vreten en onder het zadel er een eigen feestje van maken kon ik ook haast niet van haar verwachten wat dat binnen een hele korte tijd volledig zou omslaan.

Ik heb genoegen genomen met steeds een beetje meer, bij iedere training had ik een klein doel en daar richtte ik me op.
Nu ruim 2,5 jr heb ik echt een super super haflinger met een heel fijn en mooi karakter, dat heeft me bloed zweet en tranen gekost...ze heeft het me op sommige momenten heel moeilijk gemaakt, maar ik heb nooit opgegeven.
Iets in mij zei constant "zet door" "zet door" komt het nu niet dan lukt het morgen vast wel en dat was ook zo.

Ik ken jou en je pony niet en jullie situatie zal vast niet identiek zijn als de mijne.
vooral nu ik lees dat je Haflinger te koop staat, dat is nooit in me opgekomen, mede omdat ik wist dat ze al vele eigenaren gehad had in dr jonge leven en aan wie moest ik haar dan weer slijten?.......nee we gingen dit samen oplossen.

Ik begrijp dat mijn bericthje niet veel meer zal bijdrage aan je openingstopic, maar ook jouw haflinger zal bereid zijn om te veranderen maar dat kan alleen met de juiste instelling/tijd/energie en kundigheid, misschien vind ze dat niet bij jou.........daar hoef je je ook niet voor te schamen of wat dan ook, maar wil je je pony een eerlijke kans geven voor de toekomst vertel alles wat je weet aan de evt. kopers zodat zij beter kunnen inschatten of deze pony ook wat voor hun is.

Succes,

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:13

je kan best zo een paard heropvoeden, maar met strenge hand dat ze respect voor je krijgt. Mijn eerste paard was ook zo een lastpak totaal geen opvoeding en nu nog steeds eenzijdig maar ze luisterd tenminste naar me.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:47

Ik ben het grotendeels eens met de bovengangers.
Maar, hun karakters botsen heel erg blijkbaar.

De TSer is niet in staat om streng en consenquent genoeg te zijn.
De klik is er niet.
Verkopen lijkt mij in dit geval wel de beste optie.

Over het bijten, en ik kan het weten heb net zo een donder.
Dat ligt echt aan de eigenaar.

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:01

bij jou in de buurt zit een hele goede trainer hij heet Ed van der Meij en woont in Lisse als je zijn telef wil kan ik je dat zo geven. Hij traint jong maar ook paarden die opnieuw opgevoed moeten worden kost je 400 € en dan neemt hij hem een maand thuis en je krijgt een opgevoed paard terug, alleen ben je dan wel verplicht eigelijk maar het hoeft niet om daarna bij hem te lessen als je samen het geleerd verder wil opbouwen om er een super paardje aan over te houden. succes Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:46

Paard is ondertussen verkocht.. En staat alweer te koop voor zover ik zie?
TS: ik wil je ten zeerste aanraden nooit meer een paard te nemen tenzij je constante goede begeleiding hebt. Jij weigert pertinent te aanvaarden hoe een paard echt in elkaar zit. Nynke heeft heel erg gelijk dat ze zo is met jou: een paard heeft een leider nodig: als jij dat niet kunt bieden, neemt zij die taak over. En dan vindt ze het maar normaal dat je lief bent: zij zorgt immers voor jou!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:19

jammer hoor... wellicht is een verzorgpaardje onder veel begeleiding of een doodbraaf dier een beter plan voor je. Erg jammer dat je niet de hulp aanneemt die je geboden wordt, want op deze manier zul je altijd tegen dezelfde problemen met paarden aanlopen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:32

Het is dat ik geen geld heb anders....

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:49

Ik lees net dit op een ander forum:
Citaat:
De prijs is omlaag gegaan omdat nynke gister helemaal geflipt is en xxxx getrapt heeft. Ze moet nu echt snel weg want ze durft niet meer met nynke om te gaan en haar ouders verbieden erheen te gaan. Degene die haar wil hebben mag haar voor 1500 ophalen, haar ouders brengen nynke anders naar de slacht

Van http://www.hethaflingerforum.nl :=
Laatst bijgewerkt door Coby op 24-02-15 12:13, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam in quote verwijderd, het betreft hier geen quote van Bokt.

Rinne76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:50

Ik ben al een poosje mee aan het lezen over Nynke.

Hier schrik ik echt van !!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:51

Arm dier eigenlijk... Wat een beetje consequentie en eerlijke hardheid niet kunnen doen...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:59

Jeetje, wat een ontzettend naar verhaal. Het ergste vind ik nog dat zo'n paard zo oneerlijk behandeld wordt. Die zogenaamde problemen, die hier genoemd zijn, zijn absoluut op te lossen, maar niet als je niet keihard aan jezelf wilt werken. Zeker als je dan nog eens hulp via bokt aangeboden krijgt. Ik snap dat niet, hoor.

Naar mijn idee miste dit paard gewoon iemand die paarden begrijpt, iemand die het leiderschap op zich kan nemen. Vandaar dat deze merrie zich zo dominant gedroeg, want als jij het niet verdient, kun je het schudden en zijn zij de baas. En terecht. Jammer.
Het zal zo'n dier ook geen goed doen om van hot naar her te gaan.

Ik vond die foto's van deze Haflingermerrie erg mooi om te zien. Prima dier, maar ja, op een Haf zit vaak wel een kop. En daar moet je mee om kunnen gaan. Belachelijk dat zo'n dier meteen richting slacht mag, terwijl de werkelijke fout bij de degene die met dit dier bezig is geweest, zit.
Ik hoop dat ze een goed adresje gekregen heeft. Dat hoop ik echt. Anders is het zo zonde van zo'n leuk dier......... Verdrietig

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:01

Nynke is nog niet verkocht, de quote die ik geplaatst heb is vandaag op het haflingerforum gezet...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:06

Als ik het geld ervoor had, zou ik haar zo kopen. Ik vind het een leuk dier en ik zou het een uitdaging vinden om met haar te werken, maar helaas..... Hopelijk vindt ze een fijn, liefdevol en kundig baasje. Lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:08

Ja dat idee heb ik ook. De aankoopprijs is wel te overkomen, maar ik sta op een pensionsstal en kan het echt niet betalen om daar 2 paarden te houden...

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:08

klopt ook niks van de slacht brengt ruim E 1000,00 minder op dat de prijs die ze vragen. Dus ze willen of E 1500,00 hebben of ze moet naar de slacht? (zo lees ik het tenminste en corrigeer me maar als ik het fout heb)

Maar het blijft zonde dat een paard maar weer eens richting slacht moet omdat mensen het dier niet correct opvoeden en eigenlijk helemaal niet weten hoe ze met zo'n dier om moeten gaan. Zonde hoor.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:12

Ik snap er niets van: Ik lees in dit topic dat het paard verkocht is. Vervolgens staat ze ineens weer te koop. En nu is het of verkocht worden of naar de slacht??? Ik hoop dat dat laatste niet waar is..... Verdrietig

Zo is de moeder van mijn paard ook aan haar einde gekomen. Te sterk, te dominant en na een paar maanden op een manege (na TIG particuliere eigenaren, die niets met haar konden), hoppa, naar de slacht op 5-jarige leeftijd.
Terwijl het niet aan dat dier lag, maar aan de mensen die er totaal verkeerd mee omgingen. Boos!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:13

Op onze manege komen ook altijd van die gevalletjes toe... Om na een jaar te resulteren als leuke paarden waar haast iedereen zo mee weg kan rijden. Niemand gelooft het tot ze het zien.