Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Happy_Liz schreef:De jaarlingen bij mij op stal staan lekker in de wei..
Als ze bijna 3 zijn , halen we ze op stal en beginnen we met borstelen
merrieveulen schreef:dat zou ik persoonlijk echt niet willen. hoe moet het dan, als een tweejarige een tik krijgt van een ander paard en even behandeld moet worden? op stal moet, ingezwachteld, afgespoten, gestapt... allemaal extra stress als zo'n dier dan niks gewend is.
merrieveulen schreef:Happy_Liz schreef:De jaarlingen bij mij op stal staan lekker in de wei..
Als ze bijna 3 zijn , halen we ze op stal en beginnen we met borstelen
dat zou ik persoonlijk echt niet willen. hoe moet het dan, als een tweejarige een tik krijgt van een ander paard en even behandeld moet worden? op stal moet, ingezwachteld, afgespoten, gestapt... allemaal extra stress als zo'n dier dan niks gewend is.
odje schreef:merrieveulen schreef:dat zou ik persoonlijk echt niet willen. hoe moet het dan, als een tweejarige een tik krijgt van een ander paard en even behandeld moet worden? op stal moet, ingezwachteld, afgespoten, gestapt... allemaal extra stress als zo'n dier dan niks gewend is.
juist, zo keek ik er ook tegen aan
Barbara1975 schreef:wel merk ik om me heen dat het hoofdzakelijk de NH/parelli mensen zijn die ervoor zijn omzoveel mogelijk te doen met een jong paard/veulen...de prestatieruiters zijn meer voor de opfok..geen idee waaraan het ligt.