Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
IndianLady schreef:Gitta ik bedoelde daarmee te zeggen dat mensen zoals misschien Anky van Grunsven hun paarden wel beenbescherming omdoen dit in tegenstelling tot mijn paard die net zoveel voor mij betekend als de paarden van Anky voor Anky. Misschien omdat zij moet leven van wat zij binnenbrengt aan geld dankzij de paarden, wedstrijden enz. En ik ben een hobby-ist tuurlijk wil ik niet dat mijn paard kreupel wordt, maar ik ga hem niet met allerlei dingen aankleden zodat hij veilig op de wei kan spelen. Dit was meer het verhaal over de beenbeschermers en apart zetten dan over het stukje halster omlaten. Ben ik duidelijk geweest zo?
al was je daarvoor ook al duidelijk hoor!!
Milly_ schreef:Ik persoonlijk zou nooit een paard met halster op de weide zetten...
Geloof het of niet, ik ken maar liefst 3!!(volwassen) paarden die zichzelf ermee hebben opgehangen![]()
Dus nu ben ik er uiteraard doodsbang voor

. Hij staat in een natuurgebied en staat vaak in de struiken of bij bomen. Moet er niet aan denken waar hij aan vast kan zitten. Buiten het feit om dat hij zijn hoofd regelmatig lekker krabt met zijn achterbeen.
, dus ik heb hem zo te 'pakken' en hij loopt ook vaak los met me mee. Geen halster nodig. 
merrieveulen schreef:met een halster dat zo zit dat er geen ruimte is om de blijven hangen, kan een paard niet lekker gapen. dit kan ook gevolgen hebben.

merrieveulen schreef:@ nadya, inderdaad. belemmerd worden in de beweging is niet alleen vervelend, waardoor het affiniteit tegen het halster kan veroorzaken, maar als een paard de kaak niet goed kan openen bij het gapen, kunnen ook spiertjes onder druk komen te staan, wat haarscheurtjes (of erger) kan veroorzaken. ik heb zelf nooit halsters om in het land, stal of waar dan ook. ze komen toch wel als ze me zien! hihi.